.

Vraag

Factuur geeft sms-afrekeningsverveelvoudiger

  • 27 September 2012
  • 3 reacties
  • 339 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Vanuit Frankrijk verstuurde ik enige sms-jes naar NL, geen boekwerken. Het factuuroverzicht geeft aan dat het sms-je op eenzelfde tijdtipstip als een salvo sms-jes wordt afgerekend. In één geval wordt een berichtje zelfs als 12 sms-jes afgerekend, maar gemiddeld werd volgens mijn factuuroverzicht een uit Frankrijk verstuurd sms-je 5x afgerekend. Wie heeft een behoorlijke verklaring voor deze buitenlandse "sms-bounching", die bepaald niet in het belang is van de abonnee?

3 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Aart,

Is het mogelijk dat je een sms hebt gestuurd welke meer dan 160 tekens bevatte? Als ik je verbruik bekijk zie ik verstuurde sms berichten terug welke vlak achter elkaar worden gestuurd.

Groetjes,

Alex
Badge
Hoi Alex,

ik schreef al "geen boekwerken", maar ik kan niet uitsluiten dat er niet een bericht onder zat dat langer was dan 160 tekens. Maar dat verklaart m.i niet dat mijn gemiddelde sms-je als 5 sms-jes werd afgerekend en dat er ook een is, die wel 12x  werd afgerekend. Het is alsof een sms-je reperend wordt verzonden en het dan als een salvo van verschillende sms-jes langs de kostenteller komt.

M.v.g.

Aart
 
Badge +2
Beste Aart,

Het netwerk registreert enkel waarvoor vanaf jouw simkaart opdracht toe is gegeven. Deze berichten zijn echt verstuurd. Uit onze ervaring blijkt echter wel dat dit een een toestel gerelateerd probleem is. Het sms'je blijft in het toestel 'hangen' waardoor deze meerdere malen wordt verstuurd. Dit ligt niet aan Simyo of aan het netwerk.

Groetjes,

Arie

Reageer