Helaas heb ik zeer slecht(een streepje) of helemaal geen bereik in het huis. Dar probleem heb ik niet als ik buiten sta, bijv. in de tuin.
Ik woon op postcode 1948dg en volgens de signaalsterkte check zo hier meer dan voldoende bereik moeten zijn.
Ik maak gebruik van een HTC Desire en sinds kort van een HTC One X.
signaalsterkte -109dBm 2asu
type netwerk EDGE en anders UMTS
Ik heb ook een werktelefoon met Vodafone als provider en daar heb ik wel voldoende bereik mee in huis.
Ben in principe tevreden met Simyo maar het ziet er naar uit dat ik zal moeten overstappen naar "hollandse nieuwe" die aardig overeenkomt met Simyo.
Heeft iemand tips om mjn signaalsterkte van Simyo te verbeteren?
groet, Damir
Bladzijde 2 / 4
Hoi andrea1939, welkom op het Simyo forum :)
Hebben jullie voorheen altijd goed bereik gehad binnen? Qua dekking zou het gewoon onverminderd goed moeten zijn bij jullie.
Nu zie ik dat je bijna een antiek simkaartje hebt, je bent bijna vanaf het eerste uur klant :D
Kun je me aangeven of je de problemen ervaart op 2G(GSM) of op 3G(UMTS) hebt? Of beiden?
Hebben jullie voorheen altijd goed bereik gehad binnen? Qua dekking zou het gewoon onverminderd goed moeten zijn bij jullie.
Nu zie ik dat je bijna een antiek simkaartje hebt, je bent bijna vanaf het eerste uur klant :D
Kun je me aangeven of je de problemen ervaart op 2G(GSM) of op 3G(UMTS) hebt? Of beiden?
Een wat lager bereik was altijd binnenhuis al wel zo , nu is het beduidend slechter geworden. En het is op de 2G.
En eerlijk is eerlijk zolang als we al klant bevalt het goed!
En eerlijk is eerlijk zolang als we al klant bevalt het goed!
En eerlijk is eerlijk zolang als we al klant bevalt het goed!
Ik heb je verbinding een reset gegeven, kun je me, nadat je je toestel uit- en aangezet hebt vertellen of dat geholpen heeft?
Als dat niet geholpen heeft, wil ik je vragen om je simkaart in een andere telefoon te testen.
Nu kunnen we helemaal niet meer bellen of gebeld worden, We krijgen te horen dat om administratieve redenen de aansluiting buiten gebruik is gesteld.
Het kaartje in een andere telefoon steken levert het zelfde resultaat op.
Het kaartje in een andere telefoon steken levert het zelfde resultaat op.
Het kaartje in een andere telefoon steken levert het zelfde resultaat op.
Hoi Andrea1939,
Kan je toestel nogmaals uit/aan zetten. Kan je mij laten weten of je gebruik kan maken van je aansluiting.
ik heb de laatste tijden ook erg slechte verbinding met simyo, nu ook al in huis en op mijn werk. soms staat er zelfs helemaal geen bereik. en dan zegt simyo dat de netwerk goed is en van kpn enzo. het wordt van kwaad tot erger.
Hoi mer,
Dat is lastig. En niet de bedoeling natuurlijk. Ik zal je simkaart even opnieuw op het netwerk zetten, dat had de vorige keer geholpen. Als jij dan je toestel uitschakelt en na een kwartier weer aan, dan kunnen we zien of het geholpen heeft.
Groetjes,
Charlene
ik heb nu veel slechter bereik, ik kan gewoon niet meer bellen de hele dag door. vooral in groningen. in hoogezand kan ik veel slechter bellen.
Nu kunnen we helemaal niet meer bellen of gebeld worden, We krijgen te horen dat om administratieve redenen de aansluiting buiten gebruik is gesteld.
Het kaartje in een andere telefoon steken levert het zelfde resultaat op.
Hoi Andrea1939,
Kan je toestel nogmaals uit/aan zetten. Kan je mij laten weten of je gebruik kan maken van je aansluiting.
DE aansluiting is weer te gebruiken alleen blijft het binnenshuis net 1 of 2 streepjes ontvangst, En dus slecht verstaan baar
ik had een eigen topic geplaats om mijn probleem aan te geven en hulp te krijgen maar die is zonder pardon gesloten door jullie ! ik heb het toen direct aangegeven aan degene die de topic had gesloten , dus de medewerkster van simyo, maar nog steeds zit er een slot op ! dit is toch arrogant wat jullie doen ! nogmaals verzoek ik om de slot er af te halen en mij te helpen, want ik heb hulp nodig want ik heb slecht bereik en kan niet meer normaal bellen.
Hoi mer,
We willen je heel graag helpen. Voor ons is dat het handigst op 1 plek op het forum. Omdat we anders misschien dingen door elkaar gaan doen, dingen dubbel vragen enzovoorts. Je topic is nog steeds te lezen hoor, en de informatie hebben we er ook uit opgenomen.
Om je te kunnen helpen, zou ik graag willen dat je antwoord geeft op de vragen die we je nu en de vorige keer dat je je op het forum meldde, gesteld hebben.
Met "vooral in Hoogezand kan ik niet bellen", kunnen we niet zoveel. We hebben je nu meermaals gevraagd hoe de simkaart het in een ander toestel doet, daar krijgen we dan geen antwoord op. Het is geen manier om je toestel de schuld te geven. Het is nodig om dit op te kunnen lossen. Je zult dit dus toch echt even moeten proberen. Als ik namelijk naar de specialisten ga, is dat ook de eerste vraag die ik krijg. Heb ik daar geen antwoord op, dan helpen ze mij ook niet verder.
Natuurlijk moet jouw aansluiting naar behoren werken. Wij doen echt ons best om dat voor elkaar te krijgen. Vertrouw er dus op dat we die vragen niet voor niks stellen.
Groetjes,
Charlene
Hetzelfde probleem speelt bij mij, iedere zoveel tijd valt de verbinding met het netwerk thuis uit wat dan een minuut of wat duurt.
Noodoproepen middels neem ik aan een ander netwerk zijn wel mogelijk.
Dit probleem speelt bij zowel GSM als WCDMA en automatisch als optie, een poosje het toestel uitschakelen had geen effect evenals een ander toestel proberen ook niet.
De geprobeerde toestellen zijn een Nokia C6 en een Sony Xperia L, dit probleem speelt al een behoorlijke tijd.
Graag uw reactie.
Noodoproepen middels neem ik aan een ander netwerk zijn wel mogelijk.
Dit probleem speelt bij zowel GSM als WCDMA en automatisch als optie, een poosje het toestel uitschakelen had geen effect evenals een ander toestel proberen ook niet.
De geprobeerde toestellen zijn een Nokia C6 en een Sony Xperia L, dit probleem speelt al een behoorlijke tijd.
Graag uw reactie.
Noodoproepen middels neem ik aan een ander netwerk zijn wel mogelijk.
Dit probleem speelt bij zowel GSM als WCDMA en automatisch als optie, een poosje het toestel uitschakelen had geen effect evenals een ander toestel proberen ook niet.
De geprobeerde toestellen zijn een Nokia C6 en een Sony Xperia L, dit probleem speelt al een behoorlijke tijd.
Graag uw reactie.
ik klaag hier al maanden over maar het helpt gewoon niet. zeer slechte bereik van simyo. en maar zeggen dat we een andere telefoon moeten proberen. jullie zien toch de voorbeelden van mensen die zeggen dat het ook speelt als ze het proberen bij andere telefoons ? ongeloofelijk. het beste is overstappen op een andere provider. bijna, ik ben al op zoek want dit slaat nergens op bij simyo !!
Noodoproepen middels neem ik aan een ander netwerk zijn wel mogelijk.
Dit probleem speelt bij zowel GSM als WCDMA en automatisch als optie, een poosje het toestel uitschakelen had geen effect evenals een ander toestel proberen ook niet.
De geprobeerde toestellen zijn een Nokia C6 en een Sony Xperia L, dit probleem speelt al een behoorlijke tijd.
Graag uw reactie.
Hoi Cbas, welkom op het Simyo forum!
Ik heb contact opgenomen met een netwerkspecialist en die vertelde me dat het heel goed kan dat je een minder goede verbinding ervaart :(
Behalve dat je op een scheidslijn van het bereik van 2 UMTS masten woont (wat niet bevorderlijk is voor je bereik in huis), is er met 1 van die masten sinds afgelopen vrijdag de 25e een storing.
Deze storing wordt aan gewerkt, die zou aan het einde van deze week verholpen moeten zijn met een mogelijke uitloop naar volgende week.
2G (GSM) is ook nagekeken en hiermee hoor je echt goed bereik te hebben, ook binnenshuis. Misschien kun je je toestel thuis op 2G vastzetten?
Hoi mer,
De reden dat wij aan klanten vragen om hun simkaart in een ander toestel te proberen, is omdat we moeten kunnen uitsluiten of het aan de telefoon ligt. Het zou toch vervelend zijn als er veel moeite wordt gedaan om een simkaart aansluiting door te meten, vervangende simkaart opgestuurd word, 2G en 3G masten worden gecheckt op storing en het blijkt dat je mobieltje zijn beste tijd gehad heeft...
Daarom nemen onze netwerk specialisten een vraag niet in behandeling als de simkaart niet in minstens 2 telefoons is geweest en de klachten hetzelfde blijven.
Ik vind het jammer dat je hierdoor aan vertrekken bij Simyo denkt 😞
Ook ik heb geen bereik binnenshuis. Ik ben sinds kort verhuisd en heb geen bereik in mijn huis. Ook andere mensen die bij mij komen en met het kpn netwerk bellen hebben geen bereik. Een kameraad die een stuk verder in de straat woont heeft hetzelfde probleem met het kpn netwerk. Is hier iets aan te doen?
Telefoon: Samsung S3
Postcode: 5427 HM
Op 2G en 3G beide geen bereik.
Telefoon: Samsung S3
Postcode: 5427 HM
Op 2G en 3G beide geen bereik.
Telefoon: Samsung S3
Postcode: 5427 HM
Op 2G en 3G beide geen bereik.
Hoi Rijt_Ferry,
Welkom op het forum!
Het is bekend dat er problemen zijn op de postcode waar je woont. Op korte termijn zal helaas niks veranderen gezien de prioriteiten anders liggen. Het spijt mij je niet anders te kunnen berichten.
Ook ik heb geen bereik binnenshuis. Ik ben sinds kort verhuisd en heb geen bereik in mijn huis. Ook andere mensen die bij mij komen en met het kpn netwerk bellen hebben geen bereik. Een kameraad die een stuk verder in de straat woont heeft hetzelfde probleem met het kpn netwerk. Is hier iets aan te doen?
Telefoon: Samsung S3
Postcode: 5427 HM
Op 2G en 3G beide geen bereik.
Hoi Rijt_Ferry,
Welkom op het forum!
Het is bekend dat er problemen zijn op de postcode waar je woont. Op korte termijn zal helaas niks veranderen gezien de prioriteiten anders liggen. Het spijt mij je niet anders te kunnen berichten.
Ok helaas, dan zal ik toch over moeten gaan stappen. Bedankt voor de informatie
Ik heb ook momenteel geen bereik op 6983GA, ook geen verbetering na een reboot.
Is er een storing oid?
Is er een storing oid?
Is er een storing oid?
Hoi Martijn,
Is het nog steeds aan de hand? Want er zijn daar geen werkzaamheden of iets dergelijks. Ik zal even bij de netwerkspecialisten checken of er iets anders gaande is.
Groetjes,
Charlene
Het bellen werkt Charlene, maar gisteren had ik inderdaad geen streepjes.
We bekijken het wel even voorlopig.
Bedankt voor de service.
We bekijken het wel even voorlopig.
Bedankt voor de service.
We bekijken het wel even voorlopig.
Bedankt voor de service.
Hoi Martijn,
Oke, laat het even weten als het probleem weer opspeelt/blijft bestaan, dan gaan we op nader onderzoek uit 😉.
Wij hebben ook problemen met ontvangst en denken erover om over te stappen maar willen toch graag weten of er wat aan gedaan kan worden.
Postcode 1771 DA
Postcode 1771 DA
Postcode 1771 DA
Hoi mutsi69,
Welkom op het forum :)
Ik heb je postcode laten nakijken. Daar zijn geen onderhoud of werkzaamheden aan de gang.
Je zit wel op de grens van een aantal 3g masten, dus het zou al helpen als je voor het bellen je toestel op 2g of gprs kunt zetten. Dan heb je een stabielere verbinding en zul je betere gesprekskwaliteit ervaren.
Wat voor toestel gebruik je precies?
Groetjes,
Charlene
Ik heb contact opgenomen met een netwerkspecialist en die vertelde me dat het heel goed kan dat je een minder goede verbinding ervaart :(
Behalve dat je op een scheidslijn van het bereik van 2 UMTS masten woont (wat niet bevorderlijk is voor je bereik in huis), is er met 1 van die masten sinds afgelopen vrijdag de 25e een storing.
Deze storing wordt aan gewerkt, die zou aan het einde van deze week verholpen moeten zijn met een mogelijke uitloop naar volgende week.
2G (GSM) is ook nagekeken en hiermee hoor je echt goed bereik te hebben, ook binnenshuis. Misschien kun je je toestel thuis op 2G vastzetten?
Hoi, internetten gaat huis via 3G wel behoorlijk maar bellen... het is alsof je uit een hele oude telefooncel belt uit een uithoek van Afrika! om de seconde val het geluid 1 seconde weg :p
Nu kan ik inderdaad wel naar 2G overstappen maar het idee was juist om dit toestel met Simyo tegaan gebruiken als primaire telefoon en dus ook te kunnen gaan gebruiken voor whatsapp en bellen etc en mijn Vodaphone tel de deur uit kon gaan doen.
Gaan jullie iets doen om de bereikbaarheid te verbeteren of blijft dit zo? dit verneem ik liever gewoon eerlijk zodat ik een plan kan trekken.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.