.

Beantwoord

Geen MMS als ik "mobiele data" op mijn telefoon uitschakel

  • 22 November 2013
  • 4 reacties
  • 1902 Bekeken

Hallo,

Het viel me zojuist op dat MMS alleen werkt als ik "mobiele data" op je telefoon (android 2.3.7) ingeschakeld heb. Ik zet deze vaak uit om de batterij te sparen, en de rust te bewaren. Maar ik ontvang (sinds ik bij Simyo zit (?), nu een maand ongeveer) dan ook geen MMS-jes meer (wel SMS). Ook niet als ik Wifi aan heb staan. Niet dat ik MMS-jes heel vaak ontvang, maar de afgelopen maand toevallig drie keer (van vrienden zonder whats app, facebook en dat soort diensten). Dit zou voor mij betekenen dat ik ook in huis van mobiele data i.p.v. wifi gebruik moet maken. Niet zo vlot en dan gaan die 200Mb snel op :-(

Doe ik iets verkeerd of werkt het nu eenmaal zo?

Groeten,
Rolf
icon

Beste antwoord door MartijnR 23 November 2013, 09:54

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Beste roelofpieter,

Een sms of mms gaat via het gsm netwerk van de provider.
Als het goed is dan staat mobiele data en WiFi aan.
Mobiele data om de mms te kunnen ontvangen, en WiFi om zo op het internet te kunnen!
Normaal zou je telefoon het WiFi signaal moeten prefereren boven je 3G netwerk. Zo niet dan is misschien je WiFi signaal te zwak.
Wat betreft het ontvangen van sms'jes en geen mms'jes is een instelling van je telefoon.

Kun je hier iets mee?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi roelofpieter, welkom op het Simyo forum :)

Zoals Martijn® al aangeeft; om een MMS'je te kunnen ontvangen zul je mobiele data aan hebben moeten staan.
Het is een vorm van internet verbinding die enkel via 2G/GSM werkt, en niet via je WiFi.

Je hoort het niet vaak meer; iemand die geen Whatsapp, Facebook etc. heeft...

Martijn®; bedankt voor het meedenken!
Hallo,

Bedankt voor de reacties. Het is me blijkbaar nooit eerder opgevallen. Dat kan, zo vaak krijg ik geen mms-jes. Ik houdt er gewoon rekening mee...

Bedankt,
Rolf
Reputatie 5
Badge +11
Hallo,

Bedankt voor de reacties. Het is me blijkbaar nooit eerder opgevallen. Dat kan, zo vaak krijg ik geen mms-jes. Ik houdt er gewoon rekening mee...

Bedankt,
Rolf


Geen dank 😃

Reageer