Skip to main content
Beste Simyo



Sinds een paar dagen kan ik thuis niet meer bellen of smsen. Mijn toestel geeft ( meestal ) wel aan dat hij vol bereik heeft. Soms valt deze echter helemaal weg alleen bellen of smsen wil niet lukken. In andere gebieden kan ik wel bellen



mvg.



r.kamerman
Beste Simyo



Sinds een paar dagen kan ik thuis niet meer bellen of smsen. Mijn toestel geeft ( meestal ) wel aan dat hij vol bereik heeft. Soms valt deze echter helemaal weg alleen bellen of smsen wil niet lukken. In andere gebieden kan ik wel bellen



mvg.



r.kamerman





ter aanvulling blijkt nu dat als ik het toestel op gsm netwerk zet dat ik wel kan bellen en smsen. Tevens kan ik dan ook gebruik maken van internet. Welliswaar erg traag. Zet ik het toestel vervolgens op umts valt bereik geheel weg
Hoi Roykamerman,



Het probleem dat je ervaart is erg vervelend en ik hoop dat ik het voor je kan oplossen.

Kan je mij voorzien van de postcode zodat ik kan nagaan hoe goed de dekking is voor UMTS (3G) op je postcode. Wanneer ik de postcode weet kan ik het voor je gaan uitzoeken.
Beste Natascha,



postcode thuis = 6412BP heerlen. Eerder nooit problemen gehad. Wat ik vreemd vindt is dat hij wel aangeeft dat hij volledige dekking heeft. Ook het 3g/H teken is zichtbaar als ik umts aanzet echter kan ik dan niet bellen/smsen/internetten. Dit kan ik wel als ik netwerk op alleen gsm zet
Zit zelf in postcode 6412CH Heerlen. Ook nooit eerder problemen gehad.

Zelfde issue: Geeft aan volledige dekking, maar "geen service, alleen noodoproepen".

Kan dus niet bellen.



Nu in Maastricht, amper bereik. Dankzij bovenstaande tip op 2G gezet, en gaat het bereik van 1-2 streepjes naar 4. Hopelijk kan ik tot het probleem (SNEL) is opgelost ook vooruit...
Hoi roykamerman en Dirkjan,



Ik heb een postcode check laten doen. Op postcode 6412 BP is eerder een storing geweest. Hiervoor zijn werkzaamheden verricht. Deze zijn 10 januari afgerond. Het probleem zou hiermee opgelost moeten zijn. Kan je me laten weten of dit inderdaad het geval is?



Voor postcode 6412 CH zou de dekking voor zowel UMTS als GSM goed moeten zijn. Ervaar je de dekking ook in een ander toestel?



Groetjes,



Alex

Reageer