Skip to main content
Beste Simyo,



Jullie hebben de voowaarden gewijzigd, waardoor ik het recht heb voor het aflopen van het contract op te zeggen. Echter, ik wil mijn nummer behouden. Op het forum lees ik van andere gebruikers dat dit niet goed gaat als een andere provider voor mij probeert op te zeggen. Volgens mij eb ik het recht om per 1 juni over te stappen. Kunnen jullie mij vertellen hoe ik dit geregeld krijg?



groet Jeroen
Hoi Jeroen0111,



Welkom op het forum :)



In de email die je van ons ontvangen hebt, staat een link naar een opzegformulier. Daarin kun je aangeven of je je nummer wilt behouden. Wanneer je dat formulier invult, zal er contact met je worden opgenomen en kunnen wij ervoor zorgen dat je nummerbehoud bij een nieuwe provider wordt goedgekeurd. Je hebt immers nu nog een jaarcontract en dat moet worden aangepast in het systeem. Er wordt je dan ook precies uitgelegd wanneer je de bestelling bij de nieuwe provider kunt plaatsen, zodat alles goed gaat.

Wanneer je nu zonder dat formulier in te vullen gewoon een nieuwe bestelling gaat plaatsen met nummerbehoud, dan gaat dat inderdaad niet goed. Je contract staat dan namelijk nog ongewijzigd in ons systeem, en dan wordt je nummerbehoud uiteraard afgekeurd.

Maar als je dus gewoon de stappen volgt, zoals uitgelegd in de email, dan komt het helemaal goed.



Wel erg jammer dat je ons wilt gaan verlaten:( Je weet wel dat als je niks wijzigt, je huidige tarief ook niet wijzigt?



Groetjes,

Charlene
Volgens mij loop ik tegen hetzelfde probleem aan??

Gisteren een nieuw toestel (Sony XperiaZ2) aangeschaft met abonnement KPN in de veronderstelling dat ik mijn Simyo contract per maand kon opzeggen.

Heden echter bericht KPN: Helaas is het verzoek tot overname van het mobiele nummer door uw huidige mobiele telecomaanbieder; reden afwijzing: niet mogelijk vanwege lopend contract (deze is kort geleden adgesloten en loopt in principe tot 01 juni 2015.

Op zich heb ik geen bezwaar tegen doorbetaling gedurende deze looptijd voor het afgesproken bedrag, maar zou ik WEL GRAAG mijn huidige mobiele nummer willen behouden !

Ik heb getracht de link te volgen maar deze werkt niet (meer)?



Graag met spoed uw reactie.



Met dank en groet, Carin.
Volgens mij loop ik tegen hetzelfde probleem aan??

Gisteren een nieuw toestel (Sony XperiaZ2) aangeschaft met abonnement KPN in de veronderstelling dat ik mijn Simyo contract per maand kon opzeggen.

Heden echter bericht KPN: Helaas is het verzoek tot overname van het mobiele nummer door uw huidige mobiele telecomaanbieder; reden afwijzing: niet mogelijk vanwege lopend contract (deze is kort geleden adgesloten en loopt in principe tot 01 juni 2015.

Op zich heb ik geen bezwaar tegen doorbetaling gedurende deze looptijd voor het afgesproken bedrag, maar zou ik WEL GRAAG mijn huidige mobiele nummer willen behouden !

Ik heb getracht de link te volgen maar deze werkt niet (meer)?



Graag met spoed uw reactie.



Met dank en groet, Carin.




Na overleg met KPN gebeld met klantenservice Simyo: Probleem binnen de kortste keren perfect opgelost!

Contract Simyo kan en mag worden afgekocht (zonder noemenswaardige extra kosten buiten de looptijd) waardoor mobiele nummer geporteerd kan worden naar KPN.

Prima service dus en kom bij gelegenheid zeker weer terug bij Simyo.
Hoi Caronline,



Inderdaad, je hebt op 19 mei je contract via Mijn Simyo verlengd met 1 jaar, maar inmiddels heb je de afkoop al geregeld met een andere afdeling binnen de klantenservice.



Gelukkig mogen we je in de toekomst misschien nog wel eens verwelkomen hier :)



Tot ziens!

Reageer