.

Beantwoord

Einddatum/ingangsdatum nieuw contract

  • 19 April 2013
  • 11 reacties
  • 1556 Bekeken

Beste Simyo,

Ik heb een aantal maanden met plezier gebruik gemaakt van jullie diensten, echter is het nu tijd voor een nieuwe mobiel, daar jullie geen telefoons aanbieden stap ik nu dus over naar Vodafone. De situatie is nu als volgt:

Ik heb een contract binnen gekregen waarop ik de volgende gegevens moet invullen:

-Einddatum (huidig contract):
-Ingangsdatum:

Aangezien Simyo maandelijks opzegbaar is heb ik geen flauw idee wat ik hier moet invullen. Het is nu 19 april, wanneer is de einddatum op dit moment?
De ingangsdatum moet toch op dezelfde dag als de einddatum komen? ander zit ik een dag zonder telefoon?

Ik hoor het graag.
icon

Beste antwoord door Natascha 25 April 2013, 09:44

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Gokje...eind mei. Je hebt immers mei al betaald.
Ik heb mei nog niet betaald. Ik heb nu maart betaald, ik moet in mei pas april gaan betalen. De betaling geschied dus pas achteraf.
Reputatie 3
Badge +9
Ik lees als je via mijn simyo voor de 25e opzegt wordt je abonnement per 01-05 beeindigd.
Reputatie 3
Badge +9
Betaling is vooruit vandaar bij nieuwe klanten twee maanden abonnementskosten.
Badge
Ik kan nergens terugvinden hoe lang mijn abonnement loopt en per wanneer ik op kan zeggen
Mijn nr is

Gr Thea Kuiper
Reputatie 3
Badge +9
@Thea in het ballonetje in "mijn simyo" staat je einddatum van je contract. Een jaarcontract is na 1 jaar maandelijks opzegbaar.
Een maandabonnement is maandelijks opzegbaar.
Weet je zo voldoende?
Badge +6
Beste Simyo,

Ik heb een aantal maanden met plezier gebruik gemaakt van jullie diensten, echter is het nu tijd voor een nieuwe mobiel, daar jullie geen telefoons aanbieden stap ik nu dus over naar Vodafone. De situatie is nu als volgt:

Ik heb een contract binnen gekregen waarop ik de volgende gegevens moet invullen:

-Einddatum (huidig contract):
-Ingangsdatum:

Aangezien Simyo maandelijks opzegbaar is heb ik geen flauw idee wat ik hier moet invullen. Het is nu 19 april, wanneer is de einddatum op dit moment?
De ingangsdatum moet toch op dezelfde dag als de einddatum komen? ander zit ik een dag zonder telefoon?

Ik hoor het graag.


Hoi Dave123,

Je hebt een maand opzegtermijn bij Simyo wanneer het abonnement wilt opzeggen. Wil je met nummerbehoud overstappen naar Vodafone of zonder nummerbehoud? Mocht je met nummerbehoud willen overstappen dan raad ik je aan niet het abonnement zelf op te zeggen bij Simyo maar dit te laten doen door Vodafone.
Badge +6
Ik kan nergens terugvinden hoe lang mijn abonnement loopt en per wanneer ik op kan zeggen
Mijn nr is

Gr Thea Kuiper


Hoi Theetje60,

Ik zie in het systeem dat je een jaar abonnement hebt. Je contract loopt t/m 15 februari 2014.
Wanneer je wilt afzien van je contract dien je een afkoop som te betalen.

@ MartijnĀ® bedankt voor het meedenken.
Beste klantenservice,

Net als Dave123 ben ik overgestapt naarĀ Vodafone (om dezelfde reden overigens).
Vodafone heeft het nummer overgenomen etc. en vanafĀ 5 maart 2013 ben ik bij Vodafone.

In maart werd het standaard maandbedrag (volgens mij voor de maand maart)Ā van mijn rekening afgeschreven, wat ik wel vreemd vond, wantĀ naar ik meen had ik het abonnement maar 4 dagen gebruikt. Maar ik dacht dat het wel normaal zou zijn, dus ben er niet achteraan gegaan.

Nu werd weerĀ het standaard maandbedragĀ (volgens mij voor de maand april) van mijn rekening afgeschreven (opmerking: ik heb het direct laten storneren), maar dit is natuurlijk niet de bedoeling. Ik doe geen zaken meer met jullie, dus ik hoef jullie ook niet te betalen.

Tevens kan ik nog gewoon inloggen op jullie website (wat ik niet erg vind, dan kan ik mijn oude facturen nog eens bekijken), maar in het overzicht zie ik netjes staan hoeveel sms-, bel- en MBtegoed ik nog heb. Dat klopt denk ik ook niet, daar ik geen abonnement meer bij jullie heb.

Graag z.s.m. in orde maken, waarvoor alvast mijn dank.

Vr.gr,
P. Schmal
Reputatie 5
Badge +10
Hoi elle,

Ik heb je aansluiting bekeken. Ik zie inderdaad dat je sinds 5/3/13 geen klant meer bent bij Simyo. Een deel van de vaste abonnementskosten zijn daarom onterecht. Datzelfde geldt voor de volledige abonnementskosten van april. Ik kan op dit moment nog niet zien dat het bedrag is gestorneerd. Wanneer heb je het bedrag laten storneren? Kan je dat hier even laten weten? Dan zorg ik dat je de abonnementskosten van 5/3/13 t/m 31/3/13 terug worden gestort en de stornering wordt goedgekeurd. Excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex

Groetjes,

Alex
Reputatie 5
Badge +10
Hoi elle,

Ik heb inmiddels gezien dat het bedrag inderdaad is gestorneerd. Ik zal de stornering laten goedkeuren door de financiƫle afdeling.

Groetjes,

Alex

Reageer