Geen uitgaande gesprekken en een mega-rekening voor internetgebruik
Ik probeer vandaag te bellen met mijn mobiel en ik krijg te horen 'u aansluiting is om administratieve redenen buiten gebruik gesteld'. Daarnaast krijg ik een e-mail dat ik alle mb's in mijn internetbundel van deze maand verbruikt heb. Ik kijk bij 'Mijn Simyo' op mijn verbruik en zie met schrik dat ik een rekening van €88,- heb buiten de bundel voor internet op mijn mobiel buiten de bundel! Dit vind ik terug onder de datum van gister en dat kan helemaal niet, gister heb ik het internet op mijn mobiel nauwelijks gebruikt. Daarnaast, de vorige maanden ben ik met mijn verbruik ruim binnen mijn bundels gebleven en nu zou dit ineens niet meer zo zijn? Ik vind dit erg vervelend en hoop dat hier een uitspraak over gedaan kan worden.
Beste Anne2402,
Welkom op het Simyo forum!
Je aansluiting is afgesloten vanwege hoogverbruik. Wij hebben je een prive bericht hierover gestuurd.
Groetjes,
Manisha
Welkom op het Simyo forum!
Je aansluiting is afgesloten vanwege hoogverbruik. Wij hebben je een prive bericht hierover gestuurd.
Groetjes,
Manisha
Ik moet nu een voorschot van €100,- doen om weer aangesloten te worden. Echter heb ik op 28 juni niet 1 GB (!!) aan internet verbruikt (in 1 dag zeker!). Ik betaal geen rekening voor kosten die ik niet gemaakt heb. Ik ben erg boos en heb dit voorval ook gemeld bij de Consumentenbond. Geen fijne kennismaking met Simyo. Ik zie helaas ook dat dit veel vaker voorkomt --> https://forum.simyo.nl/internet-62/afgesloten-wegens-hoogverbruik-1005/
Graag zo spoedig mogelijk een oplossing Simyo!
Graag zo spoedig mogelijk een oplossing Simyo!
Beste Anne2402, Welkom op het Simyo forum! Je aansluiting is afgesloten vanwege hoogverbruik. Wij hebben je een prive bericht hierover gestuurd. Groetjes, Manisha
Reactie verwijderd
Hoi Anne2402,
Als ik je internet verbruik bekijk, zie ik een hoop internet sessies waarbij je veel internet gebruikt. Deze sessies hebben voornamelijk op 27 en 28 juni plaatsgevonden. Dit internet verbruik heeft plaatsgevonden vanaf jouw simkaart. We kunnen niet zien welke site, app etc. er voor hebben gezorgd dat je internet verbruik zo hoog is. Door video/muziek te streamen of te downloaden verbruik je bijvoorbeeld veel data.
Als de optie internet op de mobiel is geactiveerd en je maakt verbinding via het WIFI netwerk, wordt er automatisch overgeschakeld naar het Simyo netwerk als de verbinding wegvalt of niet sterk genoeg is. In dit geval wordt het dataverbruik in rekening gebracht. Je kunt dit voorkomen door op je persoonlijke pagina de optie internet op de mobiel uit te schakelen of de dataverbinding via je mobiele operator uit te schakelen vanuit je toetsel.
Groetjes,
Simyo
Als ik je internet verbruik bekijk, zie ik een hoop internet sessies waarbij je veel internet gebruikt. Deze sessies hebben voornamelijk op 27 en 28 juni plaatsgevonden. Dit internet verbruik heeft plaatsgevonden vanaf jouw simkaart. We kunnen niet zien welke site, app etc. er voor hebben gezorgd dat je internet verbruik zo hoog is. Door video/muziek te streamen of te downloaden verbruik je bijvoorbeeld veel data.
Als de optie internet op de mobiel is geactiveerd en je maakt verbinding via het WIFI netwerk, wordt er automatisch overgeschakeld naar het Simyo netwerk als de verbinding wegvalt of niet sterk genoeg is. In dit geval wordt het dataverbruik in rekening gebracht. Je kunt dit voorkomen door op je persoonlijke pagina de optie internet op de mobiel uit te schakelen of de dataverbinding via je mobiele operator uit te schakelen vanuit je toetsel.
Groetjes,
Simyo
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.