Skip to main content
Ik heb recentelijk een SIM only abonnement gesloten, en ik heb vandaag (3 oktober) mijn simkaart ontvangen. Echter, gisteren heb ik een email ontvangen met het volgende:



"Hoewel je aanvraag voor nummerbehoud nog in behandeling is, adviseren we je de simkaart wel te activeren. Zo bel je direct met je huidige nummer op het moment dat deze wordt overgezet naar Simyo."



Dit terwijl ik expliciet GEEN nummerbehoud heb aangevraagd (het enige moment waarop ik een oud nummer heb ingevoerd is UITSLUITEND in geval van noodzaak, en NIET om nummerbehoud aan te vragen).



Mijn vraag is dus of er een portering is gestart? Zo ja, is het mogelijk om deze NIET door te zetten? Zo nee, kan ik dus vanaf NU (simkaart geactiveerd) bellen/sms'en/internetten BINNEN de bundel?
Excuses voor deze tweede reactie, maar dit is voor mij een heel belangrijk punt.



Het is voor mij essentieel dat:


  1. Er GEEN nummerbehoud plaatsvindt, aangezien ik NIMMER nummerbehoud heb aagevraagd en deze ook NIET WENS.
  2. Dat ik zo snel mogelijk GEBRUIK kan maken van de BUNDEL waarvoor ik maandelijks zal betalen.

Dit is des te dringender, aangezien ik gisteren een test heb gedaan, en wat blijkt: Ik moet voor mijn gesprek BUITEN DE BUNDEL betalen. Dit lijkt mij een indicatie dat er een verzoek tot nummerbehoud gaande is (terwijl ik deze niet heb aangevraagd, en ook helemaal niet wil).



Graag een zo snel mogelijke reactie, hopelijk met een opheldering van mijn situatie.
Ik heb via het contactformulier dezelfe vraag gesteld, en ik heb vandaag een antwoord daarop gekregen (nummerbehoud wordt geannuleerd en mijn bundels zullen vanmiddag worden geactiveerd).



Ben heel blij hiermee. Hartelijk dank.



(Voorlopig) stel ik dan ook deze vraag als beantwoord.
Beste talk2chun,



Wij zijn blij dat je probleem is opgelost. Als je verder nog vragen hebt horen wij die graag.



Groetjes,



Arie

Reageer