Skip to main content
Ik heb vandaag mijn nieuwe sim kaart gekregen, ik heb hem geactiveerd maar nog steeds geen service. Ik heb hem al gekoppeld aan de computer en gesynchroniseerd Itunes, opnieuw opgestart en hem een half uur uitgezet. Helaas beschrik ik niet over een andere telefoon waar een micro sim kaart in past. Wat kan ik nog doen om wel service te krijgen?



Hanna
Heb je het restant van de combisimkaart weggegooid? Anders zou je de micro daar even in terug kunnen doen om hem toch in een ander toestel te kunnen plaatsen.



Overigens, na activatie kan het even duren. Gewoon even een paar keer uit- en aan blijven zetten vandaag. 
Ik heb vandaag mijn nieuwe sim kaart gekregen, ik heb hem geactiveerd maar nog steeds geen service. Ik heb hem al gekoppeld aan de computer en gesynchroniseerd Itunes, opnieuw opgestart en hem een half uur uitgezet. Helaas beschrik ik niet over een andere telefoon waar een micro sim kaart in past. Wat kan ik nog doen om wel service te krijgen?



Hanna




Hoi HannavB,



Welkom op het forum!

Dat is vervelend dat je toestel geen service aangeeft na het activeren van je simkaart.

Ik heb je aansluiting een reset gegeven. Je dient je toestel uit/aan te zetten daarna kan je gebruik maken van je aansluiting.

Kan je laten weten of je gebruik kan maken van je aansluiting?



@ De Leon bedankt voor het meedenken.
ik loop tegen het zelfde probleem aan,ik heb ook vandaag mijn nieuwe simkaart ontvangen nu heb ik hem in mijn iphone gedaan maar hij geeft geen service aan terwijl ik de simkaart wel geactiveerd is.En de telefoon een paar keer heb uitgedaan

Ik hoop zo snel mogelijk een oplossing terug te krijgen



mvg
ik loop tegen het zelfde probleem aan,ik heb ook vandaag mijn nieuwe simkaart ontvangen nu heb ik hem in mijn iphone gedaan maar hij geeft geen service aan terwijl ik de simkaart wel geactiveerd is.En de telefoon een paar keer heb uitgedaan

Ik hoop zo snel mogelijk een oplossing terug te krijgen




Hamvraag: Is de betreffende iphone vrij van een simlock?



Probeer eens, als je deze mogelijkheid hebt, de simkaart in een telefoon te stoppen waarvan je zeker weet dat deze simlockvrij is.
Een week geleden is mijn abonnement ingegaan. Ook ik heb geen service op mijn iphone. Schakel ik mobiele data en 3g in dan verschijnt wel het KPN NL logo in beeld en kan ik bellen en gebeld worden. Via de wifi kan ik niet bellen of gebeld worden. Lastig want nu moet ik continu 3g aan laten staan en dat kost  veel batterijvermogen. Hoe kan dit en belangrijker : hoe kan dit verholpen worden?
Via de wifi kan ik niet bellen of gebeld worden



Huh 😕  Niemand kan via WiFi bellen of gebeld worden, tenzij je Viber hebt o.i.d.



Zet om te beginnen eerst eens je telefoon helemaal uit en dan weer aan.
Ik bedoel dat ik uitsluitend kan bellen of gebeld worden als ik mobiele data én 3g aan heb staan. Toestel aan en uitzetten heb ik al meerdere keren geprobeerd,

simkaart is ook al een keer gereset door de klantenservice en toestel is simlockvrij. Ook heb ik gesynchroniseerd met itunes.
ik loop tegen het zelfde probleem aan,ik heb ook vandaag mijn nieuwe simkaart ontvangen nu heb ik hem in mijn iphone gedaan maar hij geeft geen service aan terwijl ik de simkaart wel geactiveerd is.En de telefoon een paar keer heb uitgedaan

Ik hoop zo snel mogelijk een oplossing terug te krijgen



mvg




Hoi Sophie-claire, en welkom op het Simyo forum!



Ik zie dat je inmiddels je simkaart geactiveerd hebt en verbruik hebt gehad met je simkaart. Kan ik er vanuit gaan dat je probleem is opgelost?
Ik bedoel dat ik uitsluitend kan bellen of gebeld worden als ik mobiele data én 3g aan heb staan. Toestel aan en uitzetten heb ik al meerdere keren geprobeerd,

simkaart is ook al een keer gereset door de klantenservice en toestel is simlockvrij. Ook heb ik gesynchroniseerd met itunes.




Hoi Jonneke7, en jij ook welkom op het forum :)



Wanneer je mobiele data en 3G uit hebt zou je wel moeten kunnen bellen met je iPhone. (Heb het net nog getest voor de zekerheid)

KPN NL zou ook in beeld moeten staan als je die 2 uit hebt gezet, want dat staat voor het GSM netwerk. En dat is het netwerk dat gebruikt word als je belt.

3G (UMTS) is er om te internetten.



Heb je de mogelijkheid om je simkaart in het mobieltje van een familielid en vriend/in te proberen en te checken of je dan kunt bellen?
Het lijkt er net een beetje op alsof het toestel niet overschakelt naar het 2G net. 

Ik zou ook proberen de sim in een ander toestel te plaatsen om te kijken wat er dan gebeurt.



Wat je ook nog zou kunnen proberen is netwerk herstellen
Ik heb in het weekend zitten puzzelen met allerlei mogelijkheden. Resultaten:

- de simkaart in de telefoon van mijn zoon geplaatst,kan dan bellen. Meteen KPN logo in beeld.

- als ik op mijn gsm het kpn netwerk handmatig selecteer krijg ik de melding 'netwerk niet langer beschikbaar''

- ik kan wel bellen en gebeld worden als ik mobiele data en 3g aan heb staan. Is toch heel vreemd daar je dat niet nodig hebt om te bellen

- aan- en uitzetten en harde reset iphone helpt niet.

btw: internet daarentegen werkt prima. Toestel pakt dus inderdaad gsm signaal niet op?


- ik kan wel bellen en gebeld worden als ik mobiele data en 3g aan heb staan. Is toch heel vreemd daar je dat niet nodig hebt om te bellen

-




Bij jouw zoon wel via 2G?

Uit jouw bevindingen kan ik ook alleen maar concluderen dat je toestel bijkbaar dus niet werkt met het 2G netwerk. (op jouw postcode?)

Misschien zijn ze aan het knutselen aan de mast? KPN is wel bezig met aanpassen. 

"Wij vernieuwen antennes en 2G-apparatuur en streven naar minimale overlast. Toch bestaat de kans dat je op de dag van de werkzaamheden tijdelijk mindere kwaliteit ervaart. De dekking kan lokaal minder zijn. Daarnaast kan de snelheid van mobiel internet lager zijn."

Overigens, ik zou hem voor de time being gewoon op 3G laten staan. Dit neemt wel wat stroom van de accu maar ook weer niet zo veel dat je batterij in no time leeg is (is mijn iPhone ervaring). Kijk ook eens of je in andere gebieden wel 2G verbinding hebt. Of waar er geen 3G dekking is, dat 'ie gewoon naar 2G overspringt. 
Ik heb in het weekend zitten puzzelen met allerlei mogelijkheden. Resultaten:

- de simkaart in de telefoon van mijn zoon geplaatst,kan dan bellen. Meteen KPN logo in beeld.

- als ik op mijn gsm het kpn netwerk handmatig selecteer krijg ik de melding 'netwerk niet langer beschikbaar''

- ik kan wel bellen en gebeld worden als ik mobiele data en 3g aan heb staan. Is toch heel vreemd daar je dat niet nodig hebt om te bellen

- aan- en uitzetten en harde reset iphone helpt niet.

btw: internet daarentegen werkt prima. Toestel pakt dus inderdaad gsm signaal niet op?




Hoi Jonneke7,



Als je simkaart prima belt in het toestel van je zoon (op dezelfde locatie) dan is het niet de mast of werkzaamheden, maar ligt het toch echt aan je toestel. Ik zou dus eens bij Apple gaan informeren, of bij de winkel waar je hem vandaan hebt.



Heb je al eens een handmatige reset van je iPhone geprobeerd? Kan ook nog helpen.

-Aan/uit knop ingedrukt houden samen met de thuisknop (ronde knop scherm)

-Allebei indrukken en ingedrukt houden tot appeltje wegvalt en weer omhoog komt

Hij gaat nu langzaam weer opstarten en zal zichzelf proberen aan te melden op netwerk.



Ik hoop dat dat nog helpt. :)



Groetjes,

Charlene
Charlene, de opties die jij geeft heb ik al geprobeerd, helaas zonder resultaat.

Als het probleem inderdaad in de telefoon zit is dat wel zuur...net een maand buiten de garantie.

Had juist na afloop van mijn abonnement vorige maand een sim only afgesloten omdat mijn iphone nog prima werkte...
Charlene, de opties die jij geeft heb ik al geprobeerd, helaas zonder resultaat.

Als het probleem inderdaad in de telefoon zit is dat wel zuur...net een maand buiten de garantie.

Had juist na afloop van mijn abonnement vorige maand een sim only afgesloten omdat mijn iphone nog prima werkte...




Heb je je iPhone alweer gesynchroniseerd met iTunes, trouwens?
Ernst, ik heb gesynchroniseerd met itunes. Heb zelfs de iphone hersteld via itunes om te kijken of dat iets oplevert. helaas ook geen resultaat.

Vervelend is dat het noodgedwongen aan laten staan van van 3g om te kunnen bellen en gebeld worden de batterij behoorlijk leeg trekt.

Kan toch niet de bedoeling zijn.
Ernst, ik heb gesynchroniseerd met itunes. Heb zelfs de iphone hersteld via itunes om te kijken of dat iets oplevert. helaas ook geen resultaat.

Vervelend is dat het noodgedwongen aan laten staan van van 3g om te kunnen bellen en gebeld worden de batterij behoorlijk leeg trekt.

Kan toch niet de bedoeling zijn.




Hoi Jonneke7,



Ai, ik zie dat inmiddels al heel wat mogelijke oplossingen de revue zijn gepasseerd, maar niet hebben geholpen 😞.



Waar ik nog even benieuwd naar ben - inhakend op de leon's eerdere reactie 🙂 -: toen je je simkaart in het toestel van je zoon had gestopt, zat je toen wel op het 2G/GSM-netwerk? En heb je al op meerdere plekken geprobeerd over te schakelen naar 2G of op één postcode, in dit geval: welke postcode was dat?



Ik hoor graag van je 🙂.
Heb gisteren mijn abonnement geactiveerd en vandaag mijn nano sim kaart ontvangen, telefoon volgens T-mobile site simlock vrij gemaakt voor het geval deze niet simlock vrij was. Nano simkaart in de Iphone 5 geplaatst maar krijg geen service. Wie kan mij helpen? 
Welkom op het forum superk,



Ik heb het vermoeden dat er een vertraging plaats heeft gevonden in ons systeem waardoor de activatie langer op zich heeft laten wachten. Inmiddels is er verbruik geregistreerd. Klopt het dat je gebruik kunt maken van je simkaart in de iPhone?



Groetjes,



Alex

Reageer