Sinds eind november ben ik lid van simyo. Toen ik de factuur over november kreeg schrok ik me rot. Ik zou 60 smsjes verstuurd hebben terwijl er did daadwerkelijk maar 6 waren. Er zaten nummers tussen waarnaar ik 24 smsjes gestuurd zou hebben en dat allemaal op hetzelfde tijdstip. Vraag ik me toch af hoe ik dit voor elkaar zou moeten krijgen. Ik heb het teruggezocht maar het was echt masr 1 sms. Nu las ik later dat 1 sms 160 tekens mag bevatten. Dus ik helemaal nageteld kom ik uit op 8 sms jes en nog steeds niet op 24. Ik heb hierover telefonisch contact gehad met de klantenservice die gaf aan dat het wel aan mij zou liggen dat de telefoon in mijn tas wel ergens op een knop zou blijven hangen en ik zo iedere seconde misschien wel 1 teken zou versturen. Totale onzin heeft mij geen enkele verklaring gegeven en bleef volhouden dat het aan mij lag. Lekkere hoge rekening hierdoor. Nu heb ik de rekening van december gekregen, ruim 70 euro! Zou 100 minuten buiten bundel hebben gebeld, dat zou nog kunnen, lig langdurig in het ziekenhuis dus bel wat meer, heb de minuten daarom ook opgehoogd, maar weer die smsjes. 50 deze keer terwijl ik er maar 16 verstuurd heb. Hoe kan dit? Ik kan wel een sms bundel erbij pakken, maar dat wil
Ik niet omdat ik bijna alles via what s app en facebook messenger stuur en maar een enkele keer sms. Dit zou normaliter gewoon moeten kunnen met de gecombineerde bel/ sms bundel.
Graag zou ik hiet een bevredigende oplossing of uitleg voor willen hebben. Ik durf nu geen sms meer te versturen en dat kan niet de bedoeling zijn. U zult begrijpen dat ik in die korte tijd dat ik klant bij jullie ben zeer ontevreden ben, zeker ook op de wijze hoe ik telefonisch te woord ben gestaan.
Gr. Jacqueline
Bladzijde 1 / 1
Stuur je gewoon sms'jes met normale tekst of ook smsjes met vreemde leestekens. Speciale tekens nemen meer bits in dan de standaard 8-bits die een cijfer/letter inneemt.
Heb je een Android telefoon?
Check of je niet een lugubere app geinstalleerd hebt staan die op de achtergrond sms'jes verstuurt.
Heb je een Android telefoon?
Check of je niet een lugubere app geinstalleerd hebt staan die op de achtergrond sms'jes verstuurt.
Ik heb een iphone en stuur gewone sms-jes.
Hoi Sjakske 74, welkom op het Simyo forum.
Ik ben even in je verbruik gedoken zie in november en december veel sms'jes achter elkaar, en dan telkens naar hetzelfde nummer.
Dus 8 naar het ene nummer, 20 naar het andere nummer, en dan volgende ze elkaar per seconde op. Zó snel kan natuurlijk niemand sms'en. Wanneer er een bepaalde regelmaat of vaste interval in zit, kan dit duiden op een storing in je telefoon of in het netwerk.
Maar, er zit geen regelmaat in; geen vaste tijden, vaste interval, of iets dergelijks. En het aantal nummers klopt wel met wat je aangeeft als gestuurde sms'jes
ahmed_a vraagt je al naar speciale tekens. Ik denk dat je het ook in die hoek zoeken moet. Gebruik je emoticons of emoji in je sms'jes?
Deze smileys zijn niet zoals de standaard smileys opgebouwd uit 2 of 3 leestekens, maar kunnen er wel 100 tot 200 zijn. Als je whatsappjes stuurt is daar niets mis mee, maar sms'jes bestaan uit maximaal 160 tekens, en een iPhone geeft niet standaard aan hoeveel karakters je nog over hebt...
Ik ben even in je verbruik gedoken zie in november en december veel sms'jes achter elkaar, en dan telkens naar hetzelfde nummer.
Dus 8 naar het ene nummer, 20 naar het andere nummer, en dan volgende ze elkaar per seconde op. Zó snel kan natuurlijk niemand sms'en. Wanneer er een bepaalde regelmaat of vaste interval in zit, kan dit duiden op een storing in je telefoon of in het netwerk.
Maar, er zit geen regelmaat in; geen vaste tijden, vaste interval, of iets dergelijks. En het aantal nummers klopt wel met wat je aangeeft als gestuurde sms'jes
ahmed_a vraagt je al naar speciale tekens. Ik denk dat je het ook in die hoek zoeken moet. Gebruik je emoticons of emoji in je sms'jes?
Deze smileys zijn niet zoals de standaard smileys opgebouwd uit 2 of 3 leestekens, maar kunnen er wel 100 tot 200 zijn. Als je whatsappjes stuurt is daar niets mis mee, maar sms'jes bestaan uit maximaal 160 tekens, en een iPhone geeft niet standaard aan hoeveel karakters je nog over hebt...
Er zitten wel een paar berichtjes tussen met 1 emoticon, maar het lijkt mij niet dat 1 emoticon ervoor zorgt dat een sms met zo n 1200 tekens dus omgerekend 8 sms jes dan uiteindelijk 24 x berekend wordt. Dan zou 1 emoticon 16 x 160 tekens zijn.
Hoi Sjakske74,
Ik raad je aan om geen emoticons te gebruiken in je sms'jes te gebruiken. Deze smileys zijn anders opgebouwd zoals moderator -Ernst al heeft uitgelegd. Deze emoticons gebruiken meer leestekens dan standaard smileys.
Dat heb ik inmiddels begrepen, zal ik ook zeker niet meer doen. Maar toch blijf ik erbij dat er veel te veel smsjes in rekening gebracht zijn waardoor ik ver buiten de bundel ben gegaan. Een compensatie van de kosten lijkt me hier wel op zijn plaats.
Hoi Sjakske 74,
Over het aantal verstuurde smsjes heb ik contact gehad met een netwerkspecialist. Deze geeft aan dat ze echt vanaf jouw telefoon verstuurd zijn. Ze zijn dus niet onterecht in rekening gebracht en daarom mag ik je helaas hierin niet tegemoet komen 😞
Over het aantal verstuurde smsjes heb ik contact gehad met een netwerkspecialist. Deze geeft aan dat ze echt vanaf jouw telefoon verstuurd zijn. Ze zijn dus niet onterecht in rekening gebracht en daarom mag ik je helaas hierin niet tegemoet komen 😞
Jammer, las op het forum dat een andere klant met ook zo n probleem wel een tegemoetkoming had gehad. Blijf erbij dat ik niet zoveel sms jes heb gestuurd, wat je overigens eerder ook bevestigd heb en dat dit niet door een enkele emoticon veroorzaakt kan worden. Ik heb dit probleem overigens bij geen enkele andere provider ooit gehad, lijkt me dus toch iets wat door jullie gehanteerd wordt. Jammer dat Simyo zich niet wat coulanter opstelt tegenover nieuwe klanten. Zo blijkt maar weer goedkoop is duurkoop.
Hoi Sjakske 74,
Het wel of niet geven van een coulance ligt een beetje aan de situatie. Zoals Ernst al had aangegeven hebben onze netwerkspecialisten naar je verstuurde sms'en gekeken. Zij geven aan dat er geen sms'en zijn blijven haken op het netwerk. Je telefoon heeft de sms'en verstuurd en zijn zo geregistreerd op het netwerk. Er is geen sprake van een storing, maar van gewoon verbruik. Om deze reden kunnen wij je helaas niet tegemoetkomen in de gemaakte kosten.
Ik zie ook in je verbruik dat het na 6 januari niet meer is voorgekomen dat je dubbele sms'en verstuurt. Heb je zelf al kunnen achterhalen waar het probleem vandaan is gekomen?
Het wel of niet geven van een coulance ligt een beetje aan de situatie. Zoals Ernst al had aangegeven hebben onze netwerkspecialisten naar je verstuurde sms'en gekeken. Zij geven aan dat er geen sms'en zijn blijven haken op het netwerk. Je telefoon heeft de sms'en verstuurd en zijn zo geregistreerd op het netwerk. Er is geen sprake van een storing, maar van gewoon verbruik. Om deze reden kunnen wij je helaas niet tegemoetkomen in de gemaakte kosten.
Ik zie ook in je verbruik dat het na 6 januari niet meer is voorgekomen dat je dubbele sms'en verstuurt. Heb je zelf al kunnen achterhalen waar het probleem vandaan is gekomen?
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.