Skip to main content
antwoord

Deelt Simyo tweedehands nummers uit?

• August 15, 2025
  • 2 reacties
  • 51 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb voor mijn dochter sinds een week of zo een nummer (nieuw nummer van Simyo, dus geen nummerbehoud of zo). Maar ze is al 2 keer gebeld/geapp van totaal vreemden. 

Behalve haar ouders, opa en oma en een paar vriendinnen heeft verder nog niemand het nummer van haar gekregen. 

Heb zelf ooit in het buitenland gewoond en kreeg daar de vraag of ik een nieuw nummer (dat nog nooit gebruikt was) wilde tegen betaling of een (grats) gebruikt/tweedehands nummer. Deelt Simyo 2de hands nummers uit?

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@Treeman,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je dochter wordt gebeld door vreemden! 

Het klopt inderdaad dat nummers weer hergebruikt worden alleen gaat hier vaak wel een lange tijd overheen. Het komt wel eens voor dat een telefoonnummer nog door iemand wordt gebruikt op whatsapp bijvoorbeeld. Hier hebben wij helaas weinig invloed op omdat dit een instelling is op de telefoon van wie het nummer eerder is geweest. Onze oprechte excuses voor dit ongemak. 

Ik kan kosteloos een nieuw nummer laten toewijzen aan je dochter, hopelijk komt het dan niet meer voor dat ze wordt lastig gevallen. Je kan mij hiervoor een privébericht sturen met het 06-nummer en bijbehorende persoonlijke gegevens. Ik maak het dan graag in orde.

Bedankt voor je reactie ​@wimj12!

Groetjes,
Amy

2 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • August 15, 2025

Volgens mij wel, omdat de unieke nummers op zijn. Dat hadden we jaren geleden beter kunnen doen als we toen mobiele nummers bijvoorbeeld 12 cijfers in plaats van 8 cijfers hadden gegeven.

Wellicht heb je met een beetje geluk een nieuw nummer. Maar keuze hierin heb ik nog nooit gehoord.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • August 18, 2025

Hoi ​@Treeman,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je dochter wordt gebeld door vreemden! 

Het klopt inderdaad dat nummers weer hergebruikt worden alleen gaat hier vaak wel een lange tijd overheen. Het komt wel eens voor dat een telefoonnummer nog door iemand wordt gebruikt op whatsapp bijvoorbeeld. Hier hebben wij helaas weinig invloed op omdat dit een instelling is op de telefoon van wie het nummer eerder is geweest. Onze oprechte excuses voor dit ongemak. 

Ik kan kosteloos een nieuw nummer laten toewijzen aan je dochter, hopelijk komt het dan niet meer voor dat ze wordt lastig gevallen. Je kan mij hiervoor een privébericht sturen met het 06-nummer en bijbehorende persoonlijke gegevens. Ik maak het dan graag in orde.

Bedankt voor je reactie ​@wimj12!

Groetjes,
Amy