Skip to main content
Goedemiddag,



Ik heb een vreemd probleem. Als mijn vriendin mij belt, krijgt ze een ingesprektoon terwijl ik niet in gesprek ben. Vervolgens krijg ik een sms van ZIGGO mobiel dat ik een oproep heb gemist. Voor alle duidelijkheid: ik bel via Simyo en mijn vriendin via Ziggo. Een paar vrienden van me bellen ook via Ziggo. Hierbij treedt hetzelfde probleem op.





Ik hoor graag zo spoedig mogelijk van u.



Gr,

Vincent
Hallo prospectd (Vincent).



Kun je wel bellen naar je vriendin en de andere Ziggo nummers uit je vraag?

Lijkt bijna of er een groep geblokkeerd is.



Groet,

Friesian
Hoi Friesian,



Die mensen kan ik wel bellen. Dat is het gekke



Hallo prospectd (Vincent).



Kun je wel bellen naar je vriendin en de andere Ziggo nummers uit je vraag?

Lijkt bijna of er een groep geblokkeerd is.



Groet,

Friesian


Hoi prospectd.



Uitgaand van een smartphone, dat mis ik in je vraag.......:)



Voor de zekerheid, kan niet in je telefoon kijken natuurlijk, maar alvast een controle die jij zou kunnen doen. (bij gebruik smartphone)


  1. Selecteer de (groene) app met daarin een hoorntje.
  2. gebruik de toets geheel linksonder.
  3. Selecteer oproep-instellingen, en dan
  4. Oproep weigeren.

Je krijgt dan 2 keuzes


  1. Automatisch weigeren wat in-/uitgeschakeld kan worden.
  2. Lijst voor automatisch weigeren.

Mogelijkerwijs vindt je hier iets......



Ik kan niet met zekerheid zeggen of er al dan niet apps zijn waarin iets geblokkeerd staat.

Weet zoals gezegd niet wat voor telefoon je gebruikt.

Is misschien het vermelden waard om een moderator meer duidelijkheid te geven........



Groet,

Friesian
Hoi Friesian,



Het gaat in dit geval inderdaad om een mobiele telefoon 😮. Ik heb een Moto X en draai op Android 4.4.4. Ik heb even gekeken maar in de door jou genoemde app kan ik de instellingen niet aanpassen. "Oproep weigeren" staat er bij mij helaas niet tussen. Mijn vriendin en 2 vrienden van mij bellen via Ziggo Mobiel. Anderen die mij met hun mobiele telefoon bellen maar via een andere provider kunnen me wel gewoon bereiken. Het probleem doet zich alleen voor bij mensen die met Ziggo Mobiel bellen.



gr,

Vincent
********Wijziging**********



Om 100% zekerheid te kunnen hebben,.

Kun je de sim testen met een andere telefoon? Om na te gaan of daar geen blokkade optreed van die contact(en),



Ik raad je aan vanaf nu geduldig te wachten op de reactie van een moderator, of misschien dat een ander forumlid je verder kan helpen.

Ik ben benieuwd wat uiteindelijk de oplossing is.



Groet,

Friesian
Bedankt voor je hulp. Ik heb zojuist mijn telefoon teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Helaas heeft dit niks opgeleverd. Ik heb contact opgenomen met Ziggo. Zij gaan intern kijken of ze een oplossing kunnen vinden. Wat zo vreemd is is dat ik een gemiste oproep bericht krijg van Ziggo terwijl dat mijn provider niet is. Morgen neem ik contact op met Simyo. Ik laat je weten of er iets uitgekomen is.



Gr,

Vincent
Bedankt voor je hulp. Ik heb zojuist mijn telefoon teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Helaas heeft dit niks opgeleverd. Ik heb contact opgenomen met Ziggo. Zij gaan intern kijken of ze een oplossing kunnen vinden. Wat zo vreemd is is dat ik een gemiste oproep bericht krijg van Ziggo terwijl dat mijn provider niet is. Morgen neem ik contact op met Simyo. Ik laat je weten of er iets uitgekomen is.



Gr,

Vincent



Ziggo zend een bericht via de berichtencentrale, de berichtencentrale van KPN / Simyo ontvangt dat  en stuurt het door naar jouw mobiel.......



Toch?



Wordt vervolgd..... :)



Ondanks deze troubles....... een fijne avond gewenst.



Groet,

Friesian
Hoi prospectd,



Dat is inderdaad mysterieus, wat je meemaakt.

Ik heb meteen geïnformeerd bij de Netwerk Specialisten. Zij gaan contact opnemen met ZiggoMobiel om te kijken hoe dit komt, en houden mij op de hoogte. Ik vertel het dan weer aan jou :)



Ik hoop dat we snel weten hoe dit komt en dat wij of Ziggo het dan ook snel weer rechtgezet hebben.

Is dit al zo sinds het begin van je abonnement?



Friesian, bedankt voor het meedenken.



Groetjes,

Charlene
Soort voor mijn late reactie. Ik heb zowel met Ziggo als met Simyo contact opgenomen. Ik weet niet wat beide partijen hebben gedaan maar alles werkte een dag later weer.



Bedankt voor jullie hulp!
Hoi prospectd,



Wat fijn dat alles weer werkt!:D



Wij hebben een incident aan gemaakt bij de netwerkspecialisten, hier is echter nog geen antwoord op gekomen. Ik durf niet te zeggen wat Ziggo heeft ondernomen.;)



Bedankt voor je terugkoppeling. Is het bij je vrienden met Ziggo ook opgelost?

Reageer