Skip to main content

.

Ik en mijn vriendin hebben allebei een abonnement via Simyo en sinds twee dagen hebben we thuis opeens geen dekking meer. We kunnen allebei niet bellen / gebeld worden. Is er iets gaande in Groningen?
Beste Bouma,



Welkom op het forum van Simyo, voor al je vragen.



Ik heb eens voor je gekeken op de storing pagina van KPN, om te zien of er storingen/werkzaamheden zijn in Groningen, wat gelukkig niet het geval is.

Hierbij ben ik uitgegaan van de stad Groningen, aangezien ik dat uit je tekst kan opmaken.

Al zijn er ook geen storingen/werkzaamheden in de rest van de provincie Groningen.



Ook de dekking binnen de stad Groningen is goed tot zeer goed, op zowel 2G, 3G en 4G.

Dus waarom jullie opeens niet kunnen bellen, is mij een raadsel.



Daarom hierbij een advies:

Zet beide toestellen helemaal uit, en haal de simkaart voor 10 minuten uit het toestel.

Na deze 10 minuten doe je de simkaart weer terug in het toestel, en zet je hem op de normale wijze weer aan.

Laat de simkaart na het invoeren van je pincode, even goed aanmelden op het mobiele netwerk, en probeer dan weer eens te bellen of te sms'en.



Mocht dat wederom niet helpen, dan zou een moderator eventueel een reset kunnen uitvoeren op beide simkaarten, om te zien of dat helpt.



Dus laat even weten of mijn advies heeft geholpen!



Als slot een gouden tip:

Zet je mobiel om de 2 a 3 dagen helemaal uit (bijvoorbeeld een nacht lang), en zet hem daarna weer aan.

Dan blijft je simkaart altijd goed verbonden met het netwerk, en krijgt hij eventuele nieuwe updates.
Bedankt voor je tips. Helaas heeft de simkaart 10 minuten verwijderen voor ons beide niet geholpen. We blijven de 'Simyo - geen service' melding krijgen.



Het gaat inderdaad om de stad Groningen. Hopelijk kan een moderator of anders iemand van Simyo ons helpen. We kunnen zo namelijk helemaal niets.
Vervelend dat mijn advies niet heeft geholpen!



Om te zorgen dat je alles hebt gecontroleerd, voeg ik hierbij een link met mogelijke oorzaken:

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-ben-afgesloten-108



Zijn de vermelde oorzaken niet van toepassing op jullie aansluitingen, dan zou een moderator contact kunnen opnemen met een netwerkspecialist van KPN, om te zien wat er aan de hand is met jullie aansluitingen.



Staat de oorzaak er wel tussen, dan staar er gelijk bij vermeld welke stappen je kunt ondernemen.



Hoop dat de oorzaak gauw bekend is bij jullie, zodat jullie gauw weer kunnen bellen!
Hoi Bouma, welkom op het Simyo forum!



Goed dat je de tips van MichD al hebt doorgenomen 🙂 Ik heb ondertussen contact gehad met de netwerkspecialisten van KPN. Zij geven aan dat er op de postcode 9741GN geen werkzaamheden of meldingen zijn. Is het woonadres dat bij ons bekend is nog steeds up to date of ben je bijvoorbeeld verhuist in Groningen? Als dit het geval is, wil je dan de volledige postcode doorgeven?



Voor de volledigheid heb ik je simkaart een reset gegeven. Zet je je telefoon uit en aan? Je simkaart gaat zich zo opnieuw aanmelden op het netwerk. Ook kun je het KPN netwerk handmatig selecteren in je telefoon. Als het niet werkt, raad ik je aan om je simkaart te testen in een andere telefoon.



Ik begrijp dat je vriendin ook dezelfde problemen ervaart. Wil je het telefoonnummer van je vriendin sturen naar webcare@simyo.nl? Ik hoor graag wanneer je een e-mail hebt gestuurd, dan pak ik deze gegevens er ook bij. Zodra je een e-mail stuurt, ontvang je een bevestiging met een (ticket)nummer. Geef je dit ticketnummer door?



Ik hoor het graag :)



@MichD; super bedankt MichD. Echt goed bezig 😃
Ik heb gisteren een bericht gestuurd naar webcare@simyo.nl maar krijg zonet deze reactie terug:



Het emailadres dat u heeft gebruikt is geen gebruikelijk contactadres van Simyo. Wij adviseren u om het e-mailadres Klantenservice@simyo.nl te gebruiken. U krijgt vervolgens binnen 3 werkdagen reactie. Alvast bedankt.



Ik stuur zo opnieuw een bericht via klantenservice@simyo.nl.
Hoi Bouma,



Sorry dat je meteen weer bent doorverwezen. We hebben dan niet goed opgelet. Het telefoonnummer van je vriendin die je in je e-mail hebt aangegeven, heb ik er bij gepakt. De ticket naar klantenservice@simyo.nl heb ik verder gesloten zodat we je hier verder kunnen helpen en het niet door elkaar heengaat :$



De simkaart heb ik een reset gegeven. Je vriendin kan haar telefoon uit en weer aandoen. Haar simkaart zal zich dan opnieuw aanmelden op het netwerk met de nieuwe instellingen.



Wil je nog een antwoord geven op de vragen die ik in mijn vorige reactie stelde? 🙂 Ik kan er dan verder naar kijken.



Ik hoor het graag van je 😳

Reageer