Skip to main content
Vraag

Compleet afgesloten ivm hoogverbruik data

  • 18 February 2012
  • 4 reacties
  • 897 Bekeken

Heden (zaterdag) heb ik een sms-bericht ontvangen waarin staat dat ik binnen enkele minuten zou worden afgesloten ivm hoogverbruik en dat ik contact mag opnemen met Simyo. Inderdaad na enkele minuten was ik afgesloten en dat wel voor zowel inkomende als uitgaande gesprekken. Na deze sms heb ik maar even ingelogd op mijn simyo. Nu blijkt dat ik aan 572 minuten belminuten over heb maar dat ik aan 452 euro kosten heb gemaakt aan internet. Dit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Volgens mijn IPHONE (registratie dataverbruik) klopt de berekening van SIMYO niet. Nu heb ik getracht contact op te nemen met Simyo, ja hoor gesloten en moet ik maar wachten tot maandag. Dit betekend dat ik tot maandag zowel niet kan bellen en gebeld worden wat natuurlijk gevolgen met zich meebrengt. Waarom wordt niet alleen mijn internet afgesloten maar ook mijn inkomende gesprekken? Waarom wordt er gewacht totdat ik aan 452 euro kosten heb gemaakt? Hierover heb ik ook gelijk een klacht ingediend bij zowel consuwijzer als klacht.nl.
Het beste is dat je even belt naar Simyo denk ik.Dit zal hoogstwaarschijnlijk een administratieve fout zijn.

Jammer dat je direct Consuwijzer inschakeld, je kunt simyo ook een kans geven om het op te lossen


Hi GCO,



Uit onze gegevens blijkt dat we onlangs na telefonisch contact tot een oplossing zijn gekomen. Wij kunnen je heraansluiten als je een tussentijdse betaling naar ons overmaakt. Graag zien wij de betaling tegemoet.



Groetjes,



Arie
Geachte Arie,



Allereerst vriendelijk bedankt voor je reactie. Waar jullie geen rekening mee houden is dat ik alleen kan overboeken via een tan code.Deze tancode ontvang ik dan per sms op het nummer van Simyo.Nu heb ik mijn tan code moeten blokkeren doordat ik afgesloten ben en kan er dus ook geen overboeking plaats vinden. Een nieuwe aanvraag van een tancode duurt circa 10 dagen.

Tevens ben ik voor niemand bereikbaar wat gevolgen met zich mee brengt. Ik zal dan ook z.s.m. een klacht indienen bij Simyo en vragen om een tegemoetkoming. Er is immers niets bekend in de algemene voorwaarden betreft het 'plafond'gebruik. Daarbij komt nog eens dat ik heb moeten aandringen bij een klantenservice medewerker betreft de hoogte van mijn dataverbruik, het ging hierbij om een supervisor aldus de medewerker. Na het aandringen heeft ze navraag gedaan en zou er inderdaad een gedeelte kwijtgescholden worden. Het lijkt mij dat dit ook zonder aandringen kon worden verteld. Ook vraag ik me af als ik niet had aangedrongen of ik het volledige bedrag had moeten betalen? Ook is er tot zover bekend geen storingsmelding geweest van Simyo. Het lijkt mij dan ook terecht een klacht bij de consuwijzer. Ik hoop dat jullie hier begrip voor hebben.

Tevens geeft Nielsiejj92 dat ik Simyo een kans had moeten geven. Het lijkt mij dat Simyo mij een kans had moeten geven en niet op een zaterdagochtend af had moeten sluiten. In ieder geval niet voor inkomende gesprekken. Volgens de medewerker van de klantenservice was het technisch niet mogelijk om inkomende gesprekken vrij te geven. In het verleden is dit wel gebeurd. Waarom nu niet?

Ook komt te berekening die door Simyo gemaakt is niet overeen met de datateller die ik geinstalleerd heb op mijn Iphone.

Kortom zowel het het limiet van plafondgebruik, aantal verbruikte data, en de storing die Simyo had is niet controleerbaar. Het gedeelte wat controleerbaar is komt niet overeen met uw berekening. Hierdoor ben ik dan ook van mening dat betrouwbaarheid van van de facturering valt te betwisten.



Zodra ik mijn tancodes heb ontvangen zal ik mijn openstaande vordering voldoen. DIt ter info.



Met vriendelijke groet,

GG
Hi GCO,



Sorry dat je niet eerder een reactie van mij hebt mogen ontvangen. Ik snap niet waarom je de Tancode hebt laten blokkeren. Je kon ons aangeven dat je ING bank hebt en dat het van belang is om sms'jes te kunnen ontvangen zodat je de tussentijdse betaling aan ons kan overmaken. Wij hebben u nu enerzijds gedeblokkeerd. Als u uw toestel uit en weer inschakelt bent u in de mogelijkheid om sms'jes te ontvangen. Op het moment dat je betaling hebt voldaan kan je ons even een printscreen mailen zodat wij je weer kunnen heraansluiten. Laat ons even weten als het is gelukt.



Groetjes,



Arie

Reageer