Skip to main content

.

Ik woon tegen de Belgische grens en ik kan niet meer telefoneren.

De gsm geeft aan: geen netwerk en de oplossing van Simyo is: probeer een andere provider, want KPN heeft geen storing in uw gebied.

Met mijn gebied wordt bedoeld: Zuid Limburg.

Zijn er meer mensen in deze omgeving met hetzelfde probleem?

Indien ja, dan kunnen we misschien samen iets ondernemen.



met vriendelijke groet,



Ton
Wat bedoel je met "de oplossing van Simyo"? Is dat een advies dat je van de telefonische klantenservice hebt gekregen? Hebben ze een postcodecheck gedaan en geconcludeerd dat op jouw woonlocatie geen KPN bereik is en dat je daarom naar een andere provider moet overstappen? Vragen, vragen,....
Hoi jotosammie, welkom op het forum van Simyo!



Je topic heb ik verplaatst naar het subforum Bellen & netwerk. Zo blijft het forum voor iedereen overzichtelijk.



Via welk kanaal heb je gehoord dat er geen storing is in je gebied en je een andere provider moet proberen? Ik kan hierover niks terugvinden in je gegevens. Je simkaart heb ik een reset gegeven. Wil je je telefoon uit- en aandoen? Ook handmatig het KPN netwerk selecteren?



Als dit niet werkt, kun je je simkaart dan testen in een andere telefoon? En wil je je volledige postcode doorgeven? Het gebied "Zuid Limburg" is namelijk heel groot. Heb je daarnaast alleen daar "geen netwerk" of ook op andere plekken?



Geef je het aan ons door? :)



@Scotsman; dankjewel voor je goede vragen 😉 We hebben inderdaad iets meer informatie nodig.
Hallo Naomi,



via "mijn Simyo" heb ik gemaild en het antwoord zie je hieronder:



Beste heer Martens,



Bedankt voor de toelichting. Ik kan u helaas niet anders mededelen dat de netwerkspecialisten van KPN aangeven dat de dekking op uw postcode en huisnummer alleen buiten en dichtbij het raam aanwezig is. Het signaal kunt u kwijtraken wanneer u op andere plekken in uw woning bent.



Misschien is er iemand in uw omgeving die bij een andere provider zit en bijvoorbeeld een betere dekking heeft. Dan heeft u de mogelijkheid om over te stappen met behoud van uw nummer. U bent contractvrij bij ons en zit niet vast aan een einddatum.



Meer weten?

Kijk ook eens op simyo.nl/service of download de Simyo App vanuit de App Store, Google Play of Windows Store.

Bezoek ook eens het Simyo Forum . Hier vindt u snel het antwoord op uw vraag.



Met vriendelijke groet,

Marco



De telefoon heb ik al vaker uit- en aangezet, echter zonder resultaat.

Zondag was toevallig mijn petekind bij me en die had helemaal geen problemen.

Ik heb zelfs de simkaart in het toestel van mijn vrouw gedaan: ook geen resultaat.

Mijn conclusie is dat het niet aan het toestel ligt, maar aan de simkaart.



met vriendelijke groeten,



Ton
Het is mij duidelijk: het ligt niet aan de simkaart op zich, maar aan het feit dat helaas op de plek waar jij woont binnenshuis geen goed KPN bereik is. Als een bezoeker wel goed bereik heeft, dan is het zinvol te vragen bij welke provider hij of zij zit, dan weet je naar welke andere provider je het beste kunt overstappen.
Mijn bezoek zit ook bij Simyo. Dat is het gekke.

Als hij bij een ander zat, kon ik die conclusie niet trekken.

Mijn postcode is: 6181 PC
Hebben jij en je vrouw hetzelfde toestel? En gebruikt je bezoek een ander toestel? Als het antwoord op beide vragen ja is, dan is het mogelijk dat oorzaak van het probleem in jullie telefoons zit. Het is bekend dat het ene type telefoon op een bepaalde plek een betere ontvangst heeft dan een andere, vooral in situaties waar de signaalsterkte marginaal is. Het ene toestel heeft een meer geavanceerd ontwerp van de antenne dan de andere. Als de gevoeligheid van een toestel minder goed is dan merk je dat niet als het netwerksignaal behoorlijk sterk is, maar in situaties zoals op jouw woonplek kan dat wel degelijk tot het wegvallen van de ontvangst leiden. Een andere verklaring kan ik niet verzinnen!
Hoi Jotosammie,



Het is een lastige situatie! Aan de ene kant is de dekking binnenshuis alles behalve goed tenzij je bij het raam staat. Aan de andere kant heeft jouw bezoek met een Simyo Aansluiting wel goed bereik.



Ik kan me goed vinden in het bericht van Scotsman. Kun je mij vertellen Welke telefoon jij en je vrouw hebben? Daarnaast wil ik graag weten welke telefoon jouw bezoek gebruikt. Als laatste vraag ik me af wat er gebeurt als je jouw simkaart in die telefoon plaatst. Het zou kunnen dat deze een sterkere antenne heeft en dus beter bereik heeft in jouw huis. Houd je ons op de hoogte?



Groetjes,

Angela

Reageer