Skip to main content
Hallo,



Ik heb sinds 28 november een abonnement bij Simyo. Ik had nummerbehoud aangevraagd, maar dat werd afgewezen door een verkeerd simkaartnummer. Toen heb ik besloten om toch door te gaan met het nieuwe nummer van Simyo. Dat ging allemaal prima, tot op gisteren. Mijn abonnement was plotseling afgesloten.



Toen ik vanavond voor het eerst ging kijken op Mijn Simyo zag ik tot mijn grote schrik dat ik voor €268,10 gebruik heb gemaakt van internet en sms'en. En daarbij stond dat ik bij mijn huidige Simyo bundels nog geen gebruik had gemaakt van dit abonnement. Ik heb dus zonder het te weten voor de volle mep "gebruik" gemaakt van het abonnement.



Dit is voor mij voor het eerst dat ik een abonnement heb, en ik snap er nou al niks meer van, en geld voor die €268,10 heb ik niet.



Weet iemand wat ik nu moet doen?



Alvast bedankt!



Willem
Ik heb precies hetzelfde en hoop dus ook dat simyo zijn best gaat doen om dit te compenseren. Ron van der lans
Dat het nummerbehoud is afgewezen betekent niet dat het nummerbehoud is geannuleerd. Je abbo/bundels waren nog niet actief geworden, want die worden pas actief nadat het nummerbehoud is voltooid of nadat nummerbehoud is geannuleerd.



Zolang de bundels nog niet actief zijn, wordt alles als buiten de bundel berekend! Dat is wat hier is gebeurd.



ik weet niet of simyo met terugwerkende kracht die bundels kan activeren. Ik hoop voor jullie van wel.
Welkom op het forum WillemR en ronvanderlans,



Ik heb jullie beide aansluitingen bekeken. Zoals Groentjuh al aangeeft zijn jullie bundels nog niet actief. Jullie nummerbehoud aanvraag is afgewezen. Dit is per email ook aangegeven. In diezelfde email staat ook dat wij een nieuwe aanvraag kunnen indienen of dat je contact kunt opnemen met ons als je afziet van nummerbehoud. Het verbruik is tot op heden buiten de bundel gevallen, omdat de bundels niet actief zijn. Het nummer is nog niet over gezet en daarmee is het abonnement nog niet ingegaan. We attenderen klanten altijd per brief, email en via de website dat het verbruik buiten de bundel valt als het telefoonnummer nog niet is over gezet. Het is natuurlijk vervelend om met zulke kosten te worden geconfronteerd. Simyo geeft echter via meerdere kanalen aan wat de gevolgen kunnen zijn als je gebruik maakt van het tijdelijke telefoonnummer.



@WillemR. Ik heb een email gestuurd met daarin de instructies over hoe de aansluiting weer kan worden hersteld. Daarnaast willen we graag weten of we alsnog nummerbehoud moeten aanvragen of dat de bundels met het tijdelijke telefoonnummer geactiveerd moeten worden (hiermee wordt het tijdelijke telefoonnummer het definitieve nummer).



Groetjes,



Alex

Reageer