.

Beantwoord

Geen netwerkverbinding, wat kan ik doen?

  • 2 August 2014
  • 7 reacties
  • 330 Bekeken

Badge
Ik heb de laatste tijd vaak geen verbinding op plaatsen waar het normaal gesproken prima zou moeten werken (zoals thuis). Ik probeer dan handmatig een netwerk te zoeken maar dat lukt niet. Alleen het aan en uit zetten van mijn telefoon schijnt te helpen. Waar kan dit probleem aan liggen?
icon

Beste antwoord door Kim 4 August 2014, 19:40

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Goede avond wbrooseboom

Als je wat meer gegevens geeft, welk toestel, je instellingen en je postcode, zonder huisnummer, kunnen we misschien helpen, zonder deze info lukt het echt niet.
Vreemd is wel dat na een harde reset (uit/aan) het wel werkt.
Badge
Toestel: Galaxy S2
Instellingen: Welke instellingen precies?
Postcode: 1011BW (Amsterdam centrum)
Reputatie 7
Badge +9
Valt de verbinding weg bij 2G of 3G, of bij allebei?

Heb je onlangs een update van je toestel gedaan? Kijk eens of er een update beschikbaar is?

Dit zijn een paar dingen waar je eens naar kunt kijken.

Een moderator kan zien of er op je postcode eventueel iets mis is, op de coveragechecker zie ik niets bijzonders.
Badge
2G of 3G ...geen idee. In iedergeval geen verbinding. Na opstarten wel weer. 

Geen update gedaan (althans voor zo ver ik weet)

Aan de locatie ligt het niet. 
Is het mogelijk om je sim in een ander toestel te testen, en een andere sim in jouw toestel?
Misschien dat er dan extra duidelijkheid komt........

Groet,
Friesian
Badge
Nee, ik heb geen ander toestel. Maar omdat het maar zelden gebeurt, denk ik dat ik het maar even zo laat. Mocht het zich binnenkort nou weer voordoen dan meld ik mij hier wel weer. 
Badge +6
Nee, ik heb geen ander toestel. Maar omdat het maar zelden gebeurt, denk ik dat ik het maar even zo laat. Mocht het zich binnenkort nou weer voordoen dan meld ik mij hier wel weer. 

Hoi wbrooseboom,

Zeker als het probleem zich op meerdere plekken voordoet, is het allereerst belangrijk om te weten of het aan de simkaart/de dekking ligt of misschien aan je telefoon.

Oftewel mocht het probleem zich inderdaad vaker gaan voordoen, stop dan allereerst eens je simkaart in een andere telefoon om te kijken of je hierin hetzelfde probleem ervaart.

@franswon & Friesian, dankjulliewel voor het meedenken! 🙂

Reageer