Skip to main content

Gisteren viel mij ineens op dat het WiFiCall symbooltje niet meer in beeld komt.
Uiteraard staat alles wel goed ingesteld.
Internet leverde de volgende oplossing op: Simkaart eruit halen en terugsteken.
Dat leverde inderdaad op dat WifiCall weer werkt(e). Ben even weggeweest en nadat ik thuiskwam was het symbool wederom afwezig. En ik neem aan dat die functionaliteit er dan ook niet is. Dat zou jammer zijn. 
Zijn er meer mensen die hier last van? Zou het kunnen liggen aan de meest recente update naar IOS 13.4.1? Hebben mensen met een Android telefoon hier ook last van? 
Of ligt het aan SImyo? Ik neig naar dit laatste, zeker als meer mensen hier last van hebben. 

@Scotsman Hemelsbreed zit ik 5 meter van m’n centrale Wifi AP (weliswaar met een deur en een muur ertussen). Op het bureau waarvandaan ik wil bellen staat m’n desktop ook die op dezelfde wifi werkt. Zou geen probleem moeten/mogen zijn lijkt me (ik heb geen klachten over mijn desktop connectivity). M’n router herstart regelmatig. Ik heb ook verschillende (5GHz) wifi netwerken uitgeprobeerd op verschillende routers maar dat maakt geen verschil.
En voor zometeen … slainte bha

@HvM Het is me niet helemaal duidelijk wat ik test zonder mobiele data. Als ik dat uitzet probeert de telefoon alsnog de verbinding met 4G op te zetten, ook al is er maar 1 van de 4 streepjes sterkte beschikbaar. Met zo’n zwak signaal wil ik gebruik kunnen maken van Wifi calling. En de keren dat er helemaal geen signaal is moet ik de werkkamer uitlopen om op een andere plek in het huis het gesprek te kunnen voeren. Op die momenten is er ook geen Wifi calling beschikbaar. 


Heb je binnen je mobiel wel VoWifi aanstaan en niet VoLTE @ErikSy ???

Er worden bij KPN en Simyo wel wat problemen gemeld met sommge Iphones, zie de betreffende topics bij beide providers, dat kan bij jou dus ook spelen.


 

 

@J.D.L. Ik krijg de keuze niet voor VoLTE of VoWifi op m’n iPhone 13. Op een iPhone 11 is alleen VoLTE zichtbaar (maar levert ook geen Wifi Calling op).

Mijn instellingen:

 

 

 

 


Vreemd. Ik heb ook een iPhone 13 met de laatste iOS maar ik zie wel een VoLTE schakelaartje.

Een verschil is wel dat ik een eSIM van Simyo gebruik, en i.v.m. verblijf in het buitenland ben ik niet met het netwerk van Simyo/KPN verbonden. De laatste keer toen ik in Nederland was en op een adres verbleef waar men KPN internet had was WiFi call beschikbaar. Het is bekend dat WiFi call met Simyo alleen werkt binnen Nederland dus ik kan dit op dit moment niet testen.

 

 


Volgende hoofdstuk in deze saga (voor mij voelt het meer als een drama).

De Simyo service desk heeft mij gevraagd om een simkaart van een andere provider te proberen en ja hoor … met een kaartje van Ben (Odido netwerk) krijg ik wel Wifi Bellen actief. Wij hebben echter 2 providers thuis (Simyo en Youfone) die allebei van het KPN netwerk gebruik maken. 

Opnieuw service desk gebeld en daar krijg ik vervolgens de vraag voorgelegd om het aan mijn Internet provider (Freedom Internet) te vragen (je moet alles zelf uitzoeken bij Simyo). Daar kom ik tenslotte op hun forum tegen dat het probleem zeer waarschijnlijk bij KPN ligt omdat zij mijn IP-adres als buitenlands zien (zie KPN forum). De oplossing is dan dat KPN mijn IP-adres moet whitelisten.  Ben ik echt de eerste met dit probleem bij Simyo???

Dus … Simyo service desk … aangezien ik geen KPN klant ben (en dus geen klantnummer kan overleggen): kunnen jullie mijn IP-adres bij KPN laten whitelisten? (via PB kan ik IP-adres doorgeven)


Volgende hoofdstuk in deze saga (voor mij voelt het meer als een drama).

De Simyo service desk heeft mij gevraagd om een simkaart van een andere provider te proberen en ja hoor … met een kaartje van Ben (Odido netwerk) krijg ik wel Wifi Bellen actief. Wij hebben echter 2 providers thuis (Simyo en Youfone) die allebei van het KPN netwerk gebruik maken. 

Opnieuw service desk gebeld en daar krijg ik vervolgens de vraag voorgelegd om het aan mijn Internet provider (Freedom Internet) te vragen (je moet alles zelf uitzoeken bij Simyo). Daar kom ik tenslotte op hun forum tegen dat het probleem zeer waarschijnlijk bij KPN ligt omdat zij mijn IP-adres als buitenlands zien (zie KPN forum). De oplossing is dan dat KPN mijn IP-adres moet whitelisten.  Ben ik echt de eerste met dit probleem bij Simyo???

Dus … Simyo service desk … aangezien ik geen KPN klant ben (en dus geen klantnummer kan overleggen): kunnen jullie mijn IP-adres bij KPN laten whitelisten? (via PB kan ik IP-adres doorgeven)

Hoi @ErikSy,

Bedankt voor je bericht. Ik zou dit echt even moeten navragen bij onze netwerkspecialisten, zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens?

Groetjes,
Seren


Reageer