Skip to main content
Als ik wil bellen met mijn 'oude' Samsung Galaxy Apollo i5800 krijg ik bovenstaande mededeling. Wat moet ik doen om dit probleem te verhelpen?
Hoi GerLa, welkom op het forum van Simyo :)



In jouw verbruiksgegevens zie ik op de avond van 30 juni wel wat dataverbruik. Is dat bewust geweest, of was dat een toevalstreffer?

Gesprekken zie ik niet, kun je laten weten of dat dan nu inmiddels wel lukt? Als internet namelijk werkt, is het heel apart als je niet kunt bellen.

Let trouwens een beetje op met je internetgebruik alsjeblieft. Het Pay-as-you-go internettarief is niet bijzonder goedkoop. Je kunt ook de optie 'Internet op je mobiel' op Mijn Simyo uitzetten als je niet wilt internetten.
Hallo Ernst,



Ik zit in het buitengebied en ik zie bij Netwerkoperators soms wel en soms niet KPN staan. Gek genoeg zie ik Vodafone en T Mobile wel de gehele tijd.

Beetje gek, of niet? Als ik in 't vrije veld sta, blijkt 't met KPN te lukken.



Dank je voor de internettip. Ik probeer zo veel mogelijk op WiFi te surfen ...

Groeten, GerLa
Hoi GerLa,



Op welke postcode bevind je je? Die van je huisadres?

Dan kan ik nagaan hoe het bereik daar is. Wij zitten inderdaad op het KPN netwerk.

Ik zou je aanraden om de netwerkmodus van je toestel op Alleen GSM te zetten, om te testen of het bellen dan beter gaat. Je doet dat onder Instellingen - Meer netwerken - Mobiele Netwerken - Netwerkmodus.



Laat je even weten of dat iets verbetert?



Groetjes,

Charlene
Hallo Charlene,



Ik belde idd vanuit PC-gebied 7548.

Door de modus op Alleen GSM te zetten lukt het bellen nu wel.



Dank je voor de tip en nog een prettige dag verder!



Vriendelijke groeten,

GerLa
Hoi GerLa,



Super dat het werkt 🙂

Ik stelde dat voor omdat het 3G netwerk daar inderdaad wat te wensen overlaat, maar het 2G netwerk (GSM, wat je nodig hebt om te bellen) is daar top.

Je toestel switcht nu niet meer tussen de twee en heeft zo een veel stabielere verbinding.

Jij ook een hele fijne dag vandaag! En mocht je weer eens wat willen vragen dan ben je altijd welkom op het forum.



Groetjes,

Charlene

Reageer