Skip to main content
Hallo!



Ik heb recent besloten over te stappen van prepaid naar sim-only. Na vandaag m'n bankrekening geactiveerd te hebben, heb ik de aanvraag voltooid. Er vielen me twee dingen op waar ik vragen over heb: 



1. Wanneer gaat mijn sim-only abbonnement in? Ik neem aan dat ik hier niet tot december op hoef te wachten? En als dat niet het geval is en het gaat deze maand al in, hoeveel betaal ik dan voor deze maand?



2. Voor mijn nieuwe toestel heb ik een micro-sim nodig ipv een normale simkaart die ik nu heb. Bij overstappen behoud je voor zover ik weet je simkaart. Betekent dat dat ik een nieuwe moet aanvragen, of kan ik een micro-sim opgestuurd krijgen als de overstap van prepaid naar sim-only voltooid is?



3. Als ik de micro-sim inderdaad voor 5 euro moet aanvragen, kan ik dan veilig zonder geld te verliezen 10 euro op mijn huidige prepaid storten? Ik heb namelijk maar 3,68 euro op m'n tegoed, en de enige manier om te betalen is via beltegoed. Helaas is het minimum wat ik erop kan storten 10 euro. Ik las wel dat overgebleven beltegoed automatisch wordt verekend in het contract, maar geldt dat ook voor beltegoed dat ik gestort heb NA de aanvraag van de overstap?



Alvast bedankt!

Gijs
Hallo!



Ik heb recent besloten over te stappen van prepaid naar sim-only. Na vandaag m'n bankrekening geactiveerd te hebben, heb ik de aanvraag voltooid. Er vielen me twee dingen op waar ik vragen over heb: 



1. Wanneer gaat mijn sim-only abbonnement in? Ik neem aan dat ik hier niet tot december op hoef te wachten? En als dat niet het geval is en het gaat deze maand al in, hoeveel betaal ik dan voor deze maand?



2. Voor mijn nieuwe toestel heb ik een micro-sim nodig ipv een normale simkaart die ik nu heb. Bij overstappen behoud je voor zover ik weet je simkaart. Betekent dat dat ik een nieuwe moet aanvragen, of kan ik een micro-sim opgestuurd krijgen als de overstap van prepaid naar sim-only voltooid is?



3. Als ik de micro-sim inderdaad voor 5 euro moet aanvragen, kan ik dan veilig zonder geld te verliezen 10 euro op mijn huidige prepaid storten? Ik heb namelijk maar 3,68 euro op m'n tegoed, en de enige manier om te betalen is via beltegoed. Helaas is het minimum wat ik erop kan storten 10 euro. Ik las wel dat overgebleven beltegoed automatisch wordt verekend in het contract, maar geldt dat ook voor beltegoed dat ik gestort heb NA de aanvraag van de overstap?



Alvast bedankt!

Gijs




Hoi Gijsvdgun,



Welkom op het forum :)



Dat zijn duidelijke vragen en ik heb de antwoorden 🆒



1. Je Prepaid aansluiting wordt binnen 24 uur na aanvraag omgezet in een abonnement. Dat is bij jou zelfs al gebeurd, vanaf vandaag heb je een sim only abonnement. Omdat de bundels bij Simyo vanaf de eerste van de maand lopen, krijg je de eerste maand je bundels naar rato. Dus je betaalt en krijgt het stukje van 12-11 tot 30-11. Als je inlogt op Mijn Simyo zie je hoeveel minuten/sms, MB's je te gebruiken hebt.



2. & 3. Ik zie dat je ook al een vervangende micro-simkaart hebt besteld. Die is vanmorgen opgestuurd. Je overstap was al voltooid, dus de kosten zijn niet van je beltegoed gegaan, maar verschijnen op je eerste factuur.

Je hebt dit helemaal goed gedaan. Na de overstap een nieuwe sim aanvragen. Je krijgt inderdaad niet automatisch een nieuwe simkaart.



Als je de nieuwe simkaart binnen hebt, moet je deze nog even activeren op Mijn Simyo en dan is alles helemaal in orde :)

Heb ik hiermee antwoord gegeven op je vragen?



Groetjes,

Charlene
Hartelijk bedankt Charlene! Als ik even had gewacht en niet ongeduldig was geweest had ik de antwoorden zelf gevonden zie ik. :P



Nu heb ik wel weer een nieuwe vraag... Ik heb inderdaad de simkaart besteld, maar het probleem is dat jullie mijn oude adresgegevens nog hadden toen ik de bestelling plaatste. Ik ging door het proces van bestellen verwachtend dat ik ergens m'n adres moest invullen, maar toen stond er opeens "u heeft uw bestelling geplaatst".



Ik heb mijn adres 2 uur nadat ik de bestelling geplaatst heb nog verandert, dus misschien is dat nog gelukt. Ik ben nu in contact met jullie twitter account die dat hopelijk voor mij gaat checken. :)



Het zou niet zo'n probleem zijn als m'n abbo niet al ingegaan, 
Hartelijk bedankt Charlene! Als ik even had gewacht en niet ongeduldig was geweest had ik de antwoorden zelf gevonden zie ik. :P



Nu heb ik wel weer een nieuwe vraag... Ik heb inderdaad de simkaart besteld, maar het probleem is dat jullie mijn oude adresgegevens nog hadden toen ik de bestelling plaatste. Ik ging door het proces van bestellen verwachtend dat ik ergens m'n adres moest invullen, maar toen stond er opeens "u heeft uw bestelling geplaatst".



Ik heb mijn adres 2 uur nadat ik de bestelling geplaatst heb nog verandert, dus misschien is dat nog gelukt. Ik ben nu in contact met jullie twitter account die dat hopelijk voor mij gaat checken. :)



Het zou niet zo'n probleem zijn als m'n abbo niet al ingegaan, 




Hoi Gijvdgun,



Ik zie dat je het adres hebt aangepast voordat de simkaart is verstuurd. De simkaart zal verstuurd worden naar het juiste adres.

Kan je laten weten of je de simkaart hebt ontvangen?

Reageer