.

Vraag

Buiten de bundel gaan zonder het te kunnen merken

  • 25 August 2023
  • 23 reacties
  • 206 Bekeken

Dag Simyo,

Vandaag is het volgende gebeurd.

Ik heb actief SMS verkeer gehad.
Om 14:55 uur was de SMS bundel op. Vanaf dan kostten de SMSjes ineens 0,31 cent.
Er is tot 15:19 door geSMSt; in totaal 338 stuks.
Om 15:24 uur kwam er pas een SMS van Simyo binnen met de melding dat de SMS bundel op was.

Vragen:
1) wil Simyo wel de 44,33 euro ongedaan maken, wegens het niet tijdig melden buiten de bundel te gaan?
2) waar zit de knop / instelling, om niet buiten de bundel te KUNNEN gaan zonder eerst toestemming te geven?

Bedankt,
Met vriendelijke groet,
Jeroen

 


23 reacties

Hallo @JeroenSimyoForum je krijgt 2x een SMS van Simyo bij 80% verbruik en 100% verbruik.

Als je een Androidtoestel hebt kun je daar een waarschuwing en blokkade op instellen, zodat je tegen het einde van je maandbundel door je toestel gewaarschuwd wordt en op een gegeven moment geblokkeerd, je kunt dan verder gaan via de wifi of een bundel bijkopen.

Bij een Iphone kun je per de 1e van de maand de verbruiksteller op nul zetten en dan zelf het verbruik bijhouden.

Je kunt Simyo om een betalingsregeling vragen als het problemen geeft de verhoogde nota in eens te betalen.

 

Reputatie 7

@JanD sorry hoor, maar je zit er volkomen naast!
Alléén bij (een naderende) overschrijding van de databundel krijg je bij 80 en 100% een waarschuwings-SMS. Omdat, in tegenstelling tot de kosten van data, de kosten van een SMS en een telefoontik, want per minuut, wél inzichtelijk zijn en ook deze in de regel minder snel hard kunnen oplopen krijg je hiervoor geen waarschuwing.

Als je tips en advies wil geven, geef dan wel het juiste of als je het niet zeker weet, geef dit dan ook aan.

Edit: @JeroenSimyoForum die functie is er dus in het geheel niet! Het is geheel je eigen verantwoordelijkheid.

Reputatie 7
Badge +6

Bij 50% verbruik van je bel bundel bij een abonnement krijg je daarvan wel een mail.

 

Reputatie 7

@Ron H vaag, vaag staat me er wel iets van bij, dat ik die in het verleden wel een keertje heb gehad, maar als ik de Service pagina er op na zoek kan ik er naast de 80 en 100% waarschuwings-SMS voor de databundel niets van terug vinden.

Waar @RicoK naar verwijst @JanD  Is de Gedragscode transparantie mobiel datagebruik.

Ik vermoed btw dat je gebruikersnaam gewijzigd gaat worden omdat dit in het verleden bij Simyo niet de naam Simyo mag/mocht bevatten.

Reputatie 7

@Friesian erg gewaardeerd hoor, maar die hele gedragscode is niet bij mij op gekomen. Hierdoor heb ik er ook niet naar kunnen verwijzen.

Reputatie 7
Badge +6

vaag, vaag staat me er wel iets van bij, dat ik die in het verleden wel een keertje heb gehad, maar als ik de Service pagina er op na zoek kan ik er naast de 80 en 100% waarschuwings-SMS voor de databundel niets van terug vinden.

 

zou best kunnen dat ze deze hebben afgeschaft, maar nog niet zo heel lang geleden nog een mail hierover ontvangen.

Reputatie 7

@Ron H Naar welke e-mail refereer je? Dat je zelf 50% van je belbundel hebt bereikt? Of dat Simyo deze heeft afgeschaft?

Hallo @JeroenSimyoForum , een medeforumlid beweert dat ik een fout antwoord heb gegeven.

Indien dit bevestigd wordt door het moderatie team, mijn excuses daarvoor en beschouw mijn reactie dan als niet-geschreven.

 

Reputatie 7

@JanD 😁😁 Je kunt het natuurlijk altijd eerst nakijken in de servicepagina voordat je een antwoord geeft 😉.

Zo kun je in een iPhone ook geen belminuten of smstikken op nul zetten, maar alleen een datateller. Je hebt zaken door elkaar gehaald. Het gaat hier tenslotte alleen om excessief SMS-gebruik en heeft niets met data van doen.

@JeroenSimyoForum Omdat het overigens verboden is om de naam Simyo in je forumnaam te gebruiken zal je maandag tevens een andere naam gaan krijgen door een van de moderators @Amy @Roeqajja @Seren .

Reputatie 7
Badge +6

Naar welke e-mail refereer je? Dat je zelf 50% van je belbundel hebt bereikt? Of dat Simyo deze heeft afgeschaft?
 

ik zelf niet dan😉 maar mijn moeder waar ik het account van beheer heeft nog niet zo heel lang geleden een mail ontvangen dat ze 50% verbruikt had van haar bel bundel.

Wat het laatste betreft @RicoK zijn we beiden weer scherp. Bijna net zo scherp als een Spaanse peper. 😁

Ik heb voor het gemak de juiste service pagina er maar even bij gepakt. 

En ook nog een linkje naar de tarieven pagina, waar je o.a. onderstaand kunt lezen.

 

Dag Simyo,

Vandaag is het volgende gebeurd.

Ik heb actief SMS verkeer gehad.
Om 14:55 uur was de SMS bundel op. Vanaf dan kostten de SMSjes ineens 0,31 cent.
Er is tot 15:19 door geSMSt; in totaal 338 stuks.
Om 15:24 uur kwam er pas een SMS van Simyo binnen met de melding dat de SMS bundel op was.

Vragen:
1) wil Simyo wel de 44,33 euro ongedaan maken, wegens het niet tijdig melden buiten de bundel te gaan?
2) waar zit de knop / instelling, om niet buiten de bundel te KUNNEN gaan zonder eerst toestemming te geven?

Bedankt,
Met vriendelijke groet,
Jeroen

 

Vraag 1 is al beantwoord.

 

Het antwoord op vraag 2 is dat je daar akkoord mee bent gegaan toen je klant werd. Die knop bestaat dan ook niet. Maar er is wel een app waar je het verbruik zelf mee in de gaten kan houden. 

Reputatie 7

Thanks @Ray ! 👍🏻👍🏻

Het is niets meer en niets minder, maar @JanD wil wel nog even graag de bevestiging krijgen van een Mod voordat hij zijn excuses voor misinformatie aanbiedt. 😊😉

Hallo @JeroenSimyoForum , een medeforumlid beweert dat ik een fout antwoord heb gegeven.

Indien dit bevestigd wordt door het moderatie team, mijn excuses daarvoor en beschouw mijn reactie dan als niet-geschreven.

 

Allereerst @RicoK ik denk dat @JanD hier al goed aangeeft dat zijn reactie op een bepaalde manier gelezen mag worden na de uitleg van een moderator /community manager over het al dan niet correct gegeven antwoord.

@JanD en @RicoK  ik heb eerlijk gezegd dit alles met wat verbazing gelezen.

JanD ik vermoed/denk dat Jij ook herkend/erkend dat de argumentatie van het weten aantal belminuten /sms-jes kunnen bijhouden bij KPN in principe hetzelfde zijn als bij Simyo in al die jaren.

Persoonlijk vind ik de benadering die, ik geloof dat KPN gebruikt qua waarschuwing dataverbruik, 50 - 75 - 100% al jaren beter dan wat Simyo nu al langer heeft 80 - 100%. Was eerst 50 - 100%.

Zou er @JanD  gekeken worden naar het verbruik van de​​​​​ bundel dan lijkt me het eerder dat er sprake zou zijn van 1 bundel zoals bijvoorbeeld bij Hollandsenieuwe 1 sms - 1 belminuut - 1MB.

Lees ter info ook maar even De uitleg in dit topic door oud-moderator @Sean .

*edit*

Lees ook maar even DIT.

Reputatie 7
Badge +6

Hi @JeroenSimyoForum,

Bedankt voor je bericht. Het is bij Simyo niet mogelijk om in te kunnen stellen dat je niet buiten je bundel wilt verbruiken. Je ontvangt een e-mail bij 50% en bij 100% verbruik van je belminuten. Deze e-mails worden niet real time verstuurd omdat het verbruik met een vertraging wordt verwerkt. Je hebt in een korte tijd een hoop sms’jes verstuurd waardoor de waarschuwingsberichten vlak achter elkaar zijn verstuurd en de kosten zijn ontstaan. De kosten zijn dus wel terecht.

Het klopt inderdaad dat je gebruikersnaam de naam “Simyo” niet mag bevatten. Dit betekent dus dat wij je gebruikersnaam zouden moeten veranderen. Je kunt mij een privébericht sturen met je nieuwe gebruikersnaam :).

Bedankt voor de hulp heren! @JanD @RicoK @Friesian @Ron H @abj @Ray 

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 7

Bedankt @Roeqajja.

Na @Ron H zijn reactie ben ik eens de servicepagina ingedoken, maar heb niets kunnen vinden van deze 50% en 100% e-mails. Kun je een link plaatsen naar deze informatie?

@Roeqajja 

Of je geeft verkeerde informatie of de site klopt niet. Ik denk het laatste.😉 Op de site (zie mijn eerste reactie ) staat namelijk dat Simyo geen bericht / mail stuurt bij een belbundel maar jij zegt van wel in de vorm van een mail.

Dus wat is het nu? 

Nog een pagina die niks zegt over een waarschuwing bericht bij een belbundel.

 

 

Reputatie 7

@Ray Dat dus. Ik heb niets van wat @Roeqajja aangeeft kunnen (terug)vinden.

@RicoK 

Het zal niet de eerste keer zijn dat de site nog niet is bijgewerkt. Ik wacht dan ook met smart af wat juist is. 

Dus Simyo. Aan jullie het verlossende antwoord.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Ray, @RicoK,

Jullie stellen terechte vragen. Wat @Roeqajja heeft gezegd over de e-mail die klanten krijgen bij verbruik van 50% en 100% van de bel bundel klopt. Helaas is de website niet bijgewerkt zoals @Ray al zei. Ik zal contact opnemen met mijn collega die de website beheert zodat dit wel vermeld zal worden op de service pagina. Excuses voor het ongemak 😊. 

Groetjes,
Seren

Reageer