Ik heb al sinds een hele tijd dat het netwerk wegvalt op m'n mobiel. Als ik de telefoon dan uitzet en weer aan, dan wordt het netwerk niet gevonden. Als ik de simkaart in een andere mobiel stop, dan wordt het netwerk ook niet gevonden (dus telefoons zijn in orde). Ik heb toen een nieuwe simkaart gekregen maar het probleem bleef. Toen weer contact opgenomen met Simyo en hebben ze een herstart uitgevoerd, maar dat heeft niet geholpen en kreeg toen weer een nieuwe simkaart (gratis). Simkaart is dus niet kapot en de telefoon is ook niet stuk. Als ik met mijn mobiel 100 meter van mijn huis loop, dan wordt het netwerk namelijk wel weer opgevangen. Als ik dan terugloop naar huis, dan is er nog steeds netwerk van KPN, maar na een paar dagen kan het netwerk zomaar weer ineens wegvallen. Ik krijg het netwerk dan alleen terug als ik dan weer 100 meter van mijn huis loop. Ik woon in de stad Groningen en er staat een telefoonmast 200 meter ten zuiden van mijn huis en een telefoonmast 150 meter ten noorden van mijn huis. Als ik thuis op mijn mobiel handmatig naar netwerken ga zoeken, dan wordt gevonden: T-Mobile en Vodafone, maar niet het netwerk van KPN. Zet ik de instelling op automatisch zoeken, dan wordt het netwerk van KPN niet gevonden. De mensen die bij klantenservice van Simyo werken kunnen het probleem niet oplossen. Ik woon ook niet een bunker, maar op 3 hoog, dus zou er goed bereik moeten zijn met 2 telefoonmasten in de buurt. Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn???
Bladzijde 1 / 1
Hoi Remko1965,
Welkom op het Simyo Forum.
Wat onhandig dat je steeds het netwerk verliest op je thuislocatie! Ik kan me voorstellen dat je hier graag wat meer over wilt weten.
Je hebt al een aantal keer contact gehad en er zijn al een hoop opties geprobeerd. Helaas is hier tot nu toe nog geen oplossing uitgekomen. Om die reden heb ik contact opgenomen met de netwerkspecialisten van KPN voor je. Zij hebben jouw postcode nagekeken en zie dat het heel goed kan kloppen dat jij dit probleem hebt. De 'indoor dekking' zoals dit zo mooi heet, kan niet gegarandeerd worden bij jou thuis. Als je bij een raam staat zou het al wel wat beter moeten zijn.
Klopt het dat jij gebruik maakt van een wat oudere telefoon die automatisch op het 2G netwerk aangemeld is? Kun je in dat geval nagaan of je jouw telefoon ook op het 3G netwerk kunt aanmelden. Dit zal al een stukje beter zijn. Helaas kunnen we bereik binnenshuis niet garanderen 😞
Laat je het weten als je nog vragen hebt?
Groetjes,
Angela
Welkom op het Simyo Forum.
Wat onhandig dat je steeds het netwerk verliest op je thuislocatie! Ik kan me voorstellen dat je hier graag wat meer over wilt weten.
Je hebt al een aantal keer contact gehad en er zijn al een hoop opties geprobeerd. Helaas is hier tot nu toe nog geen oplossing uitgekomen. Om die reden heb ik contact opgenomen met de netwerkspecialisten van KPN voor je. Zij hebben jouw postcode nagekeken en zie dat het heel goed kan kloppen dat jij dit probleem hebt. De 'indoor dekking' zoals dit zo mooi heet, kan niet gegarandeerd worden bij jou thuis. Als je bij een raam staat zou het al wel wat beter moeten zijn.
Klopt het dat jij gebruik maakt van een wat oudere telefoon die automatisch op het 2G netwerk aangemeld is? Kun je in dat geval nagaan of je jouw telefoon ook op het 3G netwerk kunt aanmelden. Dit zal al een stukje beter zijn. Helaas kunnen we bereik binnenshuis niet garanderen 😞
Laat je het weten als je nog vragen hebt?
Groetjes,
Angela
Hoi Angela,
Bedankt voor je reactie. Het klopt dat ik gebruik maak van een wat oudere telefoon (Nokia 100). En de andere telefoon die ik nog heb liggen is nog ouder. Ik heb het opgezocht en de Nokia 100 meldt zich aan op het 2G netwerk.
Ik ben al vele jaren klant bij Simyo en had nooit geen problemen met het netwerk. Nu sinds een half jaar ongeveer dat het netwerk soms wegvalt. Om dan naar de 4e verdieping te lopen en op het dakterras te gaan staan helpt dan ook niet helaas. Alleen als ik van mijn huis naar de Kraneweg loop dan heb ik weer bereik.
Dus het 2G netwerk wordt steeds verder afgebouwd?
En die 2 gsmmasten bij mij in de buurt heb ik ook opgezocht. De mast op de Frieschestraatweg is een GSM 900 mast en de mast op de Herman Colleniusstraat is een GSM 1800 mast. Gaat het 2G netwerk via deze gsm masten?
Het lijkt mij dan het beste dat ik dan een nieuwe mobiel ga kopen met 3G als daardoor de dekking beter is.
Bedankt voor je reactie. Het klopt dat ik gebruik maak van een wat oudere telefoon (Nokia 100). En de andere telefoon die ik nog heb liggen is nog ouder. Ik heb het opgezocht en de Nokia 100 meldt zich aan op het 2G netwerk.
Ik ben al vele jaren klant bij Simyo en had nooit geen problemen met het netwerk. Nu sinds een half jaar ongeveer dat het netwerk soms wegvalt. Om dan naar de 4e verdieping te lopen en op het dakterras te gaan staan helpt dan ook niet helaas. Alleen als ik van mijn huis naar de Kraneweg loop dan heb ik weer bereik.
Dus het 2G netwerk wordt steeds verder afgebouwd?
En die 2 gsmmasten bij mij in de buurt heb ik ook opgezocht. De mast op de Frieschestraatweg is een GSM 900 mast en de mast op de Herman Colleniusstraat is een GSM 1800 mast. Gaat het 2G netwerk via deze gsm masten?
Het lijkt mij dan het beste dat ik dan een nieuwe mobiel ga kopen met 3G als daardoor de dekking beter is.
Hoi Remko1965,
Wat onhandig dat je pas in een andere straat goed bereik hebt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Je kunt op deze dekkingskaart zien hoe de dekking in jouw regio is op 2G, 3G en 4G.
Ik wil je sowieso aanraden om eerst een 3G toestel uit te proberen, voordat je er een aanschaft.
Hou je ons op de hoogte?
Groetjes,
Sean
Wat onhandig dat je pas in een andere straat goed bereik hebt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Je kunt op deze dekkingskaart zien hoe de dekking in jouw regio is op 2G, 3G en 4G.
Ik wil je sowieso aanraden om eerst een 3G toestel uit te proberen, voordat je er een aanschaft.
Hou je ons op de hoogte?
Groetjes,
Sean
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.