Gisteren viel mij ineens op dat het WiFiCall symbooltje niet meer in beeld komt.
Uiteraard staat alles wel goed ingesteld.
Internet leverde de volgende oplossing op: Simkaart eruit halen en terugsteken.
Dat leverde inderdaad op dat WifiCall weer werkt(e). Ben even weggeweest en nadat ik thuiskwam was het symbool wederom afwezig. En ik neem aan dat die functionaliteit er dan ook niet is. Dat zou jammer zijn.
Zijn er meer mensen die hier last van? Zou het kunnen liggen aan de meest recente update naar IOS 13.4.1? Hebben mensen met een Android telefoon hier ook last van?
Of ligt het aan SImyo? Ik neig naar dit laatste, zeker als meer mensen hier last van hebben.
Hoe kan het dat bellen via WiFi niet werkt?
Beste antwoord door RicoK
Hmm, nieuw licht op deze zaak…..
Op GoT (Het Tweakers.net-forum) kwam mij zojuist een bericht onder ogen, waarin werd aangegeven dat WiFi Calling (mogelijk) niet automatisch actief is, maar dit alleen zo is wanneer het belsignaal slecht(er) is/wordt. Omdat het belsignaal van keer op keer kan variëren is wellicht daarom dan ook niet altijd de tekst WiFi Calling beeld.
De reden waarom de iPhone gebruikers dit euvel wel ervaren, maar de Android gebruikers niet, zou zijn, omdat je in Android WiFi bellen vast kan zetten.
Ik was verrast door dit bericht en zowat enthousiast dat nu dan eindelijk na al die lange tijd ÉN frustratie een mogelijke reden/oorzaak gevonden is.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.