.

Vraag

Canadese familie komt nr Nederland, hoe dan mobiel bellen met hen?

  • 16 April 2023
  • 6 reacties
  • 126 Bekeken

Reputatie 6
Badge +4

Hallo Forum,

Even geleden dat ik hier een vraag stelde, dus goed teken…...alles werkt perfect met mijn abonnement Simyo maar toch een vraag.

 

Mijn familie uit Canada komt eind april 2023 naar Nederland op vakantie.

Zij hebben een Canadees mobiel nummer.

 

Hoe kan ik hen dan op hun Canadees nummer bereiken in Nederland.

Zet ik het land nummer  +1 er eerst voor?

Of hoe werkt dat en voor hen andersom moeten zij  er 0031 voor zetten, voor mijn telefoonnummer?

 

Alvast dank voor het antwoorde.

 

Groetjes van Frida


6 reacties

Hoi @Frida 

Beide kan geen kwaad. Maar is het niet goedkoper om een lokaal simkaartje te halen voor ze? 

 

Reputatie 6
Badge +4

Hi @Ray 

Daar had ik nog niet aan gedacht maar mijn nichtje gebruikt haar mobiele telefoon het liefst zelf want ze gebruikt hem in Nederland ook als TomTom.

Reputatie 6
Badge +4

@Ray Simkaart gaat het niet worden want we zitten te ver van elkaar af in Nederland als ze aankomen en we zien haar pas aan het eind van haar vakantie .

Maar:

Kun je ook een “Goedkoop nummer bellen” gebruiken en voor het nummer zetten bij het mobiele nummer van mijn nichtje?

 

Bedankt alvast,

Frida

Ik gebruik meestal Whatsapp bellen maar dat gaat via internet. Dus dat zou ik doen als beide op Wifi zitten. Als je jouw nichtje belt dan kan dat aardig oplopen, want dat gaat niet vanuit de bundel. 

De optie die jij benoemd kende ik niet. Maar een sneller Google search brengt mij hier

Hoe betrouwbaar dat is, weet ik niet. 

Reputatie 6
Badge +4

@Ray Dat kan ook een goede optie zijn, jouw tip via om via Whatsapp elkaar te bellen, ik neem aan dat ze ook wel 4G zal hebben als ze haar mobiel als TomTom gebruikt in de auto.

En super, dankjewel voor de lijst met nummers die je bijvoegde.

 

Thanks en fijne avond,

groetjes van Frida

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Frida,

Bedankt voor je bericht. Wat leuk dat je na lange tijd weer op het Forum te vinden bent! 😄

Ik zie dat @Ray je heeft geholpen hiermee, bedankt hiervoor Ray! Dit waarderen wij enorm :). Ik zou inderdaad ook aanraden om via Whatsapp te bellen, zo ben je veel voordeliger uit.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer