Skip to main content
Hallo,



Ik heb sinds maart dit jaar een HTC 8X met Windows 8. Voorheen een HTC Wildfire met Android. Heb al jaren Simyo als provider, echter nu met het nieuwe toestel problemen met het netwerk.

Dacht mogelijk aan problemen door zelf op maat geknipte simkaart maar is vervangen door een nieuwe micro-kaart en nog steeds zelfde problemen (binnenshuis geen bereik, op straat mag ik blij zijn met 1 streepje G en heel af en toe 0 streepjes 3G. Hierdoor weinig tot geen internet buiten de Wifi om en slecht telefonisch bereikbaar.



toestel aan, uit zetten levert niets op

Fabrieksinstellingen als laatste redmiddel ook niet helaas

Heb met HTC klantenservice gebeld, kan het toestel opsturen om te laten onderzoeken maar wil eerst uitsluiten of het niet aan het netwerk, simkaart, provider ligt.

Heb ik alle opties geprobeerd en moet ik het probleem bij het toestel zoeken of zijn er nog dingen die ik kan uitproberen?



Groet,

G. Pel
Wat je kan proberen is een andere simkaart van een andere provider (liefst kpn netwerk) eens te proberen

heb je daar ook het zelfde probleem probeer dan eens een kaartje van een ander netwerk (t-mobile of vodaphone)

heb je alleen problemen met het kpn netwerk dan is er geen goede dekking heb je met de andere ook probleem dan grote kans dat het aan je toestel ligt

probeer ook eens je kaartje in een ander toestel.



Maar als ik je verhaal zo lees is het bijna voor 90% je toestel



suc6
Hallo,



Ik heb sinds maart dit jaar een HTC 8X met Windows 8. Voorheen een HTC Wildfire met Android. Heb al jaren Simyo als provider, echter nu met het nieuwe toestel problemen met het netwerk.

Dacht mogelijk aan problemen door zelf op maat geknipte simkaart maar is vervangen door een nieuwe micro-kaart en nog steeds zelfde problemen (binnenshuis geen bereik, op straat mag ik blij zijn met 1 streepje G en heel af en toe 0 streepjes 3G. Hierdoor weinig tot geen internet buiten de Wifi om en slecht telefonisch bereikbaar.



toestel aan, uit zetten levert niets op

Fabrieksinstellingen als laatste redmiddel ook niet helaas

Heb met HTC klantenservice gebeld, kan het toestel opsturen om te laten onderzoeken maar wil eerst uitsluiten of het niet aan het netwerk, simkaart, provider ligt.

Heb ik alle opties geprobeerd en moet ik het probleem bij het toestel zoeken of zijn er nog dingen die ik kan uitproberen?



Groet,

G. Pel




Hoi G.Pel,



Welkom op het forum!

Ik ben benieuwd of je zoals Erickiel al heeft aangegeven een andere simkaart van KPN, Hi of een andere provider die gebruik maakt van het KPN in je toestel hebt gedaan en wat daar is uitgekomen. Op die manier kan je zien wat het probleem veroorzaakt. Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
Hallo,



ik heb inmiddels een tele2 kaartje in mijn htc gedaan: 3/4 streepjes 3g.

vervolgens mijn simyo kaartje in iPhone: 3/4 streepjes 3g.

maar vervolgens mijn kaartje weer in mijn htc en weer slecht signaal...



toch bepaalde instelling?
Ik ken zo geen andere kpn gebruikers met microsim, dus kan dat niet handig testen..
Zoals ik het zo lees is waarschijnlijk je toestel niet goed

Op andere telefoon signaal goed en op je eigen toestel niet dan

Idd toestel kapot
Dat denk ik niet aangezien ik met tele2 wel goed signaal heb...
Heb ik verkeerd gelezen, Tele2 maakt gebruik van t-mobile netwerk dus zou ik snel denken dat die op jouw lokatie een betere dekking heeft als KPN (simyo) nu vertel je datje simyoin ander toestel wel goed doet is het iets wat ik zo Niet zou weten, jehebt nu wel onderzocht of het aan je toestel ligt en zo te (nu wel goed gelezen) is dit niet het geval, misschien dat iemand anders een idee heeft
Hallo,



Ik heb sinds maart dit jaar een HTC 8X met Windows 8. Voorheen een HTC Wildfire met Android. Heb al jaren Simyo als provider, echter nu met het nieuwe toestel problemen met het netwerk.

Dacht mogelijk aan problemen door zelf op maat geknipte simkaart maar is vervangen door een nieuwe micro-kaart en nog steeds zelfde problemen (binnenshuis geen bereik, op straat mag ik blij zijn met 1 streepje G en heel af en toe 0 streepjes 3G. Hierdoor weinig tot geen internet buiten de Wifi om en slecht telefonisch bereikbaar.



toestel aan, uit zetten levert niets op

Fabrieksinstellingen als laatste redmiddel ook niet helaas

Heb met HTC klantenservice gebeld, kan het toestel opsturen om te laten onderzoeken maar wil eerst uitsluiten of het niet aan het netwerk, simkaart, provider ligt.

Heb ik alle opties geprobeerd en moet ik het probleem bij het toestel zoeken of zijn er nog dingen die ik kan uitproberen?



Groet,

G. Pel


Hallo,



ik heb inmiddels een tele2 kaartje in mijn htc gedaan: 3/4 streepjes 3g.

vervolgens mijn simyo kaartje in iPhone: 3/4 streepjes 3g.

maar vervolgens mijn kaartje weer in mijn htc en weer slecht signaal...



toch bepaalde instelling?




Hoi G. Pel,



Wanneer je simkaart in de iPhone wel bereik heeft, lijkt het niet aan de simkaart te liggen.

Ik heb jouw vervangende simkaart toch voor de zekerheid opnieuw aan je aansluiting gekoppeld.

Zou je je toestel even helemaal uit kunnen schakelen, batterij er ook even uit halen, en dan na een minuutje alles weer aan kunnen zetten?



Ik hoor graag van je hoeveel bereik je dan hebt. Is het nog steeds heel weinig, dan ontvang ik ook graag een privébericht met de postcode waar je dit ervaart.



Groetjes, Charlene
Hallo Charlene,



Ik heb toch sterk het vermoeden dat het aan mijn toestel ligt (antenne). Ik ga daarom morgen naar een KPN servicepunt voor een reparatie.

Ik kan bij mijn toestel helaas niet de baterij verwijderen dus kan je suggestie niet proberen.

Zodra ik meer weet zal ik het hier even kenbaar maken.



bedankt voor de support tot nu.
Hallo Charlene,



Ik heb toch sterk het vermoeden dat het aan mijn toestel ligt (antenne). Ik ga daarom morgen naar een KPN servicepunt voor een reparatie.

Ik kan bij mijn toestel helaas niet de baterij verwijderen dus kan je suggestie niet proberen.

Zodra ik meer weet zal ik het hier even kenbaar maken.



bedankt voor de support tot nu.




Hoi G. Pel,



Dat is goed. We horen het graag.

Succes daar:)



Groetjes,

Charlene

Reageer