Skip to main content
Hallo,

Ik heb thuis slecht tot geen bereik.

Niet alleen in huis maar in het hele dorpje waar ik woon.

Vaak krijg ik ook een sms van : welkom in Duitsland, bellen in het buitenland kost... enzenzenz..





Is hier iets aan te doen? Zodat ik geen kosten krijg van het duits netwerk gebruik? 



Mvg 
Hallo,

Ik heb thuis slecht tot geen bereik.

Niet alleen in huis maar in het hele dorpje waar ik woon.

Vaak krijg ik ook een sms van : welkom in Duitsland, bellen in het buitenland kost... enzenzenz..





Is hier iets aan te doen? Zodat ik geen kosten krijg van het duits netwerk gebruik? 



Mvg 




Hoi gurdie,



Dat van het Duitse netwerk is makkelijk op te lossen.

Je schakelt op je toestel de optie Roaming uit. Dan kan je simkaart geen verbinding maken met een ander netwerk dan het onze.

Dat je geen netwerk thuis hebt, wil ik graag onderzoeken. Ik ontvang daarom graag je volledige postcode. Ook wil ik je vragen om de simkaart alvast even in een ander toestel te proberen.



Ik hoor het van je,



Groetjes, Charlene
Hallo, bedankt voor je reactie.

Ik zal eens kijken hoe ik dat roaming uit kan zetten.



Verder is mijn postcode 9561 LL 



Simkaart is al in meerdere toestellen geweest, en geen verbetering. 

Ik ben niet de enige die hier in de buurt er last van heeft.
Hallo, bedankt voor je reactie.

Ik zal eens kijken hoe ik dat roaming uit kan zetten.



Verder is mijn postcode 9561 LL 



Simkaart is al in meerdere toestellen geweest, en geen verbetering. 

Ik ben niet de enige die hier in de buurt er last van heeft.





Ondertussen ben ik er achter dat roaming uitzetten alleen geld voor de data ( mail ed ).

Na wat verder zoeken werd mij aangeraden om de netwerk selectie van automatisch op handmatig te zetten, en dan mijn eiegen netwerk te kiezen.

Nu gaat simyo dacht ik via kpn als ik dat goed heb, maar deze wordt bij mij niet aangeboden, alleen t mobile en vodafone.



Dit zou wel de oplossing zijn voor het duitse netwerk probleem, alleen welk netwerk moet ik selecteren? 
Hoi Gurdie,



Ter Apel ligt helaas echt wel op het randje. Niet alleen qua Nederland, maar ook qua netwerk.

De grens van goede dekking gaat zo'n beetje langs de Sellingerstraat, Boslaan, Oosterstraat en verder naar het Zuiden langs het Ter Apel Kanaal. En dan de westkant ervan. Helaas woon jij net aan de oostkant :(



Simyo maakt gebruik van het KPN netwerk, dus die kun je kiezen. Wat ook wil helpen is om de optie 'bellen in en naar het buitenland' op Mijn Simyo uit te zetten. Dan kun je helemaal geen buitenlands netwerk meer krijgen.



Zonde van Bermuda trouwens, heb er vroeger mooie avondjes beleefd 😉
Hoi Gurdie,



Ter Apel ligt helaas el op het randje. Niet alleen qua Nederland, maar ook qua netwerk.

De grens van goede dekking gaat zo'n beetje langs de Sellingerstraat, Boslaan, Oosterstraadet en verder naar het Zuiden langs het Ter Apel Kanaal. En dan de westkant ervan. Helaas woon jij net aan de oostkant :(



Simyo maakt gebruik van het KPN netwerk, dus die kun je kiezen. Wat ook wil helpen is om de optie 'bellen in en naar het buitenland' op Mijn Simyo uit te zetten. Dan kun je helemaal geen buitenlands netwerk meer krijgen.



Zonde van Bermuda trouwens, heb er vroeger mooie avondjes beleefd ;)





 Bedankt :)

 Heb een tijdje geprobeerd op het netwerk handmatig in te stellen.. maaaar dan krijg ik telken een melding in beeld dat ik geen service heb, ook zo lastig tijdens spelletjes die dan automatisch worden afgesloten..



Kortom ik moet er maar mee dealen.. 



Zal nog eens kijken naar dat bellen in en naar het buitenland uit te zetten, misschien dat dat me kosten gaat behouden.


Zal nog eens kijken naar dat bellen in en naar het buitenland uit te zetten, misschien dat dat me kosten gaat behouden.




Dit gaat je helpen, hoor!

Reageer