Skip to main content
Hallo, ik heb kort geleden mijn intrek genomen in een studentenkamer. Het blijkt dat ik in mijn kamer zeer slecht bereik heb (gesprekken vallen uit). Nou ligt dit waarschijnlijk aan de bouw van het gebouw, want buiten heb ik wel gewoon bereik, maar Ik vroeg mij af wat voor oplossingen voor dit soort problemen bestaan. Heeft Simyo/KPN netwerkversterkers of zou ik d.m.v. een bepaalde opstelling van mijn wifi-netwerk mijn signaal kunnen verbeteren?



Groet,

Konrad
Hoi Konrad, welkom op het forum van Simyo :)



Vervelend dat je bereik binnenshuis niet goed is. Op welke postcode ervaar je dit? Ik kan dan een postcode check voor je doen. En ervaar je dit alleen tijdens het bellen of ook tijdens het internetten?



Het klopt dat de bouw van een gebouw invloed kan hebben op je bereikbaarheid. Een signaalversterker kan soms helpen. Alleen is zoiets prijzig en heeft het soms ook nadelen. Een signaalversterker kan bijvoorbeeld andere signalen verstoren. Je hebt ook signaalversterkers voor je Wifi verbinding. Dit is dus speciaal om je Wifi verbinding te versterken. Is je bereik beter op bepaalde plekken in je woning, bijvoorbeeld aan het raam? En is je bereik zowel op 2G als op 3G minder goed?



Ik wacht je reactie even af 😮

Reageer