.

Beantwoord

Car trekking via sms

  • 5 July 2014
  • 7 reacties
  • 507 Bekeken

wie heeft er ervaring met car trekking . Deze gaat op een sim kaart .Ik heb al een sim kaart in mijn telf  .kan ik deze ook gebruiken door er een zelfde bij te bestellen of beter een exstra kaart  aanschaffen .
 Graag tips hier over  groet joop
icon

Beste antwoord door Groentjuh 7 July 2014, 15:20

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Hoi joop smit,

Welkom op het forum van Simyo :)

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niets weet van car trekking. Zou je daar wat meer over willen vertellen? Wellicht is er een andere user die er wel verstand van heeft en jou wat meer advies hierover kan geven. Ik heb het even opgezocht, maar werd er niet veel wijzer van.

Wat ik wel weet is dat je maar 1 actieve simkaart kan hebben bij Simyo. Als je een vervangende simkaart bestelt, vervalt je oude simkaart op het moment dat je de nieuwe activeert.

Zijn er andere users die wat meer weten over car trekking?
Reputatie 7
Badge +9
Car tracking wordt hier waarschijnlijk bedoeld. Je kan bij Simyo maar één simkaart per aansluiting hebben, dus zou je een tweede aansluiting moeten hebben. Ik weet echter niet genoeg om je daarin te adviseren. Dit soort apparatuur werkt meestal over SMS, dus er zijn twee voor de hand liggende opties:

Simyo 100 + Onbeperkt SMS bundel indien het apparaat vaak SMSjes met positie gegevens toestuurt.
Simyo prepaid indien de tracker alleen reageert op aanvragen via SMS. Daarbij is het handig om elke 6 maanden de lijn actief te houden door het systeem even te testen 😮.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi joop smit,

Wat een goed idee zeg, om een cartracker te gaan gebruiken! Helaas is er bij ons thuis ook een auto gestolen en was dit wel echt een uitkomst geweest.

Het is zoals Groentjuh al zei, niet mogelijk om 2 simkaarten op 1 aansluiting te hebben. Daarom is het slim om een nieuwe bestelling te plaatsen 🙂 Je kunt kiezen tussen een prepaid of een sim-only, maar hier zou ik mee wachten totdat je het apparaatje hebt en je weet hoe frequent hij SMS'jes stuurt.

Laat je ons weten welke keuze je maakt?

Dankjewel @ Groentjuh!
ben nog niet veel wijzer geworden maar  het aperaat heb ik dus nu binnen Ga maar even bellen  naar de verkoper . 
Reputatie 5
Badge +11
Hi joop smit, wat snap je nog niet? Wie weet kunnen we het nog wat duidelijker uitleggen.
Mijn vraag was Kan ik met een pripe kaartje ook sms jes ontvangen  als mijn wagen in het buiten land staat bij diefstal. en volgens mijn zoon dus van wel  dus bestelik zoeen  kaartje  ben zelf al klant bij simjo . 
Badge +6
Hoi joop smit,

Hoe car tracking werkt dat weet ik niet.

Wat ik wel weet, is dat het met onze Sim Only en prepaid simkaarten zowel in Nederland als in het buitenland mogelijk is om smsjes te verzenden en te ontvangen wanneer de optie "Bellen in en naar het buitenland" aan staat op Mijn Simyo.

Heb ik hiermee je vraag beantwoord? 🙂

Reageer