Skip to main content

.

hallo ik heb de laatste tijd slecht ontvangst en kan geen sms versturen ,het is iedere keer op en af.
Hoi Catrien,



Welkom op het Simyo Forum.



Oei, dat is niet de bedoeling!



Voordat ik precies kan achterhalen wat er aan de hand is, heb ik wat extra informatie nodig. Ik wil graag weten of je dit probleem op 1 locatie hebt of op meerdere. Hier kunnen we al veel uit opmaken.



Heb je het probleem op 1 locatie? Dan wil ik graag weten op welke postcode je dit probleem hebt. Ook hoor ik graag of je binnen- of buitenshuis last hebt van een minder goed ontvangst.



Is het probleem aanwezig op meerdere locaties? Dan is een simkaartwissel handig. Je test een andere simkaart in jouw telefoon en jouw simkaart in een andere telefoon. Zo kunnen we precies uitvinden waar het probleem ligt.



Voor de volledigheid heb ik een reset uitgevoerd op jouw simkaart. Hiermee heb ik jouw simkaart handmatig opnieuw aangemeld op het netwerk. Om het beste resultaat hiermee te behalen, wil ik je vragen jouw telefoon uit te zetten en na 10 minuten opnieuw op te starten. Laat je mij weten of dit geholpen heeft?



Groetjes,

Angela
hallo het maakt niet uit waar ik ben ,het ontvangst is slecht en dan weer met piekjes goed ,in duitsland had ik helemaal geen bereik en ik zat niet in de bergen ,mijn dochter en schoonzoon zitten ook bij jullie en hebben het zelfde probleem ,andere simkaart erin gedaan van iemand anders met telfort sim en geen probleem met de ontvangst ,dus het lig bij jullie , we wonen met zn allen in hoogvliet , gr catrien
Hoi catrien,



Ik kan uit je bericht niet helemaal halen of het nu op verschillende plekken of op een bepaalde plek (Hoogvliet) is.



Als je op meerdere plekken slecht bereik hebt, dan kan dit niet aan het netwerk liggen. Soms is op een bepaalde plek het bereik minder. Dit kan ook door werkzaamheden iets tijdelijks zijn.

Wanneer je merkt dat overal in Nederland het bereik minder is, dan is het vaak gerelateerd aan je telefoon (bijvoorbeeld de antenne) of je simkaart.



Ik begrijp dat je via Telfort wel een goed bereik had. Telfort maakt net als ons gebruik van het KPN netwerk. Had je deze test in Hoogvliet uitgevoerd? Kun je de volledige postcode doorgeven waar je in Hoogvliet problemen ervaart? Ik kan dan de netwerkspecialisten vragen om te kijken naar het netwerk.



Wil je daarnaast op die locatie het netwerk testen? In je telefoon kun je gaan naar Instellingen > Netwerkmodus. Daar zie je de opties 2G (GSM) en 3G (UMTS) staan. Probeer je deze netwerken even uit en kijk je op welk netwerk het beter gaat? Laat je ons ook weten of het binnenshuis en/of buitenshuis beter is?

Het is echt belangrijk dat je op al deze vragen reageert, zodat we het kunnen uitzoeken :)



In het buitenland zit het iets anders met het netwerk. Als je in Duitsland goed bereik wilt hebben, dan moet onder andere de optie 'Bellen in en naar het buitenland' aanstaan. Ook hoor je 'Data roaming' aan te zetten in je telefoon. Als je in het buitenland nog eens problemen ervaart, laat je het ons dan weten? We kunnen dan het één en ander voor je controleren.



Geef je de resultaten door? 🙂

Reageer