Skip to main content
Beantwoord

Geen verificatiecode voor Whatsapp ontvangen?

  • 10 April 2024
  • 16 reacties
  • 498 Bekeken

Ik heb een Iphone 7 en probeer mijn nieuwe telefoonnummer (prepaid) bij Whatsapp te registreren, maar de verificatiecode, die per sms wordt verstuurd ontvang ik niet. Vervelend is dat de registratie telkens wordt geblokkerd, zodat ik het pas na een uur nog een keer kan proberen. Wat kan ik doen? 

16 reacties

Reputatie 1
Badge +2

Ik heb een Iphone 7 en probeer mijn nieuwe telefoonnummer (prepaid) bij Whatsapp te registreren, maar de verificatiecode, die per sms wordt verstuurd ontvang ik niet. Vervelend is dat de registratie telkens wordt geblokkerd, zodat ik het pas na een uur nog een keer kan proberen. Wat kan ik doen? 

Probeer eens de code via spraakoproep te laten sturen. FAQ

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @RvdbB,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je de sms niet ontvangt. Heb je gecontroleerd of andere sms'jes wel binnenkomen? Wellicht kun je zoals @drschrisjacobs1 heeft aangegeven de code via een spraakoproep laten sturen. Laat je mij weten of dat is gelukt?

Heel erg bedankt voor je hulp @drschrisjacobs1!

Groetjes,
Seren

Helaas werkt de bellen oplossing niet, ik krijgt whatsapp hierdoor niet geactiveerd 

Ik heb precies hetzelfde probleem, ook in een ander toestel geprobeerd maar ook daar kan Whatsapp de sms niet sturen of bellen… Echt heel frustrerend omdat we de sim speciaal voor de vakantie hebben aangeschaft.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Nimaro en @Marion78,

Bedankt voor jullie bericht. Wat vervelend dat jullie geen sms kunnen ontvangen vanuit Whatsapp!

Lukt het wel om sms’jes te ontvangen van andere verzenders? Of gaat het puur om de verificatiecode voor Whatsapp? 

Ik hoor het graag!

Groetjes,
Roeqajja

Ik heb exact hetzelfde probleem. Zowel via SMS als via bellen ontvang ik geen verificatiecode. Via een andere telefoon ben ik telefonisch gewoon bereikbaar en ontvang ik ook SMS berichten. Het gaat momenteel dus enkel fout met de whatsapp verificatie.

Hier ook hetzelfde! Op een oude iPhone 6plus werkte whatsapp eerder wel, maar met nieuwe simkaart die mijn dochter sinds een paar dagen gebruikt lukt de verificatie niet op geen enkele manier. 

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @Sander77H & @NicoDruif,

Bedankt voor jullie bericht. Jammer om te horen dat het ontvangen van de Whatsapp sms niet lukt.

Omdat jullie andere sms’jes wel ontvangen ligt het probleem waarschijnlijk bij Whatsapp zelf. Jullie kunnen het best contact opnemen met de Whatsapp helpdesk. 

Hopelijk kunnen jullie snel weer je account verifiëren.

Groetjes,
Ashley 

Ik heb contact gehad met Whatsapp en inmiddels werkt het! Bedankt, Sander.

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @Sander77H,
 

Bedankt voor je reactie. Wat fijn om te horen dat het is opgelost! 😊

Groetjes,
Ashley

Ik heb ook contact opgenomen met Whatsapp via https://www.whatsapp.com/contact/noclient en ben benieuwd of het bij ons ook gaat lukken.

Vanuit de helpdesk van Whatsapp kreeg ik alleen maar matige geautomatiseerde berichten terug. Maar, toch is het gelukt: namelijk door van de wifi af te gaan, en gewoon via het 4g netwerk te verbinden. Toen kregen we wel een smsbericht binnen.

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @NicoDruif,

Bedankt voor je reactie.

Jammer om te horen dat de hulp van whatsapp bepert was. Fijn dat het ontvangen van de sms inmiddels is gelukt. 😊

Groetjes,
Ashley

Sorry voor de late reactie, we waren even op vakantie!

 

Maar ook bij ons lukte het ineens! Na uren van frustratie en nog een laatste wanhoopspoging kwam er ineens een sms binnen!

Ik ben nog steeds aan het wachten. Nu al twee dagen zoet met deze ellende. Naast een business whatsapp probeer ik met een esim een prive whatsapp aan de gang te krijgen. Maar de verificatiecode komt niet aan. Ook via bellen lukt niet, dan gaat hij automatisch terug naar een nieuwe code via SMS. Inmiddels moet ik al 12 uur wachten voor een nieuwe code. Ik mis ook het nummer in het mobiele netwerk. Zou dat er iets mee te maken hebben?

 

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @Hannie van Berkel,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat het ontvangen van de code niet lukt.

Het ontbreken van je nummer in je toestelinstellingen heeft geen invloed op de werking van je sim. Mocht je het nummer toch liever terug willen zien volg dan deze stappen.

Ontvang je wel andere sms’jes? Zo ja, adviseer ik contact op te nemen met de Whatsapp helpdesk aangezien het probleem dan daar ligt. 

Groetjes,
Ashley

Reageer