Skip to main content
We zijn op vakantie in Frankrijk, en sinds de Luxemburgse grens met Frankrijk gepasseerd te zijn heb ik geen service meer op de Simyo SIM kaart. Op mijn KPN simkaart wel, heb de telefoon al een keer 5 minuten uit gezet en weer aan. Op mijn simyo staat buitenland bellen gewoon aan? Waarom heb ik geen service in Frankrijk? En wat kan ik hier aan doen?
Hoi gommers1978, welkom op het Simyo forum 🙂.



Wat onhandig dat je geen bereik hebt op je Simyo simkaart in het buitenland. Goed dat je daarom meteen aan de bel hebt getrokken. Volgens ons staan alle gegevens zoals ze horen. Toch heb ik je simkaart opnieuw alle functies gegeven die ervoor zorgen dat jij in het buitenland kunt bellen. Wil je de telefoon uitzetten en je simkaart voor 15 minuten uit je telefoon halen?



Hierna kun je de telefoon weer opstarten en handmatig verbinding zoeken met het best beschikbare netwerk. Laat je me weten of dit heeft geholpen?



Groetjes, Tiury
Heb het geprobeerd maar nog geen succes. Als ik zoek naar beschikbare netwerken dan staat er bij 2 netwerken een rood kruis deze mag ik dus niet kiezen. Bij een F-FSR niet dus deze zou ik mogen gebruiken, maar zodra ik deze kies krijg ik de melding niet beschikbaar 😞
Heb nu maar is een netwerk met rood kruis geprobeerd en tot mijn verbazing in eens verbinding?? Het probleem is dus opgelost, vreemd dat ik een netwerk met rood kruis moest kiezen 😳 bedankt voor jullie hulp!
Mag ik opmerken dat ik dit vaker voorbij heb zien komen op het forum met klanten die in Frankrijk waren. Ook dat zij niet beschikbare netwerken wel konden selecteren om als nog verbinding te krijgen.
Hoi gommers1978 en Raytje,



Allereerst; fijn dat het nu werkt :$

Zelf heb ik het ook al eens eerder voorbij zien komen wat Raytje beschrijft. Waarom dit het geval is, is mij echt een raadsel. Een simkaart herkent niet uit zichzelf of een netwerk wel of niet gebruikt mag worden.

Zou het dan een bepaald type telefoon/OS kunnen zijn die dat kruis erbij verzint?

Reageer