Skip to main content
Beste Simyo,



Ondanks dat ik al een jaar gebruik maak van jullie en zeer tevreden ben over jullie diensten wil ik toch graag overstappen naar een concurent.



Om het allemaal in 1x goed te laten gaan wilde ik even het volgende controleren.



De situatie:



Ik heb een jaar contract tot 1 december en wil graag per 2 september overstappen naar de andere provider.



Zelf heb ik vast geprobeerd m'n huidige contract op te zeggen via de site maar het is onduidelijk per wanneer dit dan gebeurd (kan geen datum opgeven).

Als ik het goed gelezen heb zou ik vandaag kunnen opzeggen maar dan ben ik per 1-8-2013 weg bij jullie.

Dit is dus niet de bedoeling.

Het is dus handiger om dit via de andere provider te laten lopen neem ik aan?



Ook zie ik nergens staan hoe ik dan de resterende maanden moet aflossen (ik gok automatische incasso achteraf?).

Ik had dit liever vooraf geregeld om er zeker van te zijn dat de aanvraag niet afgewezen zou worden ivm het jaarcontract maar als jullie zeggen dat het goed komt dan maak ik me daar geen zorgen over.



Als laatste nog mijn data bundel. Deze is los afgesloten bij het abbonnement en is per maand opzegbaar.

Het zou natuurlijk raar zijn om de laatste 3 maanden ook de data bundel te zouden als ik toch opzeg.

Ik neem aan dat de juiste procedure is om in augustus de databundel op te zeggen (per de 1e van de volgende maand)?



En als laatste, mocht de aanvraag helemaal in de soep lopen, mag ik dan toch nog blijven?

Kan ik mijn opzegging dus opzeggen?

Je hoor zeveel rare verhalen over het overstappen :)





Ik hoop dat de vragen duidelijk zijn.



Alvast bedankt!
Hoi toineK,



Wanneer je je nummer eerder wilt meenemen dan de einddatum van je contract, dan kun je niet opzeggen via Mijn Simyo.

Je zult dan even via de klantenservice moeten aangeven dat je wilt afkopen en dat je je nummer wilt meenemen.

Je nieuwe provider doet daarna een verzoek nummerbehoud bij ons, en plaatst daar een opmerking bij met een puntkomma ; ivm afkoop. Dan wordt het verzoek geaccepteerd. Het resterende abonnementsgeld verschijnt dan inderdaad op je laatste factuur en wordt automatisch afgeschreven zoals alle andere facturen.

Wanneer de afkoop eenmaal in gang is gezet, dan is die niet meer terug te draaien, maar er hoeft helemaal niets in de soep te lopen ;)



Wanneer je je databundel nu stopzet, is dat per 1-8-2013.



Wanneer je ervoor kiest om af te kopen, dan kun je mij dat hier laten weten, en dan maak ik dat voor je in orde. Jij moet dan zorgen dat een nieuwe provider daarna een verzoek nummerbehoud met bovengenoemde opmerking plaatst.



Laat je het even weten?



Groetjes,

Charlene
Hey Charlene,



bedankt voor de reactie.



Het is dus inderdaad complexer dan ik dacht...



Ik moet dus bij mijn aanvraag tot nummerbehoud bij de tussenpersoon (stap over via een van de alternatieve websites, Belsimpel/Studentmobiel/Typhone etc.) aangeven dat ik moet afkopen. Alleen staat deze optie er niet bij.

Dus moet ik dit los doorgeven en bestaat er weer een kans dat dit niet juist doorkomt en de aanvraag dus afgewezen wordt.

Waardoor ik dus kans loop ergens in de overstap "limbo" terecht te komen.



Zou het niet beter zijn om een datum aan te kunnen geven bij de opzeg functie?

Met een waarschuwing indien er een aflosboete betaald moet worden?

Het is maar een suggestie.



Heb de hele actie inmiddels maar afgeblazen.

Toestel is wel/niet/wel/niet leverbaar en misschien nieuw, misschien gebruikt, misschien grijze import...

En dat in combinatie met de "extra" overstap handelingen geeft mij dat geen goed gevoel.



Ik denk dat ik het in oktober nog maar een keer probeer, zo ontevreden ben ik nou ook weer niet over jullie :)





Reden voor mij om over te stappen waren voor mij het nog steeds ontbreken van een app waar je het saldo kunt controleren, geen optie tot aanvullen van de maandelijkse hoeveelheid minuten/MB's en het maandelijks vervallen van de tegoeden.

Komt hier in de nabije toekomst nog een aanpassing op?



Toine
Hey Charlene,



bedankt voor de reactie.



Het is dus inderdaad complexer dan ik dacht...



Ik moet dus bij mijn aanvraag tot nummerbehoud bij de tussenpersoon (stap over via een van de alternatieve websites, Belsimpel/Studentmobiel/Typhone etc.) aangeven dat ik moet afkopen. Alleen staat deze optie er niet bij.

Dus moet ik dit los doorgeven en bestaat er weer een kans dat dit niet juist doorkomt en de aanvraag dus afgewezen wordt.

Waardoor ik dus kans loop ergens in de overstap "limbo" terecht te komen.



Zou het niet beter zijn om een datum aan te kunnen geven bij de opzeg functie?

Met een waarschuwing indien er een aflosboete betaald moet worden?

Het is maar een suggestie.



Heb de hele actie inmiddels maar afgeblazen.

Toestel is wel/niet/wel/niet leverbaar en misschien nieuw, misschien gebruikt, misschien grijze import...

En dat in combinatie met de "extra" overstap handelingen geeft mij dat geen goed gevoel.



Ik denk dat ik het in oktober nog maar een keer probeer, zo ontevreden ben ik nou ook weer niet over jullie :)





Reden voor mij om over te stappen waren voor mij het nog steeds ontbreken van een app waar je het saldo kunt controleren, geen optie tot aanvullen van de maandelijkse hoeveelheid minuten/MB's en het maandelijks vervallen van de tegoeden.

Komt hier in de nabije toekomst nog een aanpassing op?



Toine




Hoi ToineK,



Dat komt doordat je dus eigenlijk nog onder contract bent. Dan wordt de aanvraag zonder opmerking automatisch afgekeurd door het systeem. Dat is niet alleen bij Simyo, dat is het porteringsproces dat tussen alle providers is afgesproken.



De app is voor Android al beschikbaar in de Playstore, en voor iOs in de appstore. Alleen voor de windowsphone is deze nog niet beschikbaar.

Voor de andere twee punten staan nog geen veranderingen in de planning.

Je kunt je bundels wel maandelijks wijzigen, hè? Dus als je vantevoren weet, dit wordt een maand waarin ik meer of minder ga gebruiken, dan pas je je bundels erop aan. Doe je dat voor de 25ste van de maand, dan gaat het op de 1ste al in.



Blij dat je nog even bij ons blijft :)



Groetjes,

Charlene
Hey Charlene,



wat fijn dat de app er is!

Wat dan weer wel jammer is is dat op de site (hoofdpagina www.simyo.nl beetje onderaan in het midden onder item "De Mijn Simyo app") staat dat de app er voor de zomer aan gaat komen en dat zodra deze er is een update volgt.

Daar had ik het dus vandaan.

Kan je de dames en heren van de marketing even wakker maken? :p



Contract snap ik hoor, is alleen raar dat, in dit geval Belsimpel, geen "contract vroegtijdig beeindigen" vinkje heeft.



Probleem met de bundel was dat ik er na 4 dagen vakantie (huisje op park) achter kwam dat zonder WiFi je toch wel erg snel 500MB opmaakt.

Dat was toevallig net het begin van de maand, met nog 10 dagen vakantie te gaan...

En kom je thuis moet je nog 2 weken met 50MB doen...

Dan maar beter opletten voortaan.



Toine
Hey Charlene,



wat fijn dat de app er is!

Wat dan weer wel jammer is is dat op de site (hoofdpagina www.simyo.nl beetje onderaan in het midden onder item "De Mijn Simyo app") staat dat de app er voor de zomer aan gaat komen en dat zodra deze er is een update volgt.

Daar had ik het dus vandaan.

Kan je de dames en heren van de marketing even wakker maken? :p



Contract snap ik hoor, is alleen raar dat, in dit geval Belsimpel, geen "contract vroegtijdig beeindigen" vinkje heeft.



Probleem met de bundel was dat ik er na 4 dagen vakantie (huisje op park) achter kwam dat zonder WiFi je toch wel erg snel 500MB opmaakt.

Dat was toevallig net het begin van de maand, met nog 10 dagen vakantie te gaan...

En kom je thuis moet je nog 2 weken met 50MB doen...

Dan maar beter opletten voortaan.



Toine




Hoi ToineK,



Dat klopt, de officiële release is nog niet geweest. De app is wel beschikbaar, maar we willen eerst nog even kijken waar een kleinere groep gebruikers eventueel tegenaan loopt voordat alle klanten er tegelijk gebruik van gaan maken. Dat is dus wel bewust.



Ik snap het, van de bundel. Je zou ook eens in dit topic kunnen kijken, hoe je je internetverbruik zo laag mogelijk kunt houden.



Groetjes,

Charlene

Reageer