Skip to main content
antwoord

Dringend verzoek om hulp – Onverwachte kosten van €191 bij Sim Only abonnement

• July 3, 2025
  • 3 reacties
  • 57 Bekeken

Geachte Simyo Klantenservice,

Ik hoop dat dit bericht u in goede orde bereikt.

Ik neem contact met u op vanwege een onverwachte factuur van €191 die aan mijn Simyo-account is gekoppeld. Dit bedrag wordt toegeschreven aan gebruik buiten de bundel, wat voor mij zeer verrassend en zorgwekkend is.

Recentelijk ben ik overgestapt van Odido prepaid naar Simyo, waarbij ik heb gekozen voor jullie hoogste Sim Only bundel met onbeperkt bellen en dataplafondbescherming (om extra kosten buiten de bundel te voorkomen, tegen €0,50 per MB). Tijdens de overstap heb ik ook aangegeven mijn bestaande Odido-nummer naar Simyo te willen porteren. In de tussentijd ontving ik van Simyo een tijdelijk eSIM-nummer, dat ik in mijn telefoon heb geïnstalleerd totdat het porteren was voltooid.

Tot mijn grote verbazing zie ik nu dat er kosten van €191 in rekening zijn gebracht, terwijl ik uitdrukkelijk de hoogste bundel heb gekozen en dataplafondbescherming heb geactiveerd om precies dit soort situaties te voorkomen.

Daarom verzoek ik u vriendelijk om deze situatie met spoed te onderzoeken en op de volgende punten opheldering te geven:

1. Wanneer en hoe is dit buiten-de-bundel-gebruik ontstaan?
  2. Was de dataplafondbescherming actief op dat moment?
  3. Kan dit probleem verband houden met het tijdelijke eSIM-nummer of een systeemfout tijdens het porteren?

Ik vraag u vriendelijk en dringend om deze kosten te herzien en, indien blijkt dat er sprake is van een fout of misverstand in het overstapproces, deze kosten kwijt te schelden of aan te passen.

Deze situatie bezorgt mij veel stress, zeker omdat ik alles heb gedaan om onverwachte kosten te voorkomen. Ik hoop oprecht dat u de ernst van deze zaak begrijpt en mij helpt bij het vinden van een rechtvaardige oplossing.

Ik zie uw spoedige reactie graag tegemoet. Indien gewenst kan ik aanvullende informatie aanleveren.

Met vriendelijke groet,

Wael

Beste antwoord door JanD

Beste ​@meanwael dan heb je dat tijdelijke nummer van Simyo gebruikt, daarvoor geldt geen enkele bundel.

Simyo waarschuwt ook duidelijk het tijdelijke nummer NIET te gebruiken en dat heb je dus blijkbaar wel gedaan.

Je had je oude prepaid moeten blijven gebruiken totdat je abo bij Simyo geactiveerd was.

Het dataplafond kost geen 50c per MB maar 50c per maand en gaat in op het moment dat je abo effectief is.

Een leermoment en neem je verlies.

Welkom bij Simyo en het forum.

Mocht je nog eens vragen hebben, stel ze hier gerust.

3 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • antwoord
  • July 4, 2025

Beste ​@meanwael dan heb je dat tijdelijke nummer van Simyo gebruikt, daarvoor geldt geen enkele bundel.

Simyo waarschuwt ook duidelijk het tijdelijke nummer NIET te gebruiken en dat heb je dus blijkbaar wel gedaan.

Je had je oude prepaid moeten blijven gebruiken totdat je abo bij Simyo geactiveerd was.

Het dataplafond kost geen 50c per MB maar 50c per maand en gaat in op het moment dat je abo effectief is.

Een leermoment en neem je verlies.

Welkom bij Simyo en het forum.

Mocht je nog eens vragen hebben, stel ze hier gerust.

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • July 4, 2025

Nog een toevoeging.

In tegenstelling tot bijvoorbeeld Simpel gaan bundels bij Simyo per eerste van de maand in.
Dat betekent dat als je abonnement de 28ste begint je bundel voor die maand slechts een fractie is van je normale bundel.

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • July 4, 2025

Hi ​@meanwael,

Bedankt voor je bericht. Het spijt me te horen dat je hoge kosten hebt gemaakt, ik kan mij voorstellen dat je hiervan bent geschrokken.

Ik heb gelijk even op jouw aansluiting gekeken en ik zie dat je nummerbehoud pas op 10-07-2025 plaatsvindt. Tot die tijd is je Simyo abonnement nog niet actief en zijn je bundels dus ook nog niet actief zoals ​@JanD ook al heeft uitgelegd in zijn reactie (bedankt daarvoor!). 

Als je vóór die datum toch je Simyo simkaart gebruikt dan bel en internet je buiten bundel, en dat kan inderdaad leiden tot hoge kosten, wat inn jouw geval dus is gebeurd. Daarom adviseren we om tot de overstapdatum gewoon de simkaart van je huidige provider te blijven gebruiken. Meer informatie over nummerbehoud kun je hier teruglezen: Simyo nummerbehoud

Ik snap echter dat dit onbewust is gebeurd en dat dit niet lekker is binnengekomen bij Simyo. Ik wil je daarom vragen om mij een privébericht te sturen met jouw 06-nummer en persoonlijke gegevens, zodat ik kan kijken of ik iets voor je kan betekenen.

Groet,
Seren