.

Beantwoord

Geen online sms meer versturen via Mijn Simyo, waarom is het verwijderd?



Toon eerste bericht

84 reacties

Reputatie 1
Ik gebruikte de online SMS functie om te voorkomen dat de simkaart in mijn alarmsysteem zou worden afgesloten na een half jaar niet te zijn gebruikt.
Ik heb nog een dag om te voorkomen dat mijn simkaart wordt gedeactiveerd en heb geen tijd om naar mijn stacaravan te rijden aan de andere kant van het land.
Het feit ik nu geen online SMS meer kan versturen kost me nu mijn simkaart inclusief beltegoed.
Bedankt weer Simyo, voor het schrappen van deze functionaliteit.
Waardeloos.
Reputatie 1
Neem aan dat het ongebruikte saldo beltegoed gecrediteerd wordt.
Vergeet het maar.
Reputatie 7
Badge +10
Wat ook al wordt aangegeven hierboven: met de aanschaf van een dagbundel internet van €1 op Mijn Simyo is je 06 nummer en je beltegoed ook gered. Je hoeft ook niet bang te zijn dat we 'zomaar' je aansluiting termineren, we sturen altijd twee mailtjes voordat je bij de zes maanden zonder verbruik bent.

Hoi Micky,

Welkom op het Simyo Forum.

Het is duidelijk dat meerdere mensen het vervelend vinden dat deze functie verdwenen is. Zoals meerdere keren in aangegeven in dit topic, kijken wij naar de mogelijkheden om dit terug te halen. Op dit moment is hier nog niets over bekend. Alle reacties die jullie hier gegeven hebben (en ik andere topics), hebben wij hierin meegenomen.

Heb je bovenstaande stukje uit het bericht van mijn collega gelezen? Dit zou voor jou nu de beste oplossing zijn. Laat je weten of het gelukt is?

Groetjes,
Angela
Reputatie 1
Wat ook al wordt aangegeven hierboven: met de aanschaf van een dagbundel internet van €1 op Mijn Simyo is je 06 nummer en je beltegoed ook gered. Je hoeft ook niet bang te zijn dat we 'zomaar' je aansluiting termineren, we sturen altijd twee mailtjes voordat je bij de zes maanden zonder verbruik bent.

Hoi Mickey,

Welkom op het Simyo Forum.

Het is duidelijk dat meerdere mensen het vervelend vinden dat deze functie verdwenen is. Zoals meerdere keren in aangegeven in dit topic, kijken wij naar de mogelijkheden om dit terug te halen. Op dit moment is hier nog niets over bekend. Alle reacties die jullie hier gegeven hebben (en ik andere topics), hebben wij hierin meegenomen.

Heb je bovenstaande stukje uit het bericht van mijn collega gelezen? Dit zou voor jou nu de beste oplossing zijn. Laat je weten of het gelukt is?

Groetjes,
Angela


Hoi Angela,
Vandmiddag heb ik een familielid die in de buurt van mijn caravan woont gevraagd om hij er even heen wilde gaan, het kaartje eruit wilde halen, in een telefoon wilde stoppen en me er even mee te bellen.
Was nog een heel gedoe om dat het kaartje niet in zijn telefoon paste, uiteindelijk toch een telefoon gevonden waar hij in paste en...niks. Simlock.
Waarschijnlijk is de simkaart dus inmiddels al verlopen, dus ik hoef er ook geen euro internettegoed meer op te zetten.
Al met al heeft het me een heleboel tijd en moeite gekost, en het eind van het verhaal is dat ik evengoed mijn simkaart en beltegoed weer kwijt ben.
Alleen maar omdat jullie die SMS-functie hebben geschrapt.
Ik zal dus weer een nieuwe simkaart moeten kopen, maar niet meer bij Simyo.

Groetjes, MIchel
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Micky,

Fijn dat er een familielid bereid was om toch even de simkaart actief te houden. Toch erg jammer dat het ondanks dat niet is gelukt. Volgens mijn gegevens is je simkaart actief, dus het kan nog dat je deze actief kunt houden door een Internet dagbundel te kopen 🙂.

Overigens is het wel dat je het verhaal een beetje omdraait. Je simkaart zou niet zijn vervallen omdat wij de optie weg hebben gehaald van Mijn Simyo, maar omdat je er geen gebruik van maakt. Ik hoop dat je dit zelf ook ziet.

Groetjes, Tiury
Reputatie 1
Hoi Micky,

Fijn dat er een familielid bereid was om toch even de simkaart actief te houden. Toch erg jammer dat het ondanks dat niet is gelukt. Volgens mijn gegevens is je simkaart actief, dus het kan nog dat je deze actief kunt houden door een Internet dagbundel te kopen 🙂.

Overigens is het wel dat je het verhaal een beetje omdraait. Je simkaart zou niet zijn vervallen omdat wij de optie weg hebben gehaald van Mijn Simyo, maar omdat je er geen gebruik van maakt. Ik hoop dat je dit zelf ook ziet.

Groetjes, Tiury


Hoi Tiury,
Uiteindelijk is het inderdaad toch nog gelukt om met het kaartje te bellen vanaf het alarmsysteem zelf, dus het was toch niet voor niets.
De primaire reden dat het kaartje verloopt is uiteraard dat het niet is gebruikt, dat begrijp ik ook wel.
Wat ik duidelijk probeer te maken is dat dit voorheen in een paar minuten was op te lossen door een online SMS vanaf via die simkaart te versturen en ik me nu in allerlei bochten moest wringen om het kaartje actief te houden.
Ik heb 3 alarmsystemen met een simkaart er in, op verschillende locaties.
En als het alarmsysteem aanstaat is het ook allemaal geen punt, maar dit systeem was afgekoppeld en ook nog eens op een locatie ver van mijn woonplaats.
Als het me niet was gelukt om iemand te charteren was ik mijn simkaart + beltegoed kwijtgeweest omdat jullie de online SMS functie hadden verwijderd, dat was mijn punt.
Gelukkig is het uiteindelijk toch nog gelukt en ik zal er vanaf nu rekening mee houden, maar zo te lezen zijn er meer mensen die dezelfde soort problemen hadden als ik.
Het is gewoon jammer dat een functie die al geimplementeerd was, die goed werkte (en waar dus al in geinvesteerd was), en die zo te lezen toch wel regelmatig werd gebruikt, wordt verwijderd.

Groetjes, Michel
Wat een slechte service !
Je maakt gebruik van een simpele script.
Geef nu eens een oprechte reden waarom de service "sms via website" verwijdert is?
Wat maakt het uit of deze service nu veel of weinig gebruikt wordt?

Ik verwacht van jullie een duidelijke reactie.
Ook ik ben onaangenaam verrast met het weghalen van de sms-functie van de website.
Het was elegant (klantgericht) geweest als het voornemen per mail was aangekondigd.
Betekent voor mij dat ik over moet stappen naar een andere optie als dit zo blijft.
Reputatie 6
Badge +10
maar zo te lezen zijn er meer mensen die dezelfde soort problemen hadden als ik.
Het is gewoon jammer dat een functie die al geimplementeerd was, die goed werkte (en waar dus al in geinvesteerd was), en die zo te lezen toch wel regelmatig werd gebruikt, wordt verwijderd.

Groetjes, Michel


Hoi Micky,

De reden dat we dit niet meer op de website hebben is omdat we het opnieuw moesten implementeren op een nieuw platform. Dit kost uiteraard een hoop geld en tijd, dat we ergens anders aan hebben besteedt waar wél veel gebruik van gemaakt wordt. Het was helaas niet zo eenvoudig als ctrl+c en ctrl+v.


Ook ik ben onaangenaam verrast met het weghalen van de sms-functie van de website.
Het was elegant (klantgericht) geweest als het voornemen per mail was aangekondigd.
Betekent voor mij dat ik over moet stappen naar een andere optie als dit zo blijft.


Hoi Hamada,

Goed dat je van je laat horen dat je de optie toch graag weer terug ziet op Mijn Simyo. Uiteraard hebben we dit gecommuniceerd naar onze klanten per e-mail (die over de nieuwe Mijn Simyo), zo zijn we dan weer wel (elegant).

Wij zijn bezig met een onderzoek om te kijken of de optie terugkomt of niet. Vandaar bedankt dat je van je laat horen.

Groetjes, Tiury
Jammer dat Simyo niet de klachten serieus neemt.
Wordt tijd voor een andere provider.
Beste Simyo,

Ook ik vind het heel jammer dat de knop om online een sms te versturen is verdwenen. Je moet gewoon de mensen die het nog wel doen bedienen, zo simpel is het. Ik vind dat die knop gewoon terug moet komen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Cor17 & D. de Groot,

Welkom op het Simyo Forum.

@Cor17, wat jammer dat je dit zo ziet! We nemen jullie berichten over de websms zeker serieus. We zetten al jullie opmerkingen door naar de juiste afdeling. Zo kunnen we het beste onderzoeken of we de functie weer beschikbaar terug gaan halen. Bedankt voor je feedback hierover.

@D. de Groot, ook jij bedankt voor je mening hierin! Dit is erg belangrijk voor ons. Zodra er nieuws is over het wel of niet terughalen van deze optie, laten we het zo snel mogelijk weten. Helaas heb ik hier op dit moment nog geen nieuws over.

Groetjes,
Angela
Ook ik maakte gebruik gebruik van de online SMS functie om het nummer actief te houden. Ik woon in het buitenland, ben maar 1 of 2 keer per jaar in Nederland en hield op deze manier mijn vertrouwde nummer actief. Was een simpele handeling, goede service van deze provider.
Nu moet ik de SIM kaart opzoeken, telefoon uit, SIM wisselen, inloggen, SMS versturen, telefoon weer uit, SIM wisselen en opnieuw inloggen met mijn lokalen nummer. Omslachtig dus. Nogmaals, jammer dat deze service verdwenen is 😞
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Fnie,

Ook voor jou kan ik het heel goed voorstellen dat het weghalen van deze optie voor problemen zorgt. Nu is er een aantal maal in dit topic al een alternatief geboden, zodat dit je bespaard blijft:

SIM kaart opzoeken, telefoon uit, SIM wisselen, inloggen, SMS versturen, telefoon weer uit, SIM wisselen en opnieuw inloggen met mijn lokalen nummer.
Je kunt namelijk via Mijn Simyo ervoor kiezen om een internet dagbundel aan te schaffen. Deze is €1,-, maar zorgt er wel voor dat je aansluiting actief blijft.

Groetjes, Tiury
Het versturen van een SMS kost minder dan het nemen van een dagbundel en is m.i. geen goed alternatief.
Ik ga inmiddels op zoek naar een andere provider met diensten die beter aansluiten bij mijn behoefte.



Hoi Fnie,

Ook voor jou kan ik het heel goed voorstellen dat het weghalen van deze optie voor problemen zorgt. Nu is er een aantal maal in dit topic al een alternatief geboden, zodat dit je bespaard blijft:

SIM kaart opzoeken, telefoon uit, SIM wisselen, inloggen, SMS versturen, telefoon weer uit, SIM wisselen en opnieuw inloggen met mijn lokalen nummer.
Je kunt namelijk via Mijn Simyo ervoor kiezen om een internet dagbundel aan te schaffen. Deze is €1,-, maar zorgt er wel voor dat je aansluiting actief blijft.

Groetjes, Tiury
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Fnie,

Jammer om te horen dat je om deze reden wilt gaan overstappen. Ik heb helaas geen andere tip voor je om het makkelijker te maken.

Als je vragen of opmerkingen hebt, dan weet je ons te bereiken via het forum.
Beste heer/mevrouw,

Vanwege een mailtje met de boodschap: "Voorkom binnen 15 dagen dat je Simyo nummer afgesloten wordt" wilde ik online een sms versturen om het nummer actief te houden. Omdat via een zoektocht op google me duidelijk is geworden dat jullie deze functionaliteit verwijderd hebben, heb ik op advies van moderator Tiury een internetdagbundel geactiveerd. Een dag later krijg ik de melding dat mijn dagbundel verlopen is en vandaag krijg ik even vrolijk weer te horen dat ik nu nog maar een week heb om het nummer actief te houden.
Met het activeren van een internet dagbundel is dus niets opgelost, en een euro verspeeld.
Omdat de sim in een toegangscontrolesysteem zit waarmee niet op commando berichten mee verstuurd kunnen worden en fysiek toegang tot de simkaart om hem tijdelijk in een telefoon te plaatsen om daarmee een sms te versturen of te bellen tijdelijk niet mogelijk is, stel ik voor dat jullie een oplossing bieden voordat het nummer afgesloten wordt. Wat mij betreft versturen jullie vanaf mijn nummer zelf een sms naar jezelf, je reset de counter of je past jullie methodiek aan om te bepalen of een nummer niet meer gebruikt wordt. De betreffende simkaart is gewoon in gebruik en dat moet bij jullie zichtbaar zijn.
Ik heb er echt geen moeite mee dat ik een kleine periodieke bijdrage kwijt ben om het nummer actief te houden, maar als jullie functionaliteit verwijderen, dan leveren jullie ook maar een alternatieve manier om toch van jullie dienstverlening gebruik te kunnen maken.

Met vriendelijke groet,

R.T.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Beheer, welkom op het Simyo forum!

Sorry voor de verwarring. De ontvangen e-mail kun je als niet verzonden beschouwen. Door het kopen van een internetbundel voor een dag is je Prepaid aansluiting actief gebleven. Het blijft de komende zes maanden dus gewoon goed 🙂

Is je vraag beantwoord?
Ik ben ook zeer teleurgesteld. Aangezien ik gemiddeld eens per jaar in Nederland ben (woon nu in de VS) heb ik een Simyo sim. Kan ik makkelijk mijn gewone telefoon gebruiken maar met betere/goedkopere service. Ik kan dus niet "even" bellen elk half jaar, want er is erg weinig simyo signaal hier. De online SMS versturen was de ideale oplossing - gevonden nadat mijn eerste sim (met beltegoed!) was verlopen. Graag, heel graag terugbrengen, die functie! Ik begrijp dat het een bedrijfsbeslissing is om weinig gebruikte functies te verwijderen, maar dit geeft toch een flink probleem voor een boel mensen. En jullie argument dat het geld kost is nonsens - de functionaliteit was er, en heeft geld gekost om te verwijderen!
Ja, een alternatief om een dagbundel te kopen is er. Maar 10x zo duur. En hoe lang voordat jullie die functionaliteit ook weghalen?

Graag terugbrengen dus.

--Mieke.
Volgens jullie advies heb ik een dagbundel internet gekocht. En nu kreeg ik tich weer een email dat mijn nummer zal verlopen. HELP!
--Mieke
Reputatie 6
Badge +10
Hoi miekec,

Bedankt voor je uitgebreide bericht. Ook bij jou begrijp ik erg goed dat je teleurgesteld bent in het weghalen van deze dienst. Toch moet ik je corrigeren op het onderstaande:

Ik begrijp dat het een bedrijfsbeslissing is om weinig gebruikte functies te verwijderen, maar dit geeft toch een flink probleem voor een boel mensen. En jullie argument dat het geld kost is nonsens - de functionaliteit was er, en heeft geld gekost om te verwijderen!
Zoals meerdere malen in dit topic uitgelegd, hebben we een nieuwe Mijn Simyo omgeving gebouwd met een ander platform. Van de grond af aan. We konden de functionaliteit dus niet knippen uit de vorige Mijn Simyo en plakken in de nieuwe Mijn Simyo. Als dit het geval was, hadden we daar meteen voor gekozen.

Goed dat je nu toch deze internetbundel hebt gekocht om je nummer actief te houden. Ik zie dat het verwerken van die bundel en het e-mailtje elkaar hebben gekruist. Je aansluiting blijft dus gewoon actief op het netwerk 🙂.

Groetjes, Tiury
Ik was ook op zoek naar de websms functie in het Simyo portaal omdat ik deze af en toe gebruik en toen bleek het dat het er niet meer was, na de meldingen op dit forum te hebben gelezen.

De (drog)redenen die hier door de Simyo/KPN medewerkers worden aangedragen voor de wijzigingen zijn uiterst zwak. De nieuwe Simyo website vind ik bovendien slechter en gebruiksonvriendelijker dan de oude en dat betekent dus m.i. dat weer veel geld over de balk is gesmeten voor het ontwikkelen van een nieuwe website, die ook nog eens minder functionaliteit biedt. Het is waarschijnlijk weer een geniaal idee geweest van de afdeling marketing bij Simyo, die een "flashy" en nieuwe website wilde.

Gezien het ontbreken van de functionaliteit en ook gezien de reacties van Simyo op dit forum, zal ik op zoek gaan naar een andere provider, ook gezien de deconfiture m.b.t. de incasso's, waarbij afgelopen jaar een enkel en alleen een onbekend bedrijf op mijn afschriften verscheen, dat incasseerde namens Simyo.
Nog als toevoeging: deze beslissing van Simyo zal er alleen maar toe leiden dat iemand als ik de website van Simyo nog minder bezoek dan voorheen. De websms functie was een goede "teaser" en een reden om de site af en toe te bezoeken. De nieuwe website werkt dus compleet averechts.
Reputatie 1
Nog als toevoeging: deze beslissing van Simyo zal er alleen maar toe leiden dat iemand als ik de website van Simyo nog minder bezoek dan voorheen. De websms functie was een goede "teaser" en een reden om de site af en toe te bezoeken. De nieuwe website werkt dus compleet averechts.
Ach ja, nu moet je voor 1 euro een databundel (of zoiets) kopen, in plaats van een SMS van 15 cent. Dat is toch weer 85 cent winst per verlenging, en daar gaat het natuurlijk om.
Reputatie 7
Badge +9


De (drog)redenen die hier door de Simyo/KPN medewerkers worden aangedragen voor de wijzigingen zijn uiterst zwak.


Waarom zijn dit drogredenen? Zoals door Simyo al vele malen eerder is uitgelegd is er een geheel nieuw platform opgebouwd waar de sms-verzend functie niet is ingebouwd. Ik weet niet wat de precieze drijfveer voor een nieuw platform is geweest, maar het is duidelijk dat er geen weg terug is. Het inbouwen van een sms functie in het nieuwe platform is technisch mogelijk, maar uit kostenoverwegingen heeft Simyo besloten om deze investering vooralsnog in de ijskast te zetten. De aanzienlijke kosten van het alsnog inbouwen van deze functie - waar volgens Simyo maar weinigen gebruik van maakten - zullen op de een of andere manier op klanten verhaald worden, d.w.z. hogere tarieven. De vraag is dus: moeten alle Simyo klanten via hun maandelijkse rekening gaan meebetalen aan een aardigheidje waar maar een kleine minderheid van de klanten gebruik van maakt? Is het aanbieden van een sms functie op een website überhaupt een kerntaak van een low-cost mobiel communicatiebedrijf?

Reageer