Skip to main content
Ben overgestapt van een oude nokia naar een smartphone, iphone4s. Reden: ik was slecht te verstaan met de nokia's van 6 jaar oud. Vandaar de overstap naar een modernere telefoon.

Tweedehands iphone 4 s, was goed. Woon op het platteland. Met de nokia heb ik 3 streepjes bereik en met de iphone geen of 1 bolletje. Vaak de melding geen service. In het dorp meteen 4-5 bolletjes bereik.

Heb een abbo bij julie van 100 min bellen en sms-en en een bundel, om te proberen van 200 MB.

Wil meeste met de wifi doen nl. Heb niet veel nodig. Maar: essentieel is een goede ontvangst, en kunnen bellen. ook smsen lukt slecht.

Heeft een smartphone een beter signaal nodig? Is het e.e.a. Ergens te testen?

Ik verlang terug naar mijn nokiaatje, dit is niet de bedoeling.
Kleine vraag, Molly62. De Nokia was die alleen voor bel-sms, dus een basis telefoon?

Voorbereidend werkje voor moderator van Simyo.
Kleine vraag, Molly62. De Nokia was die alleen voor bel-sms, dus een basis telefoon?

Voorbereidend werkje voor moderator van Simyo.


Kijk ff naar 2G indien dat lukt..
Klopt, ouderwetse mobiel. ik heb hem na mijn bezoek op het forum op 3 G gezet en dat gaat beter.

Maar terwijl ik buiten stond vanavond: geen service.

Even 3 G aan en uit en ik had 3 bolletjes.

nu in huis weer 1. Postcode 9315 TE. Fijn dat u wilt meedenken!
Hoi Molly62.



Omdat mijn maatje 🙂 Friesian, "uit dezelfde wei" als ik komt, neem ik even zijn stokje over. Ik heb al gekeken naar de KPN dekkingskaart.

Er zijn op jouw postcode wat plekken bij waar de snelheid wat lager is, 7.2 i.p.v. 14.4 mb/seconde.

Met 200 MB lijkt me dat je genoeg hebt aan de hand van je beschrijving. Houd wel de waarschuwingssmsjes goed in het oog 80 en 100% MB bundel verbruik !

Het kan zijn dat de simkaart te oud is. Je kunt het testen met een sim van iemand anders, of uw keuze uiteraard, een Hema prepaid sim bijvoorbeeld van 1 euro. Zelfde netwerk, nieuwe sim om test uit te voeren die het beste resultaat geeft.



De rest laat ik over aan Simyo, maar zie ik iets waarbij ik misschien kan helpen, zal ik mijn best doen.



Groeten van mij (Friesian),

Een collega plattelander.
Hoi Molly62, welkom op het Simyo forum!



Leuk om te zien dat Friesian en Friesian-510 al hebben gereageerd. Ik begrijp dat je in je oude Nokia beter bereik had, dan in je iPhone 4s.



Kun je ook een andere simkaart testen in je iPhone 4s en kijken of je bereik dan hetzelfde is of is verbeterd? Het lijkt namelijk aan je simkaart te liggen, maar dat kunnen we met meer zekerheid zeggen door zo’n test.



We horen het graag van je :$



@Friesian en Friesian-510; top dat jullie helpen! Bedankt 😃

Reageer