Skip to main content
Goedendag,



Na 3 dagen Spanje nog steeds geen bereik.

Bellen in het buitenland staat aan, handmatig provider gezocht, klantenservice heeft een reset uitgevoerd, maar nog steeds niets.

Alle andere vakantiegenoten hebben normaal bereik, dus dat is het ook niet.

Iemand nog suggesties ?

Mijn bel bundel blijft wel lekker bewaard ......
om in spanje lekker kunnen internetten, wat voor bundel moet ik eigenlijk aanvragen??



Groet, Mick
@marsim,



Zet je telefoon even 10 minuten uit en probeer het nog eens.



@haedo,



Je kunt geen buitenlandbundels aanschaffen. Vanaf 1 juni betaal je de kosten net als in Nederland uit je bundel voor alle landen in Zone 1 en dus ook Spanje. Tot 1 juni is dat 6 cent per MB, 6 cent per minuut en 2 cent per sms buiten de bundel.



https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/verbruik-binnen-de-eu-uit-je-sim-only-bundels-2558?c=371



Heb je prepaid dan kun je in het buitenland enkel via Wifi op het internet.



Hieronder de prepaid tarieven. Deze zijn verschillend afhankelijk vanaf wanneer je klant bent.



https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/nieuwe-prepaid-tarieven-binnen-de-eu-vanaf-ju-2568?c=371



https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/nieuwe-prepaid-tarieven-binnen-de-eu-vanaf-ju-2569?c=371



https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/nieuwe-prepaid-tarieven-binnen-de-eu-vanaf-ju-2570?c=371
Hoi Marsim,



Welkom op het Forum!



Oh jeetje, balen dat je nog steeds geen bereik hebt!



Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat de optie 'Bellen in en naar het buitenland' aanstaat. Om ervoor te zorgen dat jij je simkaart zo snel mogelijk kunt gebruiken in het buitenland, heb ik deze instelling voor je gereset. Ik zou je graag willen vragen je telefoon een ogenblik uit en aan te zetten. Op deze manier registreert je simkaart zich met de juiste instellingen op het netwerk.



Werkt je simkaart nog steeds niet? Contoleer dan of de optie (data)roaming aanstaat op je telefoon. Deze optie vind je op je telefoon vaak bij Instellingen > Mobiel netwerk.



Als jij je simkaart hierna nog steeds niet kunt gebruiken, dan kun je proberen via je telefoon handmatig naar een netwerk te zoeken.



Laat je mij weten of het lukt op deze manier?



@ haedo, ik zie dat Ray je hier uitgebreid antwoord over heeft gegeven. Het klopt wat hij zegt. Wij bieden inderdaad geen bundels aan voor gebruik in het buitenland. Gelukkig vervallen de roamingkosten vanaf 1 juni binnen de EU. Dit betekent dat jij je bundels kunt blijven gebruiken in het buitenland. Klik hier voor meer informatie.



@ Ray, erg bedankt! :D



Groetjes,

Asma

Reageer