Skip to main content

.

Als iemand mij belt, is er bij diens telefoon geen overgangssignaal. Het blijft stil bij die persoon, tot ik opneem.

Geldt voor iedereen die mij belt, en ook op elk telefoon toestel waar ik de sim in doe. Ook bij mijn broer en zus is hetzelfde aan de hand. Opvallend, al onze telefoonnummers komen oorspronkelijk bij Simyo vandaan, alleen zij zitten tegenwoordig bij KPN, ik zit nog wel bij Simyo.

Is dit een instelling in het KPN / Simyo netwerk ergens? Op internet wel eea over te vinden, niet over de oplossing??
Hoi Henk66,



Welkom terug op het Simyo forum!



Wat een gek probleem. Ik heb het nummer zelf ook even gebeld en ik merk inderdaad dat er geen toon te horen is tijdens het bellen. Ik heb je zoon hier al kort over gesproken.



Ik heb vervolgens even contact gehad met de netwerkspecialisten van KPN. Die verwachten dat dit komt door het bellen via Volte. Is het toevallig zo dat hij een Sony experia toestel heeft? Bij dit toestel is het bekend dat er vanuit het toestel geen "ringback tone" te horen is wanneer je belt via Volte (4G bellen). Dit probleem is al doorgegeven aan Sony, hopelijk gaan ze dit probleem oplossen bij een update.



Om het probleem meteen op te lossen, kun je de optie Volte uitschakelen in het toestel zelf. Dit doe je via:




  • Instellingenmenu.
  • Druk op ‘Verbindingen’.
  • Druk op ‘Mobiele netwerken’.
  • Schuif de slider naast ‘Bellen via 4G’ naar links.
  • Start het toestel opnieuw op.

Ook de voicemail zou hierna gewoon weer goed moeten werken.



Mocht hij nou een ander toestel hebben en ook geen gebruik maken van 4G bellen, laat dit dan even weten zodat ik verder op onderzoek uit kan. Volgens de netwerkspecialisten van KPN is de kans in ieder geval heel groot dat dit de oorzaak is.



Groetjes,



Kevin
Kevin, nee, geen Sony telefoon. Echter het uitschakelen van Volte in de instellingen zojuist heeft geholpen, we horen nu wel een overgangstoon! Alleen nog issue met voicemail, na einde van de overgangstonen krijg je een piep en kom je gelijk in de voicemail om in te spreken, dus zonder enige melding... is dat ergens aan te passen?
Hoi Henk,



Wat voor toestel heeft hij wel? Dan kan ik in ieder geval doorgeven aan KPN dat meer toestellen dit probleem hebben. Fijn dat het nu in ieder geval weer werkt!



Zou je de voicemail eens even helemaal uit willen schakelen door 12339 te bellen. Vervolgens kun je na het opnieuw opstarten van het toestel de voicemail weer aanzetten door 12331 te bellen. Laat je ons even weten of dit de problemen met de voicemail oplost?



Groetjes,



Kevin
Hi Kevin,



Hij heeft nu een Essential Phone, maar was ook op de vorige Galaxy al het geval. Andere kids, destijds dus ook met een nummer van Simyo begonnen hebben ook verschillende merken gehad. Overigens, na deze call is het probleem niet alleen opgelost bij hem, maar ook bij de andere 2 ! Die bij KPN inmiddels zitten met de oude Simyo nummers, horen we nu wel een overgangssignaal. Toch ergens in jullie netwerken een switch omgezet?



Voicemail gaan we resetten!



mvg, Henk
Hoi Henk,



Bedankt voor je reactie.



Bij mijn weten is er niet ergens een switch omgezet achter de schermen maar het zou kunnen natuurlijk. Alles werkt in ieder geval weer zoals het hoort en dat is het belangrijkste! Fijn dat het probleem inmiddels is opgelost 😀



Kan ik verder nog iets voor je doen?



Groetjes,

Bas
Beste Bas,

nee, alles ok nu, dank.

mvg. Henk
Fijn om te horen! 😀

Reageer