Eerdere reactie op een vergelijkbaar probleem was deze:
Het probleem is inmiddels opgelost maar ik moest de eSIM van mijn iPhone verwijderen en via de mySimyo account een nieuwe eSIM aanvragen. De activatie code is dan van een medewerker van de klantenservice via e-mail aan mij doorgestuurd (via sms kan dan niet meer, omdat het nummer op dit moment is verwijdert van het toestel). Naar de nieuwe activatie van de nieuwe eSIM staat alles goed op mijn telefoon Bedankt voor de hulp en als iemand anders dit probleem heeft, is dit de oplossing.
Misschien een idee om eens te kijken of het mogelijk is om de sms te vervangen door een e-mail, Aangezien er steeds meer mensen zijn die een eSIM installeren.
@Ron H Lijkt me een goed idee voor Simyo's Wall of Change
@Daisy @Tessanne @Bas
Hoi Juriaan,
Welkom op het Simyo forum!
Wat goed dat je de oplossing in een ander topic hebt ontdekt! Om mee te beginnen: Ik heb gezien dat je eerder vandaag contact hebt opgenomen met de klantenservice. Staat alles nu ook bij jou weer helemaal goed? Ik hoop van wel. Mocht dit niet het geval zijn, laat je dit dan nog even weten? Dan denken we graag met je mee! :)
Reactie op Ron H en RicoK:
Het is inderdaad vaker overwogen of er een andere oplossing kan komen voor de sms (bijvoorbeeld het sturen van een e-mail), maar gezien het feit dat wij de sms als een verificatiemiddel gebruiken blijkt dit erg lastig te zijn. Wij sturen de e-mail met de verificatiecode namelijk ook pas nadat we de persoonlijke gegevens met een klant hebben doorgenomen.
Groetjes,
Tessanne
@Ron H Lijkt me een goed idee voor Simyo's Wall of Change
@Daisy @Tessanne @Bas
Er is bewust voor SMS controle gekozen, zodat niet zomaar iemands simkaart uit iemands telefoon kan worden "gejat” via een eSim. SMS en ook diverse apps gebruiken SMS als controle. Als heel gemakkelijk een simkaart voor een ander zijn aansluiting kan krijgen, kun je daar iemand gemakkelijk in problemen mee krijgen.
Misschien is het echter wel iets om over na te denken hoe automatische controle voor het vervangen van een eSim zou kunnen. Bijvoorbeeld dat je vooraf een SMS kunt krijgen en daarmee binnen korte tijd een eSim kunt laten installeren of zoiets.
Het staat helemaal goed nu.
de actie van e-Sim verwijderen en opnieuw aanvragen werkt.
dank jullie wel voor de reacties.