Skip to main content
Beantwoord

Gebeld door iemand die mij niet heeft gebeld

• October 6, 2026
  • 3 reacties
  • 23 Bekeken

Dinsdag 29 september en vandaag, 6 oktober, werd ik gebeld door een nummer. Bij het terugbellen gaf ik aan dat ik gebeld was door diegene, maar zij hadden mij helemaal niet gebeld. Ze stuurden zelfs screenshots van hun belgeschiedenis mee. Heel raar!

Heeft iemand anders dit ook meegemaakt? Hoe kan dit?

Beste antwoord door Scotsman

De beller heeft ervoor gekozen zijn eigen nummer te verbergen en in plaats daarvan een willekeurig ander nummer te tonen als hij iemand belt. Vandaar dat je bij terugbellen iemand anders aan de lijn krijgt die van niets weet. Dit “spoofen” van een nummer schijnt vrij gemakkelijk te zijn.

3 reacties

Scotsman
Forum|alt.badge.img+9
  • Forum expert
  • antwoord
  • October 6, 2026

De beller heeft ervoor gekozen zijn eigen nummer te verbergen en in plaats daarvan een willekeurig ander nummer te tonen als hij iemand belt. Vandaar dat je bij terugbellen iemand anders aan de lijn krijgt die van niets weet. Dit “spoofen” van een nummer schijnt vrij gemakkelijk te zijn.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Leader
  • October 6, 2026

Hoi ​@IrisNoodle,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je van ​@Scotsman al het juiste antwoord hebt gekregen. Wat vervelend dat je op deze manier wordt lastig gevallen! 

Zelf heb ik dit ook wel eens meegemaakt dus helaas komt het vaker voor en is er weinig tegen te doen helaas. Mocht je echt veel van dit soort ongewenste telefoontjes ontvangen dan kunnen we je eventueel kosteloos een nieuw nummer aanbieden.

Mocht je dit willen laat het dan gerust weten! 

Groetjes,
Amy

Scotsman
Forum|alt.badge.img+9
  • Forum expert
  • October 6, 2026

Kleine aanvulling: ikzelf bel nooit terug als ik een gemist gesprek zie dat ik niet herken. Ik ga ervan uit dat als iemand mij echt wil spreken dan belt hij wel weer. Verder heb ik ingesteld dat een onbekende beller automatisch wordt doorgestuurd naar de voice mail. In 9 van de 10 gevallen wordt er niets ingesproken dus kennelijk heeft de beller (lees spammer) niets belangrijks te zeggen.