Goede middag,
Het is voor mij zins een maand of twee niet te doen om via mijn simyo op het KPN netwerk bereikbaar te zijn, delen van gesprekken vallen weg als ik naar buiten loop precies het zelfde. Kan daar iets aan gedaan worden? Simyo is dan wel niet duur, maar zo heb ik er niets aan
Ik gebruik een iPhone 5 en heb onder garantie al een nieuwe gekregen, maar dat heeft niets geholpen
Ik woon in postcode gebied 3848. Voor de letters en huisnummer stuur ik liever een privé bericht
Bladzijde 1 / 1
Hallo henk141270.
Ter controle, heb je hier al gekeken?
Het zou kunnen dat je sim moeite heeft met automatisch de juiste mast te vinden.
Wil je laten weten of het helpt.
Groetjes,
Friesian
Ter controle, heb je hier al gekeken?
Het zou kunnen dat je sim moeite heeft met automatisch de juiste mast te vinden.
Wil je laten weten of het helpt.
Groetjes,
Friesian
Hoi henk141270,
Ik heb geïnformeerd bij de netwerkspecialisten. Op jouw locatie is het 2G netwerk niet zo goed. Het 3G netwerk is wel in orde. Ze wisten me te vertellen dat je toestel nu steeds switcht van 2G naar 3G en weer terug. Dat maakt de verbinding instabiel. Dit zou verholpen zijn als je je toestel vast kon zetten op 3G, dat deze dus niet meer steeds zou switchen. Een iPhone 5 heeft deze mogelijkheid echter niet :(
Ik heb je simkaart voor de zekerheid even een reset gegeven. Als jij je toestel even 10 minuten uit kunt zetten, en dan weer aan, dan kunnen we kijken of de sim zich bij een betere mast aanmeldt.
Ik hoor graag van je of dat iets verbetert.
Laat je het hier weten?
Groetjes, Charlene
Ik heb geïnformeerd bij de netwerkspecialisten. Op jouw locatie is het 2G netwerk niet zo goed. Het 3G netwerk is wel in orde. Ze wisten me te vertellen dat je toestel nu steeds switcht van 2G naar 3G en weer terug. Dat maakt de verbinding instabiel. Dit zou verholpen zijn als je je toestel vast kon zetten op 3G, dat deze dus niet meer steeds zou switchen. Een iPhone 5 heeft deze mogelijkheid echter niet :(
Ik heb je simkaart voor de zekerheid even een reset gegeven. Als jij je toestel even 10 minuten uit kunt zetten, en dan weer aan, dan kunnen we kijken of de sim zich bij een betere mast aanmeldt.
Ik hoor graag van je of dat iets verbetert.
Laat je het hier weten?
Groetjes, Charlene
Hoi henk141270,
Ik heb geïnformeerd bij de netwerkspecialisten. Op jouw locatie is het 2G netwerk niet zo goed. Het 3G netwerk is wel in orde. Ze wisten me te vertellen dat je toestel nu steeds switcht van 2G naar 3G en weer terug. Dat maakt de verbinding instabiel. Dit zou verholpen zijn als je je toestel vast kon zetten op 3G, dat deze dus niet meer steeds zou switchen. Een iPhone 5 heeft deze mogelijkheid echter niet :(
Ik heb je simkaart voor de zekerheid even een reset gegeven. Als jij je toestel even 10 minuten uit kunt zetten, en dan weer aan, dan kunnen we kijken of de sim zich bij een betere mast aanmeldt.
Ik hoor graag van je of dat iets verbetert.
Laat je het hier weten?
Groetjes, Charlene
Goede middag Charlene,
Hartelijk dank voor je reactie en inspanningen, ik heb zojuist mijn toestel uitgeschakeld. Ik zal hem rond een uur of 2 weer aanzetten en dan ga ik het opnieuw proberen.
Dat is precies al wat ik dacht namelijk iets van switchen tussen 2g en 3g want het fluctueerd zo ongeveer per dag of ik wel of niet kan bellen,
De iphone kan ik alleen 4G aan zetten of uit, meer mogelijkgeden heb ik niet inderdaad. En de iphone 5 kent geen band voor de 4G op het KPN netwerk helaas. Penetratie op de 4G zou ook iets beter moeten zijn ook binnens huis in tegenstelling tot 3G. Wellicht als dit niet helpt toch eens nadenken over een 4G toestel, als ik het bij het rechte eind heb en dat toestel switchet ook, dan zal dat tussen 4G en 3G zijn toch? Dan zou het tevens opgelost moeten zijn. Alleen ben ik nog niet echt aan een nieuw toestel toe, deze is nog geen jaar oud haha.
zodra ik nieuwe resultaten heb zal ik ze je meteen even melden :D
mvg
Henk
Hartelijk dank voor je reactie en inspanningen, ik heb zojuist mijn toestel uitgeschakeld. Ik zal hem rond een uur of 2 weer aanzetten en dan ga ik het opnieuw proberen.
Dat is precies al wat ik dacht namelijk iets van switchen tussen 2g en 3g want het fluctueerd zo ongeveer per dag of ik wel of niet kan bellen,
De iphone kan ik alleen 4G aan zetten of uit, meer mogelijkgeden heb ik niet inderdaad. En de iphone 5 kent geen band voor de 4G op het KPN netwerk helaas. Penetratie op de 4G zou ook iets beter moeten zijn ook binnens huis in tegenstelling tot 3G. Wellicht als dit niet helpt toch eens nadenken over een 4G toestel, als ik het bij het rechte eind heb en dat toestel switchet ook, dan zal dat tussen 4G en 3G zijn toch? Dan zou het tevens opgelost moeten zijn. Alleen ben ik nog niet echt aan een nieuw toestel toe, deze is nog geen jaar oud haha.
zodra ik nieuwe resultaten heb zal ik ze je meteen even melden :D
mvg
Henk
Hoi Henk141270,
We zijn benieuwd of het heeft geholpen en wachten op je reactie :)
Wat jij bedoelt met 4G en 3G is internet, wat wij bedoelen is bellen. Bellen over 4G oftewel VoLTE is nog niet tot onze beschikking. Het 4G (internet) netwerk (LTE) is pas net landelijk uitgerold door KPN. Er zit dus een verschil in het bellen en internetten over 4G. Als je een 4G telefoon neemt, heb je niet in eens een beter bereik om te bellen. Dat gaat dan waarschijnlijk, tenzij je het anders instelt, over het 3G netwerk.
Wij bedoelen dat je je instellingen op 2G (GSM) of 3G (UMTS) vast zet. Je belt én internet dan of alleen over 2G of alleen over 3G. Je iPhone 5 heeft deze optie helaas niet, dus dit geldt niet voor jou. Met een iPhone 5 kun je nooit alleen over 3G bellen en internetten, 2G staat namelijk altijd aan.
Ik hoop dat ik je dit zo goed heb uitgelegd. Als je vragen hebt, dan help ik je graag verder 🙂 Laat je nog weten of de reset heeft geholpen?
Goede middag Charlene,
Hartelijk dank voor je reactie en inspanningen, ik heb zojuist mijn toestel uitgeschakeld. Ik zal hem rond een uur of 2 weer aanzetten en dan ga ik het opnieuw proberen.
Dat is precies al wat ik dacht namelijk iets van switchen tussen 2g en 3g want het fluctueerd zo ongeveer per dag of ik wel of niet kan bellen,
De iphone kan ik alleen 4G aan zetten of uit, meer mogelijkgeden heb ik niet inderdaad. En de iphone 5 kent geen band voor de 4G op het KPN netwerk helaas. Penetratie op de 4G zou ook iets beter moeten zijn ook binnens huis in tegenstelling tot 3G. Wellicht als dit niet helpt toch eens nadenken over een 4G toestel, als ik het bij het rechte eind heb en dat toestel switchet ook, dan zal dat tussen 4G en 3G zijn toch? Dan zou het tevens opgelost moeten zijn. Alleen ben ik nog niet echt aan een nieuw toestel toe, deze is nog geen jaar oud haha.
zodra ik nieuwe resultaten heb zal ik ze je meteen even melden :D
mvg
Henk
Hoi Henk141270,
We zijn benieuwd of het heeft geholpen en wachten op je reactie :)
Wat jij bedoelt met 4G en 3G is internet, wat wij bedoelen is bellen. Bellen over 4G oftewel VoLTE is nog niet tot onze beschikking. Het 4G (internet) netwerk (LTE) is pas net landelijk uitgerold door KPN. Er zit dus een verschil in het bellen en internetten over 4G. Als je een 4G telefoon neemt, heb je niet in eens een beter bereik om te bellen. Dat gaat dan waarschijnlijk, tenzij je het anders instelt, over het 3G netwerk.
Wij bedoelen dat je je instellingen op 2G (GSM) of 3G (UMTS) vast zet. Je belt én internet dan of alleen over 2G of alleen over 3G. Je iPhone 5 heeft deze optie helaas niet, dus dit geldt niet voor jou. Met een iPhone 5 kun je nooit alleen over 3G bellen en internetten, 2G staat namelijk altijd aan.
Ik hoop dat ik je dit zo goed heb uitgelegd. Als je vragen hebt, dan help ik je graag verder 🙂 Laat je nog weten of de reset heeft geholpen?
Hallo Dries,
De reset heeft inderdaad geholpen, de telefoon blijft nu constand op 3G staan inderdaad. Het bellen gaat weer zoals ik gewend was tot nu toe. Ben erg blij met de oplossing.
hartelijk dank voor jullie hulp
Hoi henk141270,
Dank je voor je terugkoppeling! 😮
Dank je voor je terugkoppeling! 😮
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.