Skip to main content

.

Sinds 1,5 jaar ben ik klant bij Simyo. Belangrijkste reden om over te stappen van t-mobile is dat de dekking van hun in Steenwijkerwold ronduit slecht is. Er was een zgn. black-hole in de zendmasten, waar wij invallen.

Dus overgestapt, voorwaardes: goed netwerk (KPN) en prijs. Dus tot 1 maand geleden zeer tevreden over simyo.



Echter nu heb ik in huis, daar is niets veranderd, soms gewoon geen bereik of zelfs maar verbinding met het netwerk. Dit geldt voor meerdere samsung toestellen waar ik dat in geprobeerd heb en mijn vriendin (al eerder overgestapt van t-mobile naar simyo) ervaart dezelfde problemen. waarmee ik dus toestel en simkaart al min of meer kan uitsluiten.



Is hier iets in veranderd qua dekking of ergens een storing in een mast oid. Dit is zeer irritant mede omdat ik redelijk afhankelijk ben van het bereikbaar zijn voor de plaastelijke SV.



Graag hulp/uitsluitsel, zou niet graag weer om dezelfde redenen moeten overstappen!



Dank.



Mvg,

Leon
Klik hier om je dekking te bekijken.



Klik hier om te kijken of er misschien netwerk problemen zijn op jouw adres.



Telefoon al eens herstart? Je kunt je simkaart ook een reset geven. Haal hem voor 15 minuten uit je toestel en plaats hem dan terug.



Dekking is ook afhankelijk van kwaliteit simkaart, locatie mast, drukte op het netwerk, kwaliteit antenne in telefoon en andere zaken die het signaal kunnen verstoren.



Het kan ook zijn dat Simyo een reset moet geven om je opnieuw bij het netwerk aan te melden.
Dekking bellen en sms (2G): is er maar wel wat gaatjes om me heen

Mobiel internet 3G; oeps? Zit een heel gat. 4G prima dekking, maar heb ik niet (Qua abo en tel)



KPN geeft aan geen storingen op mijn postcode (8341 PX)



Wel raar, dat dit eerst nooit zo was. Altijd vol bereik op de tel en 3G was op zich goed, maar heb natuurlijk in huis wifi.



Zal de truc met de sim 15 min uit de telefoon halen eens proberen.



Dank je zover!
Hoi LeonO.,



Welkom op het Simyo Forum.



Wat lastig dat je ineens last hebt van een minder goed bereik. Ik kan me voor stellen dat je hier even het fijne van wilt weten. Doordat je aangeeft dat dit probleem zomaar ontstaan is, heb ik contact opgenomen met onze netwerkspecialisten.



Het minder goede nieuws: er zijn helaas problemen met de mast bij jou in de buurt. Hierdoor heb je inderdaad minder goed bereik. Het iets betere nieuws: we zijn uiteraard hard aan het werk om dit op te lossen. Op dit moment is er nog geen oplostijd bekend. Het is even afwachten. Dit soort problemen hebben een hoge prioriteit. We werken met man en macht aan een oplossing.



Het hele goede nieuws! Het is geen blijvend probleem 🙂 Zodra het opgelost is, kun je weer netjes gebruik maken van het netwerk zoals je dit gewend bent. Heb je hier nog vragen over?



@Raytje, bedankt voor je waardevolle aanvulling en de tips & tricks :)



Ik heb dit topic verplaatst naar 'Bellen & netwerk. Zo houden we het forum overzichtelijk :)



Groetjes,

Angela
Hoi Angela,



Dank je wel voor je antwoord.



Ik heb het antwoord geaccepteerd als reden, maar hoe zit het dan met de planning? Daar moet toch iets over te zeggen zijn? Daar ben ik nog meer mee geholpen, dan alleen het verklaren van de herkomst. Dat zou pas echt goed nieuws zijn.



Buiten dat, gaat Simyo nog een compensatie aanbieden, voor het feit dat ik minder/niet bereikbaar ben en dus ook niet kan bellen?



Alvast bedankt.



Mvg,

Leon
Hoi LeonO.,



Voor je vraag heb ik wederom contact opgenomen met de KPN netwerkspecialisten. Die konden me helaas geen oplostijd geven, dus het is toch even afwachten. We kunnen achteraf bekijken op welke manier we je gaan compenseren. Lijkt je dat een goed idee?



Groetjes, Tiury
Dat lijkt me prima. Eerst maar zorgen dat KPN dat ding weer recht zet... Blijven jullie hier proactief mee om gaan?
Blijven jullie hier proactief mee om gaan?

Jazeker!

We blijven het monitoren en zodra er meer bekend is, laten we je het weten.
Beste medewerkers van Simyo,



Het verhaal zoals LeonO het schrijft, zou ons verhaal kunnen zijn! Alleen ben ik met 2 nummers overgestapt van KPN naar Simyo. Wat een wereld van verschil qua netwerk en dan bedoel ik dit helaas zeer negatief! :(



Vaker geen bereik dan wel, na paar keer overgaan al stoppen (zowel binnenkomend als uitgaand), etc. Het is hier in de omgeving bekend dat er te weinig/geen masten zijn (pc 7634). Alleen merk ik om me heen dat anderen wel redelijk bereik hebben. Uiteraard niet perfect, maar in elk geval beter als wij.



Heb nu bij 1 toestel de simkaart eruit gehaald (andere niet in de buurt) om 'm zo te resetten. Kijken hoe dat gaat. Het gaat overigens in beide gevallen om een Samsung S3 Mini (I8190).



Hoor graag jullie tips!



Groeten,

Leonie
Als het bereik op een bepaalde plek via Simyo te wensen over laat dan speelt dat probleem ook met KPN, want in beide gevallen is het netwerk hetzelfde. Er zijn geen aparte Simyo en KPN masten! Wat wel mogelijk is dat in dit soort situaties de ene telefoon daar eerder of meer last van heeft dan een ander type, dus als anderen wel redelijk bereik hebben zoals je schrijft, dan komt dat waarschijnlijk doordat ze toestellen hebben die beter in staat zijn om zwakke signalen te ontvangen dan jouw twee S3 Mini's.
Hoi LeonieH, welkom op het Simyo forum!



Ik begrijp dat je bereik via ons minder goed is, dan via KPN. Dit is heel opmerkelijk. Zoals Scotsman verteld:



Als het bereik op een bepaalde plek via Simyo te wensen over laat dan speelt dat probleem ook met KPN, want in beide gevallen is het netwerk hetzelfde. Er zijn geen aparte Simyo en KPN masten!




Als iemand anders via het KPN netwerk op die specifieke plek een beter bereik heeft, dan vermoed ik dat het ook gerelateerd is aan je telefoon. Ik heb in ieder geval voor de volledigheid je simkaart gereset. Het andere telefoonnummer waar je naar verwijst kan ik niet terugvinden. Wil je deze sturen in een privébericht? Op dit moment heb ik alleen het telefoonnummer gezien waarmee je bent ingelogd op Mijn Simyo account.



Voor de reset kun je je telefoon uit- en aanzetten? Ik raad je aan om je simkaart ondertussen even opnieuw te plaatsen. Wil je ook het KPN netwerk handmatig selecteren?



Wanneer het bovenstaande niet helpt, dan raad ik je aan om je simkaart nog te testen in een andere telefoon. Het gaat erom dat je ze test in een andere type telefoon en niet in je Samsung S3 Mini (I8190) ;)



Geef je door of het helpt? :)



@Scotsman, dankjewel Scotsman voor je goede hulp!
Hoi LeonieH,



Bedankt voor je privébericht. Ik heb de telefoonnummers waar het omging ontvangen. In je gegevens zie ik voor het nummer eindigend op '59' dat er dit jaar in juni naar is gekeken. Het bereik op je postcodegebied is slecht. Er is geen mast die dichtbij je woongebied is.



Ik heb contact opgenomen met de netwerkspecialisten van KPN om te zien of er een verbetering (in postcode gebied 7634PC) is opgetreden of komt. Helaas komt er voorlopig geen verbetering aan het bereik. Je kunt proberen om in je telefoon het 2G netwerk (GSM) vast te zetten. Deze tip is ook eerder aangegeven, maar ik zie dat dit afgelopen juni niet heeft geholpen.



Ik heb helaas geen beter nieuws. Ik had ook nog gevraagd of een signaalversterker misschien verbetering kon geven, maar dit helpt niet. Er is zo weinig signaal om te versterken, dat dit geen oplossing is.



Heb je hierover vragen?
Dat lijkt me prima. Eerst maar zorgen dat KPN dat ding weer recht zet... Blijven jullie hier proactief mee om gaan?



Hoi LeonO,



In het kader van pro-activiteit, hebben we zojuist contact gehad met KPN. Ze hebben aangegeven dat de werkzaamheden tussen 17 en 29 september nu zijn afgerond. Dit zou betekenen dat de problemen in de buurt opgelost zouden moeten zijn. Kun jij dat misschien bevestigen?



Groetjes, Tiury
Beste Tiury,



Ik moet zeggen dat ik het nog niet heel erg gemerkt heb, maar mogelijk dit wel verbeterd is. Ik kom in elk geval tot de conclusie dat ik thuis wel bereikbaar ben, waar dit eerder niet het geval was.

Zal er de komende periode goed op letten, maar verwacht dat het opgelost is. Anders horen jullie het hier weer!



Dank zover!
Hoi LeonO.



Sorry voor de late reactie! Dat is niet onze bedoeling geweest. Jouw reactie bleek verdwaald te zijn op ons forum. Gelukkig heb ik je gevonden ;)



Wat fijn dat je thuis in ieder geval weer bereikbaar bent. Goed dat je het voorlopig in de gaten gaat houden. Mocht je vragen hebben kun je altijd bij ons terecht!



Groetjes,

Angela
Ik zie wel dat er nog een behoorlijk verschil zit in bereik in en om mijn huis ten opzicht van andere gebieden waar ik om. Maar zoals ik aangaf, ik ben bereikbaar en kan ook gesprekken voeren, dat is het belangrijkste.



Uiteraard kan de dekking wel beter, maar dat komt tzt wel of met een ander toestel.
Hoi LeonO.



We zijn gelukkig gerustgesteld dat je wel bereikbaar bent thuis 🙂. Wellicht zorgt een nieuwe telefoon inderdaad voor betere dekking! Mocht het terugkomen of heb je andere vragen voor ons, zien we je graag weer terug op het Simyo forum.



Groetjes, Tiury

Reageer