Skip to main content
Kobus: Als je een nummer belt en er wordt niet opgenomen, dan wordt toch een gesprek berekend. Is dat volgens de regels?
Hoi kobus,



Je topic heb ik voor de overzichtelijkheid verplaatst naar het subforum Bellen & netwerk.



Als de ander niet opneemt, dan kun je de voicemail horen. Zodra je de voicemail hoort, dan worden deze seconden/ minuten ook berekend. Dit is een mogelijkheid waarom er toch minuten in rekening worden gebracht.



Komt dit weleens voor?
Hallo Naomi,

Ik weet niet of dat nummer een voicemail heeft ( ik heb het bijv. niet) maar zeker is dat ik geen voicemail heb gehoord. Moetik nu ergens een officiele klacht indienen?

Groeten, Kobus
Hoi kobus,



Je kan via deze weg een klacht indienen. We kunnen er naar kijken wanneer je de datum, het tijdstip, de gespreksduur (de tijd die wordt aangegeven in je verbruik) en de laatste drie cijfers aangeeft van het telefoonnummer. Ik hoor ook graag wat je terugziet in je telefoon :)



Geef je het door?
Hallo Naomi,

In het overzicht Gebruiksdata staat alleen het totaal aantal minuten; de specificatie staat er niet meer in. En in mijn telefoon staat ook niets meer geregistreerd; als er al iets achter blijft bij een afgebroken verbinding dan heb ik dat zelf gewist. Ik weet wel dat ik geprobeerd heb te bellen naar tel.nr. 06xxxxx 787.

Ik neem aan dat je er niet veel meer aan kan nagaan.
Hoi Kobus,



Dat wordt dan inderdaad lastig voor ons :(



Je kunt via Mijn Simyo de specificatie nog bekijken. Als je klikt op 'Verbruik', zie je een grafiek in beeld. Je kunt op de balken in deze grafiek aanklikken. Aan de rechterkant van het scherm, komt er een nieuw scherm naar voren. Hier zie je als het goed is een specificatie van de gebelde nummers. Kun je dit vinden?



Het kan ook voorkomen dat je, voordat je de voicemail hoorde, al had opgehangen. Het kan zijn dat je net werd doorgeschakeld. Er kunnen een aantal seconden vertraging zitten in het moment van overschakelen en het moment dat je de 'stem' van de voicemail hoort. Zodra je doorgeschakeld bent, ben je 'in gesprek'. Dan wordt er ook een minuut gerekend.



Houd je ons nog even op de hoogte?



Groetjes,

Angela
Dag Angela,



Bedankt voor je reactie.

De specificatie komt alleen voor de lopende maand. Als ik op de betreffende grafiek op sep 2015 klik, dan krijg ik alleen een kostenoverzicht van de hele maand, maar geen gespreksspecificatie. Of doe ik nou toch nog iets verkeerd?

Wat betreft je opmerking in je 2de alinea: dat zou inderdaad kunnen dat ik net opgehangen had tijdens het doorschakelen. Dat kan ik natuurlijk niet meer nagaan, maar ik zal er in het vervolg alert op zijn of ik zoiets kan traceren. Laten we het dan voorlopig maar daarop houden.

Bedankt voor de info.

Groeten, Kobus
Hoi Kobus,



Dat klopt. Als je de specificatie van vorige maanden wilt bekijken, dan kun je de factuur hiervan downloaden 🙂 De volledige specificatie staat hierop vermeld. Kun je dit vinden?



Het is inderdaad goed om hier alert op te zijn. Je hoort vaak een kleine overslag in de overgangstoon, vlak hierna word je doorgeschakeld naar iemands voicemail. Ik heb er een gewoonte van gemaakt om op te hangen zodra ik dit hoor. Mits je natuurlijk iemands voicemail wilt inspreken 😉



Als je nog vragen hebt, dan weet je ons te vinden!



Groetjes

Angela

Reageer