.

Beantwoord

contract verlenging via Studentmobiel. Hoe werkt dit?

  • 25 August 2015
  • 7 reacties
  • 197 Bekeken

Beste Simyo,
Al een aantal jaren maak ik zeer tevreden gebruik van de diensten van Simyo.Ik heb nu een SimOnly abt.dat per 10 september 2015 afloopt. Inmiddels ben ik toe aan mijn eerste smartphone die ik bij Studentmobiel tegen een leuke korting kan kopen.Tegelijkertijd wil ik mijn SimOnly abt bij Simyo dan verlengen en uitbreiden met mogelijkheid voor gebruik van internet.
Omdat ik bij Simyo wil blijven wil ik ook heel graag mijn huidige nummer behouden.
In een eerdere reactie op praktisch dezelfde vraag van een andere Simyo-klant op dit forum wordt geadviseerd om bij de bestelling bij Studentmobiel een KPN12345678 telefoonnummer te gebruiken. Wanneer ik dan vervolgens een tijdelijk telefoon nummer van u ontvang kan dit later omgezet worden naar mijn huidige telefoonnummer.
Kunt u mij adviseren/bevestigen of ik het goed heb begrepen en naar wie ik de opgave van het tijdelijke nummer kan sturen ?
Alvast hartelijk dank voor uw reactie.
icon

Beste antwoord door Angela 26 August 2015, 13:52

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi L.J.47,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat leuk dat je al voor langere tijd bij Simyo bent. Helemaal goed om te zien dat jij zo tevreden bent met ons 🙂 Dat zien we graag! En nu is de tijd dan aangebroken dat je voor je eerste smartphone gaat. Een hele stap als je dit nog nooit eerder hebt gebruikt. Dat zal even wennen worden. Omdat je ook internet op jouw telefoon gaat gebruiken, wil ik je aan raden deze en deze link even te bekijken. Zo kom je nooit voor verassingen te staan!

Nu even terug naar je bestelling. De informatie die je hebt gelezen klopt. Je kunt het beste 'foutieve' gegevens invoeren. Zodra jij een mail hebt gekregen met daarin het tijdelijke 06-nummer, kun je mij een seintje geven. Ik zorg er dan voor dat alle juiste gegevens bij Nummerbehoud worden doorgegeven zodat jouw nummer gewoon te gebruiken blijft. Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Angela
Beste Angela,

Hartelijk dank voor je leuke reactie waarbij je mij ook zoveel nuttige informatie hebt gegeven die ik zeker goed ga doornemen.Dát is nu precies de reden waarom ik graag bij Simyo wil blijven. Ooit eens jullie klantenservice nodig gehad en ook toen zo prettig en goed geholpen. Helemaal top ! Voor mij als 60+ zeker heel spannend om voor het eerst een smartphone te gaan gebruiken. Bijna alles is te leren en daarom ga ik het gewoon proberen. Je wilt toch ook een beetje met de tijd meegaan toch...?

Ik ga mijn bestelling bij Studentmobiel doen en volg hierbij jouw advies op. Zodra ik een mail met een tijdelijk nummer heb ontvangen zal ik jou berichten. Naar welk mailadres kan ik dit het beste sturen ? Ik ben nl nog niet zo heel goed thuis op dit forum.

Mijn SimOnly abt. loopt 10 september a.s.af. Is er nu tijd genoeg om dit allemaal te regelen zodat ik op 10 september met mijn nieuwe abt. kan starten ? Ik hoor het graag van je.
Nogmaals reuze bedankt voor alle hulp.
Groetjes,
L.J.47
Reputatie 7
Badge +10
Hoi L.J.47,

Graag gedaan 🙂 Daar ben ik voor. Bedankt voor je complimenten in jouw bericht. Dat doe me goed! Natuurlijk is alles te leren. Ik ga er ook helemaal vanuit dat dit goed gaat komen. Anders kun je altijd bij ons terecht voor al je vragen.

Je kunt mij gewoon een bericht sturen hier op het forum. Je hoeft hierin verder geen persoonlijke gegevens te vermelden. Dit kan ik allemaal terugvinden aan de hand van jouw 06-nummer. Hiermee log jij in op het forum en dit is voor mij in te zien. Als je in dit topic een seintje geeft, gaat het helemaal goed komen. Er is genoeg tijd om alles te regelen. Dat komt niet op een paar dagen. Mocht het niet lukken per 10 september, dan blijft jouw huidige abonnement gewoon een paar dagen langer doorlopen. Dit maakt verder niet uit. Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Angela
Beste Angela,

Dankjewel voor jouw bericht met duidelijke informatie.Inmiddels heb ik op 28 augustus om 10.00 u j.l.een mail van Simyo ontvangen.Hierin wordt ook mijn tijdelijk 06-nummer vermeld.Zoals eerder aangegeven loopt mijn huidige sim-only contract op 10 september af.
Ook heb ik inmiddels een setje voor een nieuwe simkaart ontvangen.Ik ga de micro kaart in mijn nieuwe telefoon gebruiken.Ik ga er vanuit dat jij kan zien welk nummer deze simkaart heeft om het overzetten mogelijk te maken.

Graag wil ik je (nogmaals) bedanken voor alle hulp en moeite om nummerbehoud mogelijk te maken.

Groetjes,
L.J.47
Reputatie 5
Badge +11
Hoi L.J.47,

Ik heb onze afdeling nummerbehoud gevraagd je aanvraag in behandeling te nemen met de correcte gegevens.
Laat je nog even weten wanneer je een goedkeuring hebt ontvangen?
Beste Ernst,

Hartelijk dank voor jouw bericht en genomen actie. Ik heb gisterenmiddag 1 sept. nog een mail ontvangen van Simyo Klantenservice dat zij mijn huidige 06-nummer op 11 sept.2015 gaan overzetten op mijn nieuwe simkaart.
Dankzij Angela en jou is alles in heel korte tijd geregeld. Helemaal top ! Dank jullie wel !

Groetjes,
L.J.47
Reputatie 5
Badge +11
Het was graag gedaan, L.J.47! 😳

Reageer