Skip to main content
Vraag

Checken of mijn nummer eerder gebruikt is

• September 3, 2026
  • 1 reactie
  • 4 Bekeken

Ik heb het idee dat mijn nummer eerder bestaan heeft of gebruikt is en ik lees dit vaak in verband met Simyo. Ik twijfel nu enorm aan mijn overstap naar Simyo, want ik ervaar heel veel gedoe nu met overgaan. Elke dag geeft Whatsapp mij ‘under review’ en is mijn account uren onbruikbaar.

Als ik Google op mijn nummer, verschijnen er spam meldingen. Nergens in mijn contract staat dat Simyo dit ongevraagd levert (gebruikte nummers). Ik wil graag antwoorden. 

1 reactie

Friesian
  • September 4, 2026

Hoi ​@Paul1987nl -  Paul.

Dat kan idd dat je bent overgestapt van provider en een "nieuw" nummer hebt aangevraagd tijdens de bestelling.

Dit kan bij elke provider gebeuren dat het nummer eerst door iemand anders is gebruikt, een tijdlang op een plank heeft gelegen om dit soort overlast, spam enzovoorts te voorkomen. Helaas werkt dat niet altijd feilloos. 

Ik verwacht, vermoed dat een moderator, een medewerker je zal aanbieden om een ander nummer te krijgen. 

Ik ben zelf weer terug overgestapt naar Simyo maar gebruik dit nummer al jaren. Soms gebeurt het dat ik een post krijg van onbetrouwbare afzenders, heel soms maar blokkeer die dan.