.

Beantwoord

Hoe gaat afkopen contract in zijn werk v.w.b. nieuwe provider

  • 23 September 2014
  • 5 reacties
  • 1011 Bekeken

Badge +1
Beste Simyo,

Ik wil door privéredenen graag terug naar mijn oude provider KPN, dus mijn contract afkopen.
Op dit forum heb ik reeds gelezen hoe het afkopen in zijn werk gaat, alleen wordt niet beschreven hoe dit werkt t.o.v. de nieuwe provider.

Stel:
1. Ik wil per 1 oktober mijn contract beëindigen en afkopen
2. Dien ik dan al bij KPN een nieuw abbonnement af te sluiten met nummerbehoud?
3. Worden de simyo diensten dan direct beëindigt en ben ik gedurende de verwerkingstijd van KPN dan een aantal dagen volledig onbereikbaar?

Hoe werkt dat precies?

Vriendelijke groet,
Sebastiaan
icon

Beste antwoord door Charlene 24 September 2014, 11:12

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge +8
Hoi SebasR,

Als je je contract wilt afkopen en je nummer wilt meenemen, dan geef je dit eerst aan ons door. Wij maken dan een aanpassing aan je aansluiting waardoor je aanvraag nummerbehoud door de nieuwe provider wordt goedgekeurd. Je doet dan inderdaad een bestelling met nummerbehoud. 1 oktober is nu al best krap, dus dan raad ik je aan uiterlijk vandaag wel door te geven dat je dit graag wilt.
Wanneer je nummerbehoud voor 1 oktober wordt goedgekeurd, wordt je aansluiting van Simyo op die dag afgesloten, en begint op die dag je abo bij de nieuwe provider.

Heb ik je vragen zo beantwoord?

Groetjes,
Charlene
Badge +1
Dag Charlene,

Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag, duidelijk verhaal.

Bij deze wil ik dan ook aangeven dat ik mijn contract wil beëindigen. 

Zou je me willen aangeven wanneer ik iets moet ondernemen richting KPN in de zin van abonnement afsluiten met nummerbehoud of wellicht iets anders?

Vriendelijke groet,
SebasR
Badge +8
Hoi SebasR,

Je vraagt bij KPN nummerbehoud aan voor je nummer bij Simyo, ja. Ik zie dat je die instructies in de email inmiddels al ontvangen hebt :)
Wel jammer dat je ons gaat verlaten, hoor.

Groetjes,
Charlene
Hoi Charlene,

Ook ik, wil mijn abonnement afkopen. Weet jij wat de eventuele kosten hiervan zijn?

Fijne middag 😉
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Fanos,

Wat jammer om te zien dat je bij ons weg wilt gaan 😞

Helaas kan ik je niet direct aangeven wat het zou kosten als je wilt afkopen. Dit gaat via een andere afdeling. Ik heb hen direct een verzoek verstuurd om jou een voorstel voor afkoop te versturen via e-mail. Zij zullen dit zo snel mogelijk in behandeling nemen. Laat je het weten als je nog vragen hebt hierover?

Groetjes,
Angela

Reageer