Skip to main content
Hallo,



Vandaag de Simyo Sim ontvangen, netjes via Internet geregistreerd, maar bellen, internetten en sms-en kunnen we niet. De sim in eerste instantie in een Samsung GT-S5570 geplaatst maar het lukt de telefoon niet om aan te melden bij het KPN netwerk.



Vervolgens de sim in een iPhone 4 gedaan ook die geeft aan geen service te hebben. Wanneer we in de instellingen van de iPhone kijken dan zien we dat de simkaart niet is geprovisioneerd.



Wie oh wie kan ons verlossen van dit vervelende probleem?



Groetjes Wendos
Hallo Wendos, welkom op het forum.



De helpdesk is pas vrijdag weer bereikbaar omdat het morgen een officiële feestdag is. Je moet dus nog even geduld hebben 😞
Hallo,



Vandaag de Simyo Sim ontvangen, netjes via Internet geregistreerd,




Ik neem aan dat je bedoelt geactiveerd.?
Hallo Wendos, welkom op het forum.



De helpdesk is pas vrijdag weer bereikbaar omdat het morgen een officiële feestdag is. Je moet dus nog even geduld hebben :(





Dank voor je reactie.



Ik heb echter het vermoeden dat er alleen nog iemand ergens een vinkje moet zetten nadat de simkaart via het internet is geactiveerd zodat deze het ook daadwerkelijk doet. Jammer dat we daarvoor tot vrijdag moeten wachten ...



Groet, Wendos
Hallo,



Vandaag de Simyo Sim ontvangen, netjes via Internet geregistreerd,




Ik neem aan dat je bedoelt geactiveerd.?





Ja dat bedoel ik eigenlijk ... sorry voor de mixup ...
Hallo Wendos,



Ik heb hetzelfde probleem.

Als ik mijn eigen nummer bel met een andere telefoon, dan geeft hij aan dat mijn nummer niet in gebruik is. Is dit bij jou ook zo?
Dank voor je reactie.



Ik heb echter het vermoeden dat er alleen nog iemand ergens een vinkje moet zetten nadat de simkaart via het internet is geactiveerd zodat deze het ook daadwerkelijk doet. Jammer dat we daarvoor tot vrijdag moeten wachten ...



Groet, Wendos




Dat zou heel goed kunnen.



tel. al uit en aan gezet?
Dank voor je reactie.



Ik heb echter het vermoeden dat er alleen nog iemand ergens een vinkje moet zetten nadat de simkaart via het internet is geactiveerd zodat deze het ook daadwerkelijk doet. Jammer dat we daarvoor tot vrijdag moeten wachten ...



Groet, Wendos




Dat zou heel goed kunnen.



tel. al uit en aan gezet?





Ja de telefoon is al meermaals uit en aan gezet. We dachten namelijk eerst dat de sim niet goed in het toestel zat. Dus is reeds meerdere malen aan en uit geweest. Ook hebben we de sim uit de Samsung gehaald en in een iPhone gestoken en weer terug in de Samsung maar beide apparaten doen het niet ....
Hallo Wendos,



Ik heb hetzelfde probleem.

Als ik mijn eigen nummer bel met een andere telefoon, dan geeft hij aan dat mijn nummer niet in gebruik is. Is dit bij jou ook zo?





Ja dat is hier ook het geval.
Dan ben ik bang dat de Simyo telefoniste net even naar het toilet is en haar stekkertje in het verkeerde gaatje gedouwd heeft.



http://www.pbdoetmee.nl/nostalgischnederland/wp-content/uploads/2013/03/2013-03-24-Dames-telefooncentrale-1882-218x300.jpg



M.a.w. U zult even moeten wachten totdat ze terug is. En dat is vrijdag, zoals Franswon al zei. Vervelend. 

Maar vaak is het dan wel zo gepiept. 



Goed, dat u de sim ook even in een ander toestel geprobeerd hebt. Dat is de wet van uitsluiting.
Hallo,

ik heb vandaag ook mijn sim card ontvangen.

ik heb deze netjes geactiveerd, maar helaas,

ik kan er ook niets mee.



wachten tot vrijdag,

zeer vervelend.
Dan ben ik bang dat de Simyo telefoniste net even naar het toilet is en haar stekkertje in het verkeerde gaatje gedouwd heeft.



http://www.pbdoetmee.nl/nostalgischnederland/wp-content/uploads/2013/03/2013-03-24-Dames-telefooncentrale-1882-218x300.jpg



M.a.w. U zult even moeten wachten totdat ze terug is. En dat is vrijdag, zoals Franswon al zei. Vervelend. 

Maar vaak is het dan wel zo gepiept. 



Goed, dat u de sim ook even in een ander toestel geprobeerd hebt. Dat is de wet van uitsluiting.





Op het toilet zitten lijkt mij geen excuus. zo kan het ook!
Ik heb ook sim card geactiveerd, gisteren...vandaag zou mijn nr geporteerd moeten zijn, maar helaas! En nu? Als ik naar mijn nr bel dan ben ik in gesprek....
@Wendos: ik ben blij dat u toch ook de humor ervan een beetje in kunt zien. Vrijdag zult u vast een van de eersten zijn die hier geholpen worden. Al was het alleen al doordat de aandacht naar deze topic  getrokken wordt door dit fraaie po exemplaar. :p
ik heb hetzelfde probleem, gebeld met de Simyo helpdesk en kreeg te horen dat er een KPN storing. Ze zouden het probleem hebben gevonden, maar nu nog de backlog moeten doorwerkebm weat hopelijk voor middernacht zou lukken. Vreemd dat ik dit antwioord niet hier aantref. 
De helpdesk / klantenservice plaatst geen topics met mededelingen op dit forum. Dat doen moderators. Als het werkelijk zo is wat u zegt, is dat mogelijk niet gecommuniceerd. Als dat al gekund had, gezien de tijd. 

Fijn, dat u het even hier plaatst. Mogelijk hebben andere mensen er ook wat  aan, aan deze kennis. 
@Wendos: ik ben blij dat u toch ook de humor ervan een beetje in kunt zien. Vrijdag zult u vast een van de eersten zijn die hier geholpen worden. Al was het alleen al doordat de aandacht naar deze topic  getrokken wordt door dit fraaie po exemplaar. :p





Goede morgen!



Lekker vroeg wakker geworden op deze Hemelvaartsdag en als eerste toch nog maar eens de telefoon met Simyo Sim geprobeerd en waarachtig, de Simyo telefoniste blijkt vannacht toch nog even van het toilet te zijn afgekomen om het vinkje aan te zetten in het Simyo computersysteem zodat we op deze vrije dag toch nog kunnen bellen. Chapeau, de wonderen zijn de wereld nog niet uit!
Goede morgen! Ik heb minder geluk! Na een nacht slapen nog steeds mijn nummer niet geporteerd....dag 2 dat ik niet kan bellen! Hopenlijk in de loop van de dag.......
Hoi Nynke,



Probeer ook eens je toestel uit te zetten, 10 minuten wachten en dan weer aanzetten.

Mocht dit niet werken, dan morgen even contact opnemen met de helpdesk voor een netwerk reset.



Het nummer vanaf mobiel is 1200 (gratis)

En vanaf vastelijn 0800-0232300 (gratis)

Bel 's-middags voor kortere wachttijden.

Of Twitter @simyoNL
Goede morgen!



Lekker vroeg wakker geworden op deze Hemelvaartsdag en als eerste toch nog maar eens de telefoon met Simyo Sim geprobeerd en waarachtig, de Simyo telefoniste blijkt vannacht toch nog even van het toilet te zijn afgekomen om het vinkje aan te zetten in het Simyo computersysteem zodat we op deze vrije dag toch nog kunnen bellen. Chapeau, de wonderen zijn de wereld nog niet uit!




Fijn om te horen en goed dat je het even bent komen melden. Misschien zijn er nog meer gelukkige personen vandaag.:D
Martijn, bedankt voor de tip(s)

10 minuten heeft helaas niet gewerkt. 

Ik ga morgen bellen naar de HELP desk!

gr Nynke
Net even 1200 gebeld! Ik had zo een telefoniste aan de lijn! OOk mijn nummer is nog niet geporteerd vanwege de storing! In de loop van vandaag of morgen moet dit opgelost zijn. Nog even geduld a.u.b. 

Nou dat weten we dan ook weer. Ga ik maar in alle rust van de zon genieten!

gr Nynke
Mogelijk ben jij ook een 'slachtoffer' van de storing die er gisteren schijnt geweest te zijn bij KPN. Vervelend.



Succes en ik hoop voor je dat morgen de klantenservice bereikbaar is.
Yes!!! Mijn abonnement doet het! Mijn nr is geporteerd! Ik kan weer bellen, ben bereikbaar....fijn dat alles het gewoon doet!
Gelukkig, fijn voor jou, geniet maar van je Simyo-abo!
gisteren in de loop van de dag werkede mijn telefoon ook weer, gelukig alles opgelost,

bedankt



Gr



Rudy

Reageer