.

Beantwoord

Geen ontvangst in Buitenland

  • 23 July 2012
  • 15 reacties
  • 1789 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Goedenavond,

Vorig jaar een abonnement genomen voor onze vakantie naar Oostenrijk. Echter in geen enkel land buiten Nederland hebben we bereik (geprobeerd in België, Duitsland, Oostenrijk en Portugal). Handmatig provider inschakelen lukt niet, toegang wordt geweigerd.
Vandaag naar België geweest, nu een jaar later kunnen we nog steeds niet bellen/sms'en.
Zaterdag vertrekken we wederom naar Oostenrijk en ik zou graag willen dat het voor die tijd herstelt zal worden.
Bellen naar buitenland is geactiveerd.
Met andere simkaarten (KPN) in dezelfde telefoon lukt het wel. Het ligt dus aan Simyo.
Graag spoedig reactie en liever nog herstel van het probleem.

Vriendelijke groet, Heidi
icon

Beste antwoord door Natascha 24 July 2012, 10:49

Bekijk originele reactie

15 reacties

Badge +6
Beste Heidi,

Welkom op het forum!
Ik heb de optie bellen in een naar het buitenland opnieuw voor je geactiveerd op je aansluiting.
Ik raad je aan om je toestel uit/aan te zetten. Mocht het toestel niet automatisch het juiste netwerk vinden dan dien je handmatig te zoeken naar het juiste netwerk.
Hoi Heidi,

Ik heb hetzelfde probleem. Wij zitten al meer dan een week in Frankrijk en heb geen enkel bereik. Heb een reactie op het forum geplaatst, maar tot dusver niks vernomen van Simyo! Ben heel benieuwd of het resetten van je toestel en het daarna opnieuw opstarten van je toestel heeft geholpen zoals geadviseerd is. Zou je me dit willen laten weten? Bedankt vast en een fijne vakantie!


Groetjes,


Emmie
Badge +6
Hoi Heidi,

Ik heb hetzelfde probleem. Wij zitten al meer dan een week in Frankrijk en heb geen enkel bereik. Heb een reactie op het forum geplaatst, maar tot dusver niks vernomen van Simyo! Ben heel benieuwd of het resetten van je toestel en het daarna opnieuw opstarten van je toestel heeft geholpen zoals geadviseerd is. Zou je me dit willen laten weten? Bedankt vast en een fijne vakantie!


Groetjes,


Emmie


Beste Emmie1965,

Ik heb de optie bellen in en naar het buitenland opnieuw voor je geactiveerd op je aansluiting. Je dient je toestel uit/aan te zetten.
Mocht het toestel niet automatisch het juiste netwerk vinden dan dien je handmatig te zoeken naar het juiste netwerk.
hoi
ik ga deze week na turkije maar kan ik dit jaar wel bellen  gebeld worden vorige jaar kon ik ook nie belle na meerdere malen een ander netwerk gekozen te hebben en wil graag contact houden met het thuisfront  zou je mij hier mee kunnen helpen

groetjes debbie
Helaas heb ik tot op heden nog steeds geen bereik. Wat ontzettend spijtig dat jullie zo weinig tot niet reagerenop dit probleem. Zoals ik al eerder heb verteld ben ik bij jullie abonnee met 4 nummers. Mijn nummer begint met 06-1219. Alleen mijn dochter kan met haar prepaid abonnement bellen. Ook mijn man kan niet bellen of sms-en ondanks dat ie Orange F in beeld heeft.Zijn nummer begint met 063635. Als hij wil bellen krijgt hij a heel snel 'verificatiefout'. Ook bij hem staat buitenland aan. Zou u zo vriendelijk willen zijn en hiernaar willen kijken om dit op te lossen? Met vriendelijke groet,

Emmie Raben-de Blok
Helaas heb ik tot op heden nog steeds geen bereik. Wat ontzettend spijtig dat jullie zo weinig tot niet reagerenop dit probleem. Zoals ik al eerder heb verteld ben ik bij jullie abonnee met 4 nummers.  Sinds vanmorgen(nadat ik het eerdere bericht heb verstuurd vanmorgen!!)  kan mijn man bellen en sms-en. Ik had ook bij hem de optie buitenland aangezet maar vanmorgen zag ik dat ie weer uit stond??? Dus deze direct weer aangezet en nu kan ook hij bellen gelukkig! Zou u zo vriendelijk willlen zijn om weer naar mijn probleem te willen kijken en dit op te lossen? Mijn nummer begint met 06-1219 Met vriendelijke groet,

Emmie Raben-de Blok
Badge +6
Helaas heb ik tot op heden nog steeds geen bereik. Wat ontzettend spijtig dat jullie zo weinig tot niet reagerenop dit probleem. Zoals ik al eerder heb verteld ben ik bij jullie abonnee met 4 nummers.  Sinds vanmorgen(nadat ik het eerdere bericht heb verstuurd vanmorgen!!)  kan mijn man bellen en sms-en. Ik had ook bij hem de optie buitenland aangezet maar vanmorgen zag ik dat ie weer uit stond??? Dus deze direct weer aangezet en nu kan ook hij bellen gelukkig! Zou u zo vriendelijk willlen zijn om weer naar mijn probleem te willen kijken en dit op te lossen? Mijn nummer begint met 06-1219 Met vriendelijke groet,

Emmie Raben-de Blok


Beste Emmie1965,

Kan je mij per privé bericht de 4 telefoonnummers versturen zodat ik de aansluitingen in het systeem kan nakijken.
Badge +6
hoi
ik ga deze week na turkije maar kan ik dit jaar wel bellen  gebeld worden vorige jaar kon ik ook nie belle na meerdere malen een ander netwerk gekozen te hebben en wil graag contact houden met het thuisfront  zou je mij hier mee kunnen helpen

groetjes debbie


Beste Debbie1982,

Welkom op het forum!
Ik heb je aansluiting nagekeken in het systeem. De optie bellen in en naar het buitenland staat aan op je aansluiting.
Wanneer je toestel niet automatisch het juiste netwerk vind dan dien handmatig te zoeken naar het juiste netwerk.
Hallo,

Ik zit een maand in Oostenrijk maar kan niet sms-en en bellen, erg zonde van mijn abonnement. Hoe is dit te verhelpen?
Badge +2
Beste Marj,

Uit onze gegevens blijkt dat je de optie bellen in en naar het buitenland niet via je persoonlijke pagina had ingeschakeld. Dit hebben wij bij deze voor je gedaan. Als je je toestel even uit en weer inschakelt kan je gewoon bellen in het buitenland.

Groetjes,

Arie
Ik heb precies hetzelfde probleem, een week geleden heb ik een aantal dagen in London verbleven, maar zoals hier ook al meerdere keren aangegeven is kon ik helemaal geen contact maken met andere netwerken dus was dagenlang niet bereikbaar. Nu ga ik over een aantal dagen voor 3 weken naar Frankrijk, dus zou het top zijn als dit probleem opgelost wordt. De optie bellen naar het buitenland was WEL ingeschakeld. Wat te doen?

Alvast dank voor reactie!
Badge +6
Beste Sws,

Welkom op het forum!
Ik heb de optie bellen in en naar het buitenland op nieuw voor je activeert op je aansluiting.
Je dient je toestel uit/aan te zetten. Mocht je toestel niet automatisch het juiste netwerk vinden dan dien je handmatig te zoeken naar het juiste netwerk.
Beste Sws,

Welkom op het forum!
Ik heb de optie bellen in en naar het buitenland op nieuw voor je activeert op je aansluiting.
Je dient je toestel uit/aan te zetten. Mocht je toestel niet automatisch het juiste netwerk vinden dan dien je handmatig te zoeken naar het juiste netwerk.


Dank voor je snelle reactie Natascha! Hopelijk is dit probleem nu opgelost!
Badge +6
Dank voor je snelle reactie Natascha! Hopelijk is dit probleem nu opgelost!

Beste Sws,

Blij te horen dat het probleem is opgelost.

Reageer