Skip to main content
Hallo

Sinds kort heb ik een prepaid simkaart bij Simyo in gebruik. Ik heb GEEN nummerbehoud aangevraagd! Ik gebruik dus het nieuwe telefoonnummer dat ik van Simyo heb gekregen. Mijn oude simkaart via het Kruidvat (ook provider KPN) heb ik in mijn oude telefoon gestopt. Nu blijkt, dat mijn contacten via de oude simkaart lopen, via mijn oude nummer dus. Ze bellen mijn oude nummer en krijgen contact met mijn nieuwe nummer. Als ik zelf contact maak met mijn Simyo-nummer, dan zien ze mijn oude Kruidvat-nummer. Hoe kan dat, als ik 2 verschillende simkaarten in 2 verschillende toestellen gebruik? Ik snap er niks meer van, jullie wel?



Groetjes, Nell.
Hoi Nell van de Looij, welkom op het Simyo forum!



Ik snap er niks meer van, jullie wel?


Voor het grootste deel van je vraag snap ik er wel wat van. Gelukkig :o

Ik neem aan dat je een smartphone gebruikt in combinatie met je nieuwe Simyo simkaart? Daar zal dan voorheen je Kruidvat kaartje in hebben gezeten.

Nu weet ik dat sommige telefoons (en dan vooral iPhones) de 'identiteit' aannemen van de eerste simkaart die erin gedaan wordt.

Als jouw telefoon dat gedaan heeft met het Kruidvat kaartje, staan bij 'eigen nummer' of 'mijn nummer' dan nog je Kruidvat telefoonnummer. Dit kun je wel wijzigen, maar het is even toestel afhankelijk hoe dat gaat.



Ze bellen mijn oude nummer en krijgen contact met mijn nieuwe nummer.


Deze snap ik ook niet 😕

Men belt jouw oude Kruidvat nummer en je telefoon met je nieuwe Simyo nummer gaat over?
Klopt helemaal. Ik heb er inderdaad eerst een Kruidvat simkaart in gebruikt. Het is een IPhone, ja. En het klopt, dat mensen mijn oude nummer bellen en mijn nieuwe nummer aan de telefoon krijgen. Hoe kan ik daar vanaf komen? Trouwens, ik ben blij, dat je het "probleem" snapt!
Hallo,

fijn, dat je mijn "probleem" snapt! Ik heb een IPhone 4s. Vóór mijn Simyo simkaart heb ik daar inderdaad een Kruidvatkaartje in gebruikt.

Het oude nummer staat er dus nog steeds in als is het mijn huidige nummer. Als iemand mijn oude nummer gebruikt, lijkt het, alsof er wordt doorgeschakeld naar mijn nieuwe nummer. Hoe kan ik dat Kruidvatnummer eruit krijgen?

Groetjes, Nell.
Hi Nell van de Looij,



Je gaat naar Instellingen, dan naar Telefoon. bovenaan zie dan je oude nummer staan. als je daar op drukt zul je zien dat je 'm kunt aanpassen 😃
Dank je wel!
Graag gedaan namens Ernst, Nell van de Looij 🙂

Reageer