Nou vooruit, nog 1 poging via het forum…
Ik ga overstappen naar een andere provider. Ik heb heel lang (nee, echt… heeeeeeel lang) een pre-paid kaartje van Simyo gehad, maar nu ga ik een abonnement met toestel afsluiten bij Hollands Nieuwe. Past beter bij mijn wensen en budget, dus helaas neem ik afscheid van Simyo.
Bij de aanvraag van mijn nieuwe abonnement kan ik gelijk nummerbehoud aanvragen, handig! Daarvoor heb ik een zgn. 'simkaartnummer' van 13 cijfers nodig.
Mijn Simyo simkaart heeft maar 8 cijfers. Misschien omdat het een hele oude simkaart is ofzo, wie weet. Dus ik bel net met de klantenservice van Simyo (want op mijn chatberichtje heb ik nooit een reactie gekregen), zegt die gast doodleuk: "oh, heeft u dat nummer nodig voor nummerbehoud? daar heb ik nog nooit van gehoord!" Het hele forum/kennisbank/etc staat er vol mee, maar jullie collega van Simyo weet nergens van. Dat ik maar contact met Hollands Nieuwe moet opnemen...
Ik snap zelf ook wel dat die niks voor me kunnen gaan doen, maar vooruit... ik zal braaf de domme consument spelen. Dus ik bel HN en nee... nee, die kunnen niks voor me doen. Simyo moet immers dat nummer aan me geven. Ik heb de incompetentie van jullie collega uitgelegd en volgens HN kan ik ook gewoon eerst overstappen en pas achteraf nummerbehoud aanvragen. Mocht ik er dan niet uitkomen met die 8 cijfers, dan moet ik maar gewoon opnieuw bellen, dan kunnen ze me misschien toch buiten het webformulier om helpen met m'n 8 cijfers.
Er is dus een goede kans dat ik geen nummerbehoud kan hebben, maar een frisse start zonder incompetente medewerkers van Simyo is ook wat waard.
Of is er hier misschien dan toch iemand die me aan een oplossing kan helpen..?