Skip to main content
Mijn zoon heeft al een paar jaar een Simyo prepaid kaart, met automatisch opwaarderen. De laatste paar weken heeft hij meestal geen bereik, soms een heel klein beetje.

Omdat mijn (Vodafone) simkaart in zijn toestel (HTC Incredible S) wel werkt, was mijn conclusie dat het aan de simkaart moest liggen. Daar is een nieuwe voor aangevraagd en vandaag ontvangen. Maar ook deze blijkt niet te werken. Zijn zus heeft ook een Simyo prepaid kaart, die in haar eigen én in zijn toestel wel bereik geeft. Zijn simkaart geeft in haar toestel geen bereik.

Graag een oplossing voor dit vervelende probleem, want hij heeft een mobiel om bereikbaar te zijn en ons te kunnen bereiken. Dat hij niet bereikbaar was, heeft al twee keer problemen gegeven.
Beste gmv,



Wij hebben de instellingen van de simkaart van je zoon op het netwerk gereset. Als je het toestel even uit en weer inschakelt zou je gewoon moeten kunnen bellen. Laat ons even weten of het is gelukt.



Groetjes,



Arie
Helaas heeft dit niet geholpen. Nog meer ideeën?
Hoi gmv,



We zien dat de vervangende simkaart zich nog niet heeft aangemeld op het KPN netwerk. Kan je aangeven wat voor melding je krijgt wanneer je handmatig voor het KPN netwerk kiest? Ik zou je ook willen vragen om zijn simkaart in het toestel van je dochter te stoppen en hetzelfde te proberen. Ik ben benieuwd naar het resultaat.



Groetjes,



Alex
Hallo Arie/ Alex,



Handmatig kiezen voor het KPN-netwerk geeft in beide toestellen hetzelfde resultaat, namelijk de melding "Je SIM-kaart staat geen verbinding met dit netwerk toe."

Morgen (dinsdag) ben ik tussen 9 en 15 uur telefonisch goed bereikbaar. Misschien even op die manier contact om te kijken hoe we dit opgelost krijgen?



Groeten,

Daphne
Hallo Arie/ Alex,



Handmatig kiezen voor het KPN-netwerk geeft in beide toestellen hetzelfde resultaat, namelijk de melding "Je SIM-kaart staat geen verbinding met dit netwerk toe."

Morgen (dinsdag) ben ik tussen 9 en 15 uur telefonisch goed bereikbaar. Misschien even op die manier contact om te kijken hoe we dit opgelost krijgen?



Groeten,

Daphne




Beste Gmv,



Heb je de simkaart van je zoon in het toestel van je dochter geplaatst om te kijken welke melding je dan krijgt? Graag verneem ik van je wat je bevindingen zijn.
Dat staat dus in de reactie waar jij op reageert:

Het antwoord is JA, zowel in dat van mijn zoon als in die van mijn dochter. En in beiden geeft de nieuwe simkaart (die ik had aangevraagd omdat ik dacht dat de oude stuk was, omdat mijn zoon er geen bereik meer mee had) de melding: Je SIM-kaart staat geen verbinding met dit netwerk toe.

Ik wil graag telefonisch contact hierover. Hebben jullie een nummer waarop ik je kan bereiken?
Hoi gmv,



We zijn te bereiken op het telefoonnummer 0800 023 2300. Het telefoonnummer van onze klantenservice is gratis. Waar ik wel benieuwd naar ben is het nummer van de simkaart. Kan je dit per privé bericht sturen?



Groetjes,



Alex
Ik ben ook een prepaidgebruiker en heb ook hele slechte ontvangst: maar 3 streepjes en een paar personen klagen dat ik niet bereikbaar ben. Ze krijgen de melding toestel niet in gebruik. Aangezien ik ook zakelijk afhankelijk ben van mijn mobiel, vind ik dit erg vervelend. Is hier een oplossing voor? Indien nodig kan ik de nrs geven die mij niet hebben kunnen bereiken. Wel via afgeschermde omgeving. Ik reken op uw begrip en hulp.
Hoi klasema,



Ik zie dat je onlangs een andere simkaart in gebuik hebt. Had je voor het gebruik van de vervangende simkaart ook last van dit probleem? Ik ben ook benieuwd of je dit probleem op 1 of meerdere plekken ervaart. Als je dit probleem op een bepaalde plek ervaart, zou ik je willen vragen de postcode van deze plek door te geven. Ik kan vervolgens een postcode check uitvoeren om na te gaan of je problemen te wijten zijn aan het netwerk of de zendmast.



Groetjes,



Alex

Reageer