Skip to main content

.

ik heb sinds een paar weken een vervangende simkaart aangevraagd bij Simyo en de nieuwe simkaart geactiveerd.

de eerste 2 weken ging alles goed, maar opeens kon ik niet meer gebeld worden,

ik krijg dan te horen dat mijn nummer niet bereikbaar is.

ook ontvang ik geen sms berichten meer en kan ze ook niet versturen.
Hoi Maartendl,



Welkom op het Simyo Forum.



Wat onhandig dat je ineens niet meer gebeld kunt worden of kunt sms'en.



Dit gaan we natuurlijk samen met je oplossen. Ik heb een reset uitgevoerd in het systeem. Hiermee wordt jouw simkaart als het ware opnieuw aangemeld op het netwerk. Om deze reset af te ronden, wil ik je vragen om jouw telefoon uit te zetten en na 10 minuten opnieuw op te starten. Wil je laten weten of dit geholpen heeft?



Mocht dit niet het geval zijn, dan wil ik je vragen om een kruistest uit te voeren. Dit houdt in dat je jouw simkaart mag testen in een andere telefoon en een andere simkaart in jouw telefoon. Houd je mij op de hoogte?



Groetjes,

Angela
beste Angela,



met het uit doen, 10 minuten wachten en weer aan doen werkte het niet.

daarna heb ik een kruistest gedaan, toen kon ik wel gebeld worden.

dus denk ik dat het aan mijn telefoon ligt, is hier een oplossing voor?



mvg Maartendl
Hoi Maartendl,



Dat geeft al een duidelijk beeld! Als jij in een andere telefoon wel gewoon kunt bellen, lijkt het inderdaad aan de telefoon te liggen. Voor de zekerheid zou je nog een goedwerkende simkaart in jouw telefoon kunnen testen. Kun je dan ook niet bellen? Dan is er daadwerkelijk iets aan de hand in je telefoon.



Je kunt de telefoon eens een reset geven. Zorg er dan wel voor dat je een back up maakt van je gegevens. Het zou zonde zijn als je alles kwijt bent. Werkt dit ook niet, dan is het verstandig om eens contact op te nemen met de leverancier van je telefoon.



Houd je ons op de hoogte?



Groetjes,

Angela
Kan niet bellen en gebeld worden. Zegt niet aangemeld te zijn bij netwerk.

Kan ook geen sms versturen en ontvangen.(kan alleen als de service beschikbaar is)

Heb verder van alles geprobeerd...

Heb sinds kort een Samsung S6.

Heb met dit toestel al wel eerder gebeld en sms gestuurd.

Ben net terug uit het buitenland. Heeft dat er iets mee te maken misschien?
...

Heb verder van alles geprobeerd...





Dus ook het toestel helemaal uitgezet en daarna weer aangezet?
Ja, net nog een keer gedaan...krijg dezelfde meldingen....
er komen nu opeens allemaal berichtjes binnen.....

het bellen gaat nu wel..

probleem opgelost, lijkt.

Bedankt.....!
Hoi Liesbeth Roodvoets,



Wat goed dat het probleem toch is opgelost.



Laat je het weten als we je nog ergens anders mee kunnen helpen?



Groetjes,

Sean



@de leon bedankt!
Doe ik, nogmaals bedankt voor de hulp!
Super Liesbeth! We hebben het graag gedaan :)



Groetjes,

Angela

Reageer